BF Januari 2016 :)
Kom just hem, har besökt 109 hyresgäster för att lämna över en present, vårt bolag fyller 65 år i år. Havererat på sängen nu, behöver jag säga att jag är rätt så mör i ryggen nu :)
Kom just hem, har besökt 109 hyresgäster för att lämna över en present, vårt bolag fyller 65 år i år. Havererat på sängen nu, behöver jag säga att jag är rätt så mör i ryggen nu :)
Det här med bristningar: har läst att man kan få det även efter upp till ca två veckor efter förlossningen för att hormonbalansen håller på attt ändras, men OM man får bristningar, när är det då vanligast att man får dem? Min mamma fick inga under sina graviditeter men jag har ställt in mig på att få bristningar för jag fick det i tonåren på bröst och höfter, men än har jag inte sett några på magen? Är i v 32. Jag vet att man inte kan göra något för att motverka men vore intressant att veta när de vanligast kommer. Hoppas förstås slippa men det är väl bara att vänta och se.
Hittade denna tråd precis, har BF 18/1, men blir inte klok - är denna tråd stängd för nya eller är det bara facebook-gruppen?
Jag har fått fruktansvärda bristningar på rumpa, lår och vader. Men inte en enda på magen än så länge. Dessa bristningar dök upp tidigt, v17-18 kanske. Ser för jävligt rent ut sagt, så mycket är det. Men både jag och sambon tycker att de börjar blekna jämfört med innan. Vilket jag hoppas på!!!
Ska hem till mina föräldrar i helgen, det är de som ska passa storebror när det är dags. Tänkte lämna av lite blöjor, välling och ombyten så att det finns på plats när det är dags. Blir det bråttom så finns det kanske inte så mycket tid till att packa.
Jag sover också dåligt Det är bara på sidan som funkar men det blir obekvämt efter ett tag. Längtar så tills det går att sova p mage igen, men förra gången gick inte det förens jag slutat amma.
[quote=75993821]
Jag håller med- och villkoret för att vi skulle skaffa barn var för mig att sambon skulle ta lika mycket ansvar för bebis, blir väl på olika sätt såklart i början kanske. Och delad föräldraledighet, 8 månader var.
Annars hade jag sagt nej till bebis. Har aldrig haft någon längtan att ha barn om jag var ensam om det.
Av våra vänner är vi de sista som skaffar barn, så barn är ju alltid välkomna i de flesta sammanhang vi umgås också.
nej, då får pappan ta hand om barnet
En praktisk fundering: du verkar väldigt inställd på att ni ska ha 8+8 månaders föräldraledighet, men hur vet du att det kommer finnas förskoleplats för barnet i maj? De flesta förskolor är lättast att få plats i augusti och januari och vissa är nästan omöjliga att få plats på under andra tider på året. Om ni inte är helt säkra på att man kan få plats precis när man vill på de förskolor ni kan tänka er så bör ni nog ändå räkna med att det troligen blir 9+9 månader.
Det vet jag ju inte såklart, men det viktigaste just nu känner jag är att jag får ett datum att rätta mig efter- jag behöver ha lite planer för att orka se framåt liksom, se en tillvaro sen med. Jag ser ju inte helt och hållet fram emot föräldraledigheten, det är blandade känslor.
Det kanske känns helt annorlunda sen. Vi får börja kolla detta i tid, kan tänka mig vilken som av de sex förskolor som ligger i området. Tänkte just på detta häromdagen,det är ju en ekonomisk fråga med. 18 Månader blir nog svårt ekonomiskt för oss att vara hemma på heltid. Kanske kan någon av våra pensionerade föräldrar hjälpa till lite mot betalning.
Vi får se helt enkelt. Men just nu så är det klart med min vikarie att det gäller till sista augusti. Jag behöver ha en plan för att funka, och utgå från den, sedan kanske den behöver revideras. Vi får se
tycker som att du och din sambo har en alldeles utmärkt plan och ni har redan diskuterat hur ni ska lösa praktiska bitar för att du ska må så bra som möjligt även under mammaledigheten. Tycker att du ska ha fokus på er plan när människor i din närhet kommer med sina fördomar om hur er familj och ert upplägg kommer se ut. Du kommer bli en fantastisk mamma även om du inte ger upp ALLT bara för att ni skaffat en bebis.