• Anonym (Otrogen)

Hjälp, jag är kär i en annan man

Jag är gift och har tre barn. Nu har jag träffat en kille via jobbet som jag verkligen klickat med. Han är kär i mig och jag är riktigt kär i honom också. Vi träffas och har haft sex. Jag och min man har inte haft det så jättebra under något år. Jag vet inte vad jag ska göra. Ni som varit i liknande situation, hur gjorde ni? Lämnade ni eller stannade ni kvar?

• Svar på tråden Hjälp, jag är kär i en annan man
  • taquine

Förstår det är känsligt för alla otrogna patetiska stackare , som då kallar andra för moralister Naturligtvis ska ts sätta sig ner och berätta för sin man att hon knullar med en kollega och är "kär" . Helst när det är 3 stackars ungar som också helt ofrivilligt blir indragna i denna smutsiga sörja . Låt hennes man få bestämma hur han vill göra , har han lite cojones så lämnar han och tar barnen med sig 
    Jag kan köpa att man har ett dåligt förhållande och då lockas av en annan men inte när de är fler som blir lidande som i detta fall -barnen . Kan inte för mitt liv fatta att man fixar knullet när man vet man och barn sitter därhemma 

Goodness me
  • Anonym (Sara)
    taquine skrev 2015-05-28 20:20:34 följande:

Förstår det är känsligt för alla otrogna patetiska stackare , som då kallar andra för moralister Naturligtvis ska ts sätta sig ner och berätta för sin man att hon knullar med en kollega och är "kär" . Helst när det är 3 stackars ungar som också helt ofrivilligt blir indragna i denna smutsiga sörja . Låt hennes man få bestämma hur han vill göra , har han lite cojones så lämnar han och tar barnen med sig 

Jag kan köpa att man har ett dåligt förhållande och då lockas av en annan men inte när de är fler som blir lidande som i detta fall -barnen . Kan inte för mitt liv fatta att man fixar knullet när man vet man och barn sitter därhemma 

Så svårt att ta en, vad jag förmodar, vuxen människa som uttrycker sig på detta viset på allvar. Sorry.
  • Tecum
    Anonym (moralisten) skrev 2015-05-28 17:43:37 följande:
    Men... om man inte har några känslor för sin man så stannar man väl inte kvar? För känslor kan ju inte finnas om man är öppen för en relation med en annan? Då har man ju maken/sambon som en bakdörr. Så jävla oärligt.
    Men ni som har tappat känslorna för er partner, är det alltid oåterkalleligt? Kan inte känslorna komma tillbaka? Det kräver förstås att man vill rädda förhållandet, men kan ändå vara att skäl till att inte rusa iväg till skilsmässa bara för att man blir tänd på någon annan.
  • taquine
    Anonym (Sara) skrev 2015-05-28 20:35:48 följande:
    Så svårt att ta en, vad jag förmodar, vuxen människa som uttrycker sig på detta viset på allvar. Sorry.
    Så det kan bli , har försökt att uttrycka mig på det enklaste vis eftersom man är på FL men du förstår inte ändå.. Stackare 
    Goodness me
  • Fool
    Anonym (Sara) skrev 2015-05-28 20:35:48 följande:
    Är det mer vuxet att förorda att smyga bakom ryggen på sin partner med sanningen?

Personligen tycker jag det är sånt som fega och omogna människor gör, vad tycker du?
  • Fool
    Anonym (anonym) skrev 2015-05-28 19:48:09 följande:
    Nu säger ju Ts att hennes och mannens relation varit dåligt under något år och mannen lär ju inte varit ovetande om att relationen inte varit bra det senaste året. Inget som Ts säger visar på någon falskhet under flera år där är ju faktiskt så att par slutar vara ett kärlekspar och istället bara blir vänner och då är det inte konstigt om de blir kära i någon annan.
    Att bli kär i någon annan är en sak , att sen hoppa i säng med den man blivit kär i är en HELT annan sak. Man kanske inte rår över sina känslor, men det går alldeles utmärkt att välja vad man gör av sina känslor. TS föstes inte i säng med den andre mannen mot sin vilja hon gjorde ett fullt medvetet val och det ansvaret kan hon knappast lägga på relationen.
  • Fool
    Anonym (Sara) skrev 2015-05-28 18:31:20 följande:
    Det hade väl han kunnat ta ställning till. Ingen hade ju kunnat tvinga honom.
    Det förutsätter väl att han får reda på att du varit med någon annan? Hur ska han annars kunna ta ställning till det? Är inte att ha kvar sin partner genom en lögn, dvs genom att mörka sanningen och förneka personen chansen att göra sina egna val en form av tvång?
  • Anonym (moralisten)

Jag var sambo i fyra år. Dock var barnen mina egna med annan man. Han hade vissa sidor som gjorde att jag tappade känslor. Men vi funkade ihop. Jag blev kär. Vansinnigt kär. I en annan man. Men jag kunde inte ha sex med honom eftersom jag var bunden med min sambo.

Så. Tog en funderare. Min nya kärlek hade sambo. Jag hade sambo. Om jag kände så här för en annan man så tyckte jag att det kan ju inte vara mycket med dom känslorna. Jag visste också att min nye kärlek aldrig i livet kommer lämna sin sambo. Kontentan blev: Jag sa adjö till min potentielle älskare och kärlek. Och jag gjorde slut med min sambo. Och lever numera singel och mår bra med det. Barnen med.

• Anonym (Sara)
    Fool skrev 2015-05-28 21:43:04 följande:

Är det mer vuxet att förorda att smyga bakom ryggen på sin partner med sanningen?

Personligen tycker jag det är sånt som fega och omogna människor gör, vad tycker du?

Jag försöker att inte döma.
  • Anonym (Sara)
    Fool skrev 2015-05-28 21:51:20 följande:

Det förutsätter väl att han får reda på att du varit med någon annan? Hur ska han annars kunna ta ställning till det? Är inte att ha kvar sin partner genom en lögn, dvs genom att mörka sanningen och förneka personen chansen att göra sina egna val en form av tvång?

Nej tvång tycker jag inte att det är. Men nu var det svaret inte baserat på min historia utan ett svar på detta:
    Anonym (moralisten) skrev 2015-05-28 18:27:32 följande:

Hade din man velat leva som kompisar? Utan sex? Utan kärlek? Och OM du velat ha sex med honom - hade han fixat det med tanke på att du varit ihop med en annan man under er relation? Att vara den som är bra att ha därför att barnen går först?

Och det handlar inte om mig.
Svar på tråden Hjälp, jag är kär i en annan man