amalie79 skrev 2015-10-29 20:10:46 följande:
[quote=75935954]
Ja hoppas det iaf, om man fortsätter må hyfsat. För fysiskt är jag i rätt bra skick än som sagt, vet vi pratat om det innan.
Längtar jag efter att det ska vara över så är det för att jag inte gillar hur graviditeten begränsar mig fysiskt, och hur andra begränsar mig, och räknar bort mig och säger " där kan du inte gå", " det där kan du inte bära/göra/äta", " då kommer ju inte du att jobba ändå".
Låter segt med tentorna! Synd att du nog inte hinner göra dem innan bebisen kommer, hade väl varit skönast såklart!
Ja jag slipper ju det där, för här är ju ingen som känner mig så väl att de lägger sig i vad jag gör etc som gravid, skönt. Jag gillar faktiskt att vara gravid, var ju beredd på det värsta men jag känner mig både smidig och "fin", tillfreds med min kropp vilket jag inte alltid är annars. Var en sådan som kunde äta vad som helst tills jag fyllde 25 ungefär och sedan blev det mer kamp för att hålla vikten. Så jag har ju nojat en del över vikten nu som gravid men nu på slutet känns det bra. Jag vet att det blir ett barn för dig men själv vill jag gärna ha ett till så hoppas på lika lätt graviditet då

.
Ja det är sjukt segt med alla tentor, läser två delkurser samtidigt men den ena kräver MYCKET mer än den andra. Har aldrig behövt producera så mycket för en så liten kurs och då har jag ändå läst i sex år tidigare. Det är samma lärare som ska ha den kursen som har hemtentor i januari så det blir väl lika jäkla jobbigt - hoppas dock må fortsatt bra för då ska jag se till att läsa all litteratur och göra bra anteckningar under jullovet så att allt är redo sedan. Om bebisen vill vänta några dagar med att komma ut så kanske jag hinner göra första hemtentan i alla fall, annars har jag ju anteckningarna färdiga när omtentan kommer ut i februari/mars. Då hoppas jag vara på banan och må bra så jag kan göra klart kursen

.