mitthemligajag skrev 2015-11-09 07:16:18 följande:
Äntligen har vi påbörjat operation bebisrum! En kanske tok onödig sak egentligen men de bara tillhör liksom! Längtar tills de står färdigt och jag kan få boa ordentligt, ställa fram babyskyddet i väntan på första bilturen och liggdelen i väntan på vagnturen! Lillebror SKA sova där några gånger under dagen från några veckor. Haft så mkt problem att få dottern att somna på sitt rum så vi vill få i de som vana så vi slipper kampas om de igen om ett år :)
Hur gör ni med bebisrum? Vad har ni därinne? Vi kommer ha en smalare trollsäng hos oss i sovrummet och så en spjälsäng i hans rum, samt byrå och lite smått och gott ärvt från storasyster :)
Låter härligt att få inreda och sådär! Hur ska det se ut? När jag läste frågan tänkte jag förstås "haha vilket bebisrum?" för vi bor i en tvåa. Vi ska beställa en spjälsäng från Ikea att ha intill vår säng och that's it

.
Var på Ikea idag men den sängen vi ville ha var slut så det blir hemleverans sedan. Köpte en skötbädd att ha på golvet i badrummet, två tiopack små frottéhanddukar, två filtar att vira in bebisen i och en filt som bebisen kan ligga/sitta på i vardagsrummet, underlakan och plastad frotté till spjälsängen och ett gosedjur

. Har äntligen bestämt oss för barnvagn så det ska vi beställa nu snart, samt köpa bärsele. En av mammas väninnor ska göra ett babynest.
Mindre än två månader kvar till BF för mig nu (8/1). Känns overkligt!