amalie79 skrev 2015-11-18 22:25:37 följande:
Tackar som frågar, ja det får jag ändå säga att jag gör. Som tur är! Lite stelare och tröttare i ryggen framförallt, vissa kvällar känns som man har magen nere vid knäna typ :) men inga krämpor utöver det.
Har börjat få lite sammandragningar men riktiga skolboksexempel: magen blir hård och spänner men gör inte alls ont och trycker inte nedåt, kommer heller aldrig vid vila.
Så de oroar mig inte alls.
Psykiskt är som du säger, från dag till dag... :)
Skönt att jag inte överreagerade :D
Vår tredje och sista träff är imorgon. Har väl varit ... Intressant. Andra gången bättre än första. Kvinnan som håller i det är bm-student från Zambia. Hon har jobbat i hemlandet som bm och förra veckan fick alla berätta vad de vet om att föda barn i sina hemländer ( vi är de enda infödda svenska jag och sambon) bm berättade att där får man bra vård om man kan betala för den och det är väldigt svårt för dem som arbetar med det, att inte kunna ge alla samma förutsättningar.
En annan tjej, vet inte vilket land hon var ifrån men hon hade fött ett barn där iaf, och aa att det varit en mardröm, folk hade skrikit och gapat, ingen uppsikt och dålig info. Det enda hon önskade sig denna gången var att få känna sig trygg.
Det hjälper en att få perspektiv det med
Haha magen nere vid knäna

. Jag brukar gå och hålla om nere vid slutet av magen när jag går för jag tycker den börjar bli lite tung och "skvalpig" och får sammandragningar som gör ont om jag går snabbt - jag löser det med att vara ute i god tid, har gått hyfsat hittills. Känner inget behov av sådant där bälte. Får heller aldrig sammandragningar vid vila.
Nej jag måste säga att jag är lyckligt lottad peppar peppar, och ja vi har ju det bra jämfört med många andra länder. Jag läste om det här med att stanna upp och tänka till en gång varje dag om tre saker som gått/går bra just nu eller som man i allmänhet är tacksam över, och det har jag börjat med sedan jag bröt ihop senast. Tycker det hjälper mig att få lugn i den här situationen. Vissa skriver dagbok, jag tycker det räcker att reflektera en stund vid läggdags så somnar jag oftast gott sedan. Kan rekommendera det - det låter lite töntigt men det känns bra faktiskt.