BF Januari 2016 :)
Mitt inlägg var inte alls menat mot något som du skrivit, utan en fortsättning på det Amalie79 tidigare skrivit.
Jag tycker dina tankar ang plats på förskola var bra, det är en otrolig skillnad att ha rätt och att få rätt.
Mitt inlägg var inte alls menat mot något som du skrivit, utan en fortsättning på det Amalie79 tidigare skrivit.
Jag tycker dina tankar ang plats på förskola var bra, det är en otrolig skillnad att ha rätt och att få rätt.
Qatteriin: var ni nöjda med ergobabyn? Vi ska köpa vagn men vi vill ha en bärsele också och har hört gott om ergobaby. Mellan vilka åldrar funkar den bra? Finns det olika varianter, i så fall vilken ska man ha till spädbarn? Var det något som var mindre bra med den? Något man ska tänka på när man använder den?
Tack för alla inlägg om bärsele! Nu känner jag mig lite klokare. Så det bästa är att avvakta med att köpa tills man fått bebisen? Kan man vara säker på att få prova bära med bebisen i affären?
Sedan undrar jag en sak till: jag har mitt nästa BM-besök på onsdag, då är jag i v 33. Ni som är runt samma vecka, vad gjorde ni/ ska ni göra på det besöket? Jag tycker min BM är dålig på att berätta vad som ska hända på nästa besök så det ska jag be henne om nu för jag vet ju inte vad som är standard här. T ex undrar jag om tillväxtultraljud, kommer ni få det, är det något som görs på alla? Jag vet inte om jag kommer få det men klart att jag är nyfiken på om bebisen växer som han ska med tanke på att här tar man inte SF-mått. Mitt senaste UL var i v 26 och då var han normalstor.
Nu har vi äntligen beställt barnvagn! Det blev en sådan här:

Har även beställt ett svart babyskydd som kan fästas i barnvagschassit. Vi är nöjda
Åh den liknar den vi ska ha! Fin!
Vi är inte riktigt överens ännu:) men lutar åt röd/ svart med röd liggdel eller typ ocean blue/ svart.
Kompromissen är ev brun :)
Vilken fin vagn och fin färg! Vad är det för märke? Får ni för er att ni vill bli mer färgglada så går den ju att pimpa upp med färgglada tillbehör. Det är så vi tänkt i vart fall när vi köpte en grå vagn.Jag tycker alla färgval du nämt kommer bli superfina!
Vi har köpt en Britax go next
Älskar hur genomtänkt den verkar vara och att den kommer fungera både i skogen och i stan.
Har ni packat väskan till bb än? Går snart in i v.34 och det slog mig nyss att det inte är så många veckor kvar! :S Kom att tänka på att jag får packa en liten väska till dottern oxå så man slipper stressa med det när det är dags att åka in..!
Haha jag har BF den 6/1 så inte så långt innan dig ;) Anledningen att jag tycker att det är så nära är kanske att det snart är första advent och efter det går tiden så väldigt fort..! Är rädd att man står mitt i julstöket när vattnet går ;)
Jag har för mig att jag packade lite efter nån lista som fanns här på FL förra gången, men det jag kommer på nu är; kläder till bäbis inkl. ytterkläder, tossor osv, filt, snutte, gosedjur, bärsjal, kläder till oss föräldrar (jag är ingen som gillar morgonrock så jag kommer packa ner mjukisbyxor, amningströjor, amningsbh och stora sköna tröjor bl.a), nessesär, kamera och laddare till den, mobilladdare, någon tidning, något att äta till sambon (han har diabetes) men det packar vi allra sist, purelan, amningsnapp..säkert något jag missat men det är nog det jag kommer på just nu!