qatteriin skrev 2015-11-07 17:48:02 följande:
Jag säger som amalie79, har du möjlighet att ringa höra med din ob/gyn eller hur det nu funkar? Jag tycker det låter helt normalt men det är så sjukt obehagligt när man inte vet, som du säger, när man vet att det är normalt så kan man ju stå ut med mycket.
Jag pratade med dem igår. Jag ville mest höra om någon här visste något annat det kunde vara. Jag ska komma dit på måndag och ta nya urinprover för att det kan vara ett tecken på UVI. Här i USA testas alla gravida för GBS (Grupp B Streptokocker) och tyvärr har jag tydligen det, liksom 20-25% av alla kvinnor. I Sverige ingår inte det testet så hade jag varit gravid i Sverige hade jag inte ens vetat om det, vilket känns allvarligt eftersom det kan vara mycket farligt OM bebisen smittas vid förlossningen (han kan få hjärnhinneinflammation, lunginflammation, blodförgiftning etc) även om sannolikheten för att smittas är låg OM man får rätt behandling som är dropp i fyra timmar under förlossningen, och penicillin till bebisen om man inte hunnit få dropp i fyra timmar pga att förlossningen gått för snabbt. Jag känner mig väldigt ledsen för detta men sjukvården har sagt att det är vanligt och att de ska hålla mig under kontroll för att minska risken att bebisen skadas.
I alla fall så är UVI ett symptom på att GBS-nivåerna höjts (jag hade väldigt låga nivåer vid det test som tagits) och alla som har UVI har ju inte alltid den typiska svedan när man kissar utan det kan vara mer diffust, såsom ilningar vid andra tidpunkter än när man kissar. Så det KAN bero på det men ville ändå höra om något annan visste om det kunde vara något annat.