• Anonym (Otrogen)

Hjälp, jag är kär i en annan man

Jag är gift och har tre barn. Nu har jag träffat en kille via jobbet som jag verkligen klickat med. Han är kär i mig och jag är riktigt kär i honom också. Vi träffas och har haft sex. Jag och min man har inte haft det så jättebra under något år. Jag vet inte vad jag ska göra. Ni som varit i liknande situation, hur gjorde ni? Lämnade ni eller stannade ni kvar?

• Svar på tråden Hjälp, jag är kär i en annan man
  • Anonym (Otrogen)

Det blev verkligen en diskussion av mitt dilemma. Till er som försöker svara på det jag som efterfrågar vill jag säga tack. Till er som kommer med påhopp: hur tror ni att det hjälper mig i min situation? Jag har inte efterfrågat eller tyckt att ni ska tycka synd om mig. Det är inte ett dugg synd om mig. Jag ville ha berättelser från de som varit i samma situation för att på något sätt kunna fatta ett vettigt beslut. Lämna, stanna kvar. Vilka konsekvenser det blev, både just då och i det långa loppet.

Jag har aldrig skrivit att jag inte tänker berätta för min vad jag gjort. Han kommer få reda på sanningen då jag egentligen  inte klarar av lögner. Precis som några av er skrivit har jag svårt att se min man i ögonen. Jag har dåligt samvete över det jag gjort för jag vet att jag kommer förstöra en familj.  

• BengtH
    Anonym (Otrogen) skrev 2015-05-28 22:22:03 följande

Jag har aldrig skrivit att jag inte tänker berätta för min vad jag gjort. Han kommer få reda på sanningen då jag egentligen  inte klarar av lögner. Precis som några av er skrivit har jag svårt att se min man i ögonen. Jag har dåligt samvete över det jag gjort för jag vet att jag kommer förstöra en familj.  

Bra ! När har du tänkt att berätta ? Vad tror du han kommer att säga ? 

Om du redan nu har svårt att se honom i ögonen, så har han nog redan förstått att allt inte står rätt till. 
  • BengtH
    Anonym (Otrogen) skrev 2015-05-28 22:22:03 följande

Bra ! När har du tänkt att berätta ? Vad tror du han kommer att säga ? 

Om du redan nu har svårt att se honom i ögonen, så har han nog redan förstått att allt inte står rätt till. 
  • Anonym (Bedragen)

Min exman bedrog mig med en kollega. Ljög mig rakt upp i ansiktet när jag misstänkte det. Men blev slutligen avslöjad. Han tog hem barnen till älskarinnan så barnen vet vad som hänt. Jag lämnade. Idag när det gått snart 11 månader vill ena barnet fortfarande inte vara med honom. Älskarinnan har lämnat honomnär hon insåg hur mycket han ljugit även för henne. Barnen mår dåligt av skilsmässan. Han och jag är inte precis bästa vänner och han lider av depression och ångest. Så utan att moralisera så kan otrohet få rätt tuffa konsekvenser.

• Anonym (Sara)
    Anonym (Bedragen) skrev 2015-05-28 22:33:42 följande:

Min exman bedrog mig med en kollega. Ljög mig rakt upp i ansiktet när jag misstänkte det. Men blev slutligen avslöjad. Han tog hem barnen till älskarinnan så barnen vet vad som hänt. Jag lämnade. Idag när det gått snart 11 månader vill ena barnet fortfarande inte vara med honom. Älskarinnan har lämnat honomnär hon insåg hur mycket han ljugit även för henne. Barnen mår dåligt av skilsmässan. Han och jag är inte precis bästa vänner och han lider av depression och ångest. Så utan att moralisera så kan otrohet få rätt tuffa konsekvenser.

Usch vad hemskt. Hoppas att du mår bättre än vad han gör. Skönt att du har barnen. Tack för att du delade med dig av din historia.
  • Fool
    Anonym (Sara) skrev 2015-05-28 22:03:39 följande:
    Jag försöker att inte döma.
    Dömd blir man alltid för sina handlingar, TS kommer tex garanterat bli döm av sin man och möjligen av sina barn med (beroende på hur gamla de är) , det var trotts allt hennes handlingar som försatt dem alla i den situationen. Tycker det är ganska naivt att påstå att man är odömande. Ingen människa är helt neutral, alla människor förhåller sig till olika situationer och bedömer om de anser att det är rätt eller fel.
  • Fool
    Anonym (Sara) skrev 2015-05-28 22:08:14 följande:
    Nej tvång tycker jag inte att det är. Men nu var det svaret inte baserat på min historia utan ett svar på detta:
    Anonym (moralisten) skrev 2015-05-28 18:27:32 följande:

Hade din man velat leva som kompisar? Utan sex? Utan kärlek? Och OM du velat ha sex med honom - hade han fixat det med tanke på att du varit ihop med en annan man under er relation? Att vara den som är bra att ha därför att barnen går först?

Och det handlar inte om mig.
    Vet inte om jag håller med, han fråntas ju möjligheten att göra sina egna val, det finns många sätt att tvinga människor att göra saker de kanske inte vill, ett sätt är att ljuga.
  • Fool
    Anonym (Otrogen) skrev 2015-05-28 22:22:03 följande:

Det blev verkligen en diskussion av mitt dilemma. Till er som försöker svara på det jag som efterfrågar vill jag säga tack. Till er som kommer med påhopp: hur tror ni att det hjälper mig i min situation? Jag har inte efterfrågat eller tyckt att ni ska tycka synd om mig. Det är inte ett dugg synd om mig. Jag ville ha berättelser från de som varit i samma situation för att på något sätt kunna fatta ett vettigt beslut. Lämna, stanna kvar. Vilka konsekvenser det blev, både just då och i det långa loppet.

Bra, huvudsaken är att du gör ett val, det kommer bli ett jäkla liv och ni kommer få det tufft ett tag men på sikt kommer ni läka, tillsammans eller var för sig. Glöm inte skilja på era känslor och barnens känslor, de är egna individer med egna känslor, egna drömmar och tankar som inte nödvändigtvis sammanfaller med era.

Sen vore det kanske bra om du tar dig ett snack med kollegan. Du skriver att du inte vet vem du ska välja, men är du säker på att kollegan vill ha ett förhållande med dig? Är han själv upptagen eller är han singel?
  • Anonym (45 år kvinna)

Hej

Känner igen mig lite

Min make och jag har skaffat oss en älskare som är bi. Maken är bi.

Vi klickade så bra alla tre..Vi har haft trekant några gånger

Älskaren och jag sms till varandra via kik varje dag

Vi t.o.m. Pratar i telefon i veckan. Vi är galet lika o behöver inte säga mycket. Han är ödmjuk och generös, totalt annorlunda än min make

Jo han o jag haft sex utan min mans vetskap

Det var helt fantastiskt härlig..

Vi båda blivit förälskade i varandra. Ja vi båda gifta

Jag sen 22 år, han sen 7 år. Vi båda insåg här om veckan hjälp!! Vi är kära men vi kommer inte att lämna våra respektive..

Nu har vi inte träffas själva på ett tag nu

Snart ska vi tre ses, maken bokat hotell för att vi alla ska njuta tillsammans.. Ser fram emot

Så vi fortsätter att träffas,men endast vi tre

• Anonym (ok)

behöver du ens ställa en så dum fråga?, du är kär i en annan klart du måste lämna, annars leker du ju med hans känslor bara.

Svar på tråden Hjälp, jag är kär i en annan man