strangertown skrev 2015-05-28 09:12:48 följande:
Tack för att du är så ärlig med dina känslor. Jag tycker inte man ska jämföra varandras helveten. Varje mynt har två sidor och är en empatiskt lagd är att ha varit otrogen mot någon en älskar, något en kanske ångrar innerligt, oerhört jobbigt. Att bära kärlek till någon annan än den en är gift med, men som en oftast också älska, som en inte får leva ut är också otroligt jobbigt.
Tyvärr tror jag att många otrogna är egoister som har svårt med empatin, det är långt ifrån alla som kan sätta sig in i hur andra människor tänker. Det kan också handla om impulsivitet, personer som agerar först och tänker sedan.
Ett typiskt narcissistiskt drag är just att vara samvetslös, sakna medlidande, ha svårt att
sätta sig in i hur andra människor känner, samtidigt som man utmålar sig själv till offer.
Nu verkar TS lida av sitt snedsteg, det är priset hon får betala. Lider hon pga att hon mår dåligt eller pga att hon tycker synd om sin man ? På vem ligger fokus för lidandet ? Jag tycker mig märka att det handlar mer om henne än om mannen, vilket kan tyda på narcissistiska tendenser. Frågan är om det har slutat gnaga i samvetet, om hon kan glömma det helt.
Om hon kommer undan med den här otroheten, tror jag tyvärr att risken är stor att hon kan åka dit igen.