Anonym (Otrogen) skrev 2015-05-28 08:13:35 följande:
Jag förstår att ni dömer mig. Jag gjorde samma sak innan jag själv hamnade i den här situationen. Jag behöver inga moraliska pekpinnar om hur fel det är eller vilken hemsk människa jag är. Det vet jag redan ändå. Det jag snarare är ute efter är konkreta råd hur jag ska hantera min situation. Jag inser att fl inte är den bästa platsen för det. Tack strangertown och anonym(sara) för era inlägg i "debatten".
Du måste för det första dissekera dig själv. Vad vill du? Vill du ha din man som bakdörr ifall det inte skulle funka? Är det tacken för tio års relation? Att han kommer ifråga som nån sorts reserv? Schysst.
Du kan göra tre saker: antingen lämnar du din man. Eller så lämnar du din nya kärlek. Eller så gör du slut med båda och lever själv. För jag begriper inte hur du kan se din man i ögonen varje dag med vetskapen hur du har svikit honom. Jag fattar faktiskt inte det. Det kommer fram, hur du än gör. Och bättre det kommer från dig, än att en polares polare skall berätta för honom. Vad du än väljer att göra så måste du berätta för honom.