• Anonym (Otrogen)

Hjälp, jag är kär i en annan man

Jag är gift och har tre barn. Nu har jag träffat en kille via jobbet som jag verkligen klickat med. Han är kär i mig och jag är riktigt kär i honom också. Vi träffas och har haft sex. Jag och min man har inte haft det så jättebra under något år. Jag vet inte vad jag ska göra. Ni som varit i liknande situation, hur gjorde ni? Lämnade ni eller stannade ni kvar?

• Svar på tråden Hjälp, jag är kär i en annan man
  • Anonym (Sara)
    Lord Hans skrev 2015-05-29 08:59:34 följande:

Eftersom du redan nått den lägsta nivå som en människa kan nå och ditt värde är noll så förstår jag inte din frågeställning?

Gör som du vill, vilket beslut du än tar så kan du inte nå lägre som människa eftersom botten redan är nådd.

Om du inte förstår någonting av det som diskuteras kanske du inte ska lägga dig i diskussionen.  
  • Anonym (moralisten)
    Anonym (Otrogen) skrev 2015-05-29 06:22:24 följande:

Kollegan är lika kär i mig som jag är i honom. Vi har pratat om det hela och han vill också vara med mig.

Ni två anonyma senast. Tack för era mycket konstruktiva inlägg. Som om det skulle hjälpa....

Då tycker jag du skall lämna din man. Han kommer inte vilja ha dig efter han får reda på att du är kär i en annan man, haft sex under längre tid med en annan man. En sund man hade bett dig gå. Förstår inte ens att du frågar hur du skall göra. Risken finns att du sitter utan män helt och blir singel. Men det får du ju ta. Du kan inte ha maken som bakdörr. Någon som är bra att ha bara utifall att.

Om du vill behålla din självrespekt så får du stå för vad du gör. Lämna din man och låt honom få gå vidare och eventuellt träffa en ny kärlek.
  • detkanskefunkar
    Lord Hans skrev 2015-05-29 08:59:34 följande:

Eftersom du redan nått den lägsta nivå som en människa kan nå och ditt värde är noll så förstår jag inte din frågeställning?

Gör som du vill, vilket beslut du än tar så kan du inte nå lägre som människa eftersom botten redan är nådd.

Oj, det här är lite väl starka ord tycker jag.
    Personligen så tycker jag att otrohet är j-vligt själviskt och otroligt fegt, men att människan inte kan sjunka lägre än så...nja, det håller jag inte med om.

För mig finns det flera saker som är värre än otrohet, t.ex alla former av barnmisshandel (fysisk och psykisk), sexuellt utnyttjande av barn, human trafficking m.m. 
    Om jag blev tvungen att välja mellan att min man skulle vara otrogen mot mig eller misshandla våra barn så vore ju valet ganska självklart, eller hur?

Som svar till ts; Du har ju redan gjort ditt val. Du valde att gå bakom ryggen på din man och vara otrogen.
    Nu är det din mans tur att välja; vill han fortsätta leva med dig, eller inte?. Hur som helst så är det hans beslut, inte ditt! Du har ingen som helst rätt att ta beslutet åt honom.
  • Anonym (Otrogen)

Jag har inte efterfrågat sympati men kan inte låta bli att undra, ni som är så hårda mot mig. Skulle ni vara lika dömande om en vän till er berättade om ett sånt här snedsteg och bad om råd? Jag vet att jag gjort fel. Det behöver jag inte få uppkört i ansiktet med dessa hårda ord.

Till er som ändå försöker förstå och hjälpa mig. Tack! Jag vet att jag aldrig mer kommer döma en annan människa som hamnat i samma situation.

• Anonym (moralisten)
    Anonym (Otrogen) skrev 2015-05-29 10:14:06 följande:

Jag har inte efterfrågat sympati men kan inte låta bli att undra, ni som är så hårda mot mig. Skulle ni vara lika dömande om en vän till er berättade om ett sånt här snedsteg och bad om råd? Jag vet att jag gjort fel. Det behöver jag inte få uppkört i ansiktet med dessa hårda ord.

Till er som ändå försöker förstå och hjälpa mig. Tack! Jag vet att jag aldrig mer kommer döma en annan människa som hamnat i samma situation.

Nja, du har ju inte gjort ett snedsteg. Du har en affär med en man du faktiskt är kär i och han är kär i dig. Så skriver du i alla fall. Det känns inte rätt att du ska ha valmöjlighet. "Vem vill jag ha - maken eller den nya". Det är inte upp till dig. Du får helt enkelt berätta för din man. Även om du bestämmer dig för att göra slut med den nye och gå tillbaka till maken så är det inte ditt val. Det är din mans val. Efter tio års relation så är du faktiskt skyldig honom det. Var rakryggad.
  • Anonym (Otrogen)

Jag har inte bett om hjälp med att välja. Jag har velat veta hur andra i samma situation agerat.

• Anonym (svårt)

Jag tycker många är så hårda och påhoppande här mot ts. Jag hade nog fortfarande agerat 'själviskt' och faktiskt tänkt igenom vad jag velat själv innan jag kanske splittrat en familj eller sårat någon oerhört. Ibland är det bättre att inget veta om man är i en relation som är lite dålig. Jag hade iaf inte velat veta om min partner hade en affär eller en tillfällig förbindelse. Hade han valt mej så hade jag inte behövt veta det. Vill man skiljas är det ju en annan sak. Det är många som såras. Så än en gång,hoppas det löser sej och att du gör det som känns rätt för dej.

• Anonym (moralisten)
    Anonym (Otrogen) skrev 2015-05-29 10:23:39 följande:

Jag har inte bett om hjälp med att välja. Jag har velat veta hur andra i samma situation agerat.

Det var en tjej som skrev här ovan nånstans: Hon valde att lämna maken. Men ångrade sig efteråt med facit i hand, eftersom det inte blev något av den nya kärleken. Nu sitter hon ensam. Barnen hade tydligen också mått dåligt av separationen.

Hon hade alltså velat gå tillbaka till maken, som då skulle agera bakdörr. Men enbart av det faktum att det inte funkade med den nya kärleken.

Som vanligt spårade nog tråden ur här, man glömmer den ursprungliga frågeställningen :).
  • Anonym (Sara)
    Anonym (svårt) skrev 2015-05-29 10:33:15 följande:

Jag tycker många är så hårda och påhoppande här mot ts. Jag hade nog fortfarande agerat 'själviskt' och faktiskt tänkt igenom vad jag velat själv innan jag kanske splittrat en familj eller sårat någon oerhört. Ibland är det bättre att inget veta om man är i en relation som är lite dålig. Jag hade iaf inte velat veta om min partner hade en affär eller en tillfällig förbindelse. Hade han valt mej så hade jag inte behövt veta det. Vill man skiljas är det ju en annan sak. Det är många som såras. Så än en gång,hoppas det löser sej och att du gör det som känns rätt för dej.

Jag tänker som du. Jag hade inte velat veta om min man haft en affär.

Har dessutom gått igenom det ts beskriver och valde att stanna utan att berätta. Oftast funkar det bra ibland får jag väldigt dåligt samvete och mår dåligt över det. Tänker att det är rätt åt mig. Jag ångrar inte att jag inte har berättat.
  • Fool
    Anonym (Otrogen) skrev 2015-05-29 10:23:39 följande:

Stämmer verkligen det? På din trådstart så låter det som om du har svårt att bestämma dig för vilken av dem du ska ha....
    Anonym (Otrogen) skrev 2015-05-27 22:07:20 följande:

Jag är gift och har tre barn. Nu har jag träffat en kille via jobbet som jag verkligen klickat med. Han är kär i mig och jag är riktigt kär i honom också. Vi träffas och har haft sex. Jag och min man har inte haft det så jättebra under något år. Jag vet inte vad jag ska göra. Ni som varit i liknande situation, hur gjorde ni? Lämnade ni eller stannade ni kvar?

Förstår att det är ett tufft val, men Anonym(moralisten) har en poäng i att detta borde vara ett gemensamt beslut, det rör trotts alla ert gemensamma förhållande.
    Att låta en människa som ska föreställas stå en nära gå omkring med drömmar och framtidsplaner samtidigt som du överväger att byta ut honom känns inte direkt rakryggat. Han borde få en chans att förhålla sig till situationen så även han kan göra sina val, planera för framtiden, etc... precis som du gör.

Jag tycker du borde prata med din man om hur du känner och vad du gjort så kan ni tillsammans avgöra vad ni ska göra av det. Om han inte längre vill fortsätta leva med dig så är ju valet gjort och du har inget mer att fundera över, om han istället vill ge ert förhållande en ny chans så blir det upp till dig att avgöra om du vill det eller ej, men då är han åtminstone medveten om hur du känner och kan förbereda sig för ett eventuellt uppbrott. Att hitta en ny lämplig bostad tex tar tid, ska man dela upp ekonomin så kan det vara bra att dra ner på kostnader, ska ni sälja huset (om ni har ett) så behöver den kanske göras i ordning först... osv... listan kan göras lång.

Nu går jag kanske händelserna i förväg men OM du nu skulle välja kollegan så flytta inte in hos honom det första du gör, era barn behöver oxå tid på sig att smälta allt, sörja, anpassa sig till sin nya situation UTAN en ny "pappa" och eventuella bonussyskon med i bilden, ge dem tid helt enkelt. För dem är 10 ggr tuffare än vad det är för dig och din man.

PS! Är den andre mannen också i en relation?
Svar på tråden Hjälp, jag är kär i en annan man