Inlägg från: Seven Costanza |Visa alla inlägg
  • Seven Costanza

BF Januari 2016 :)

Qatteriin: ja det är sjukt surt att det är sådant här kursupplägg men jaja det är inte mycket att göra åt, bebisen kommer när den kommer, men rent mentalt vore det ju så skönt att ha hels terminen avklarad. När jag anmälde mig till kursen trodde jag ju kanske inte att jag skulle bli gravid på första försöker heller... Jag klagar inte över att haft lätt att bli gravid förstås men blev lite paff att kanske inte hinna med allting som jag trott.

Ja jag hoppas gå över lite som förstföderska - har läst att snittet är åtta dagar över så då skulle ju min förlossning bli den 16/1, det hade gjort stor skillnad. Förstår precis hur du menar med andras födelsedagar, jag fyller nämligen själv år nära min BF. Hoppas att barnet kommer efter min födelsedag.

Gud va knäppt att man kanske luktar bröstmjölk redan, det har jag inte ens haft en tanke på. Mina bröst blev större snabbt men nu har de varit den här storleken sedan typ i v 18 eller så. Menar du att kompisens bebis var lätt som i att den vägde lite eller att den var enkel?

• Seven Costanza
    Blgebo skrev 2015-10-31 20:07:58 följande:

Jag läcker lite bröstmjölk nu, har börjat handurmjölka och frysa in om jag skulle få för tidigt. Vill undvika att ge ersättning, så ligger gärna steget före. Den här helgen jobbar jag, och nästa, sen går jag hem på graviditetsledighet. Fick beviljat på heltid så det blir perfekt!! ska vila så han håller sig inne över nyår!

Jaha, men blir det inte mer produktion då redan nu om du handmjölkar? Skönt med graviditetspenning, grattis!
  • Seven Costanza
    FrökenBlå skrev 2015-11-01 23:35:45 följande:

Efter en fruktansvärd jobbarhelg är det vansinnigt skönt att gå på havandeskapspenning nu!!! Kommer inte sakna jobbet på ett bra tag iallafall ;)

Åh va skönt!
  • Seven Costanza

Nu är min hemtenta ÄNTLIGEN inlämnad! Blev 8 sidor på den första hemtentan som lämnades in i tisdags och 23 sidor på den här, blä, men skönt nu när det är klart. Blev klar precis innan tolvslaget i Sverige för vi ligger ju nio timmar efter, så om jag inte ska vända på dygnet så har jag ju nio timmar färre på mig när det är inlämning så det är ganska tajt ibland. Nu är klockan snart 16 och jag sitter i solen och dricker avocadosmoothie, så jag ska inte klaga . Har ni fint höstväder eller har det börjat bli ruggigt?

• Seven Costanza
    qatteriin skrev 2015-11-02 06:32:15 följande:

Åh gud vad skönt!Grattis till inskickat! Jag har precis fått min senaste hemtenta och jag vete tusan hur jag ska få till det, men det får gå om det går, jag är ju inte beroende av att klara kursen för csn eller så.

Idag ska det bli fint väder här, sol och 12 grader har jag hört, men annars har det varit grått och trist hos oss ett tag. Inte så mycket regn iaf, tack och lov. Men det kommer väl nu med mörka november. Hade inte haft nåt emot lite kalifornisk sol... Men jag hinner iaf få lite dagsljus fortfarande eftersom jag inte jobbar heltid.

Tack så mycket, känner mig väldigt lättad. Sedan 14/10 har jag haft en salstenta, en muntlig presentation och två hemtentor. Tycker det är kändes mycket på så kort tid. Lycka till med din hemtenta också!

Ja det är jätteskönt med solen, men idag ösregnar det faktiskt. Solen går ner strax efter 17 här nu så det är inte ljust så mycket längre än i Sverige, men förstår vad du menar med att det är härligt att hinna ut en stund på eftermiddagen .
  • Seven Costanza
    amalie79 skrev 2015-11-03 15:03:09 följande:

Bebisen jäklas med sambon. Sedan två veckor är det full aktivitet på sidorna av magen, det rör sig ända borta vid höftbenen på båda sidor ( betyder det tror ni att den ligger på tvären??)

Har legat hemma i soffan och snorat idag och magen studsar för fullt, så att det tydligt syns utanpå.

Oftast om jag blåser lungorna fulla och släpper ut genom näsan så sparkar den igång. Så fort sambon lägger handen på så blir det totalt stilla:)

JAG kan ha handen löst på magen och känna dock.

Igår låg han med huvudet på mig och det sparkade som bara den, inget han kände utifrån dock:)

Haha min slutar också sparka preciiis när jag säger NU, känn nu.. Och så blir det helt lugnt. Så snopet .
  • Seven Costanza

Någon som har som ilningar i underlivet? Började få det för någon dag sedan. Gör inte jätteont men känns obehagligt. Vad är det? Har också ont mitt i magen ibland, runt navelområdet.

• Seven Costanza
    qatteriin skrev 2015-11-07 05:41:25 följande:

Jag får som ont i livmodertappen (som när man tar cytologprov) när ungen är där och pillar men det låter kke inte riktigt likadant som det du har... Men din bebis kanske håller på och fixerar sig? Vet att sonen gjorde det tidigt och då när han tryckte sig fast så kom det en märklig ilande känsla. Ont runt naveln har jag också sen magmusklerna delade sig. Den här gången märkte jag knappt när det hände men med stora var det som en smäll en dag och sen var de delade. Skitläskigt men skönt när jag kom på vad det var.

Fixerar sig såhär tidigt? Jag går in i v 32 idag. Usch jag vill inte få delade magmuskler, det får väl inte alla? Jag har hört att magen aldrig blir platt igen utan operation om de delar sig Hur vet jag om jag fått det?
  • Seven Costanza
    qatteriin skrev 2015-11-07 06:32:21 följande:

Axel var fixerad v 30 (men kom sen på bf ändå), det kan hända tidigt som förstföderska.

Jag har ingen statistik men jag tror de delar sig lite för de flesta. Och för de allra allra flesta går de ihop igen av sig självt, operation är väl i undantagsfall. Jag vet inte hur man vet det faktiskt, det var min sjukgymnast som bekräftade min misstanke förra gången och den här gången märkte jag det själv. Men för mig blir det ganska extremt - när jag halvsuttit och ska resa mig upp med hjälp av magmusklerna så blir det som ett "tält" över naveln. Och trots detta, och trots att jag trodde att allt maginnehåll skulle ramla ut sist så ont som jag hade, så gick magmusklerna ihop jättefint sist och när jag var hos sjukgymnasten igen efter tre månader pga foglossningen så var mellanrummet borta. Så det är verkligen ingen fara om det händer. Nu är jag ju inte smal och vet inte hur det skulle se ut om jag hade en platt mage som utgångspunkt, men med tanke på sjukgymnastens bedömning så är jag inte orolig.

Okej då hade jag missförstått. Jag provade resa mig upp som du beskrev men det såg inte konstigt ut så de har kanske inte delat sig. Jag hade platt mage tidigare så jag vill gärna ha det igen så småningom.
  • Seven Costanza
    qatteriin skrev 2015-11-07 06:36:46 följande:

Jag fick till en (ganska dålig) bild på hur det blir när jag spänner maten. Det blir ännu toppigare men jag kunde inte fota det själv utan att få med tuttarna och det vill jag inte utsätta er för, haha!

Tack för bilden men nej så ser det inte ut för mig.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)