• Anonym (Otrogen)

Hjälp, jag är kär i en annan man

Jag är gift och har tre barn. Nu har jag träffat en kille via jobbet som jag verkligen klickat med. Han är kär i mig och jag är riktigt kär i honom också. Vi träffas och har haft sex. Jag och min man har inte haft det så jättebra under något år. Jag vet inte vad jag ska göra. Ni som varit i liknande situation, hur gjorde ni? Lämnade ni eller stannade ni kvar?

• Svar på tråden Hjälp, jag är kär i en annan man
  • Anonym (moralisten)
    Anonym (Har varit där) skrev 2015-05-28 17:47:21 följande:

[quote=75360219][quote-nick]Anonym (moralisten) skrev 2015-05-28 17:43:37 följande:[/quote-nick]

Men... om man inte har några känslor för sin man så stannar man väl inte kvar? För känslor kan ju inte finnas om man är öppen för en relation med en annan? Då har man ju maken/sambon som en bakdörr. Så jävla oärligt.

[/

Jo, har man barn så gör man det! De vuxna ska alltid komma i andra hand.

Men tror du att barnen mår fint om de ser att mamma och pappa inte mår bra tillsammans? Jag förstår faktiskt inte. Är det så att man är trevliga, hövliga, sover tillsammans, gör saker tillsammans osv, om den ena parten varit otrogen? Du kan ju omöjligt haft kvar några känslor för barnens pappa om du hittat en annan kärlek. Jag hade inte klarat det. Så mycket vet jag.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (moralisten) skrev 2015-05-28 18:16:33 följande:

Men tror du att barnen mår fint om de ser att mamma och pappa inte mår bra tillsammans? Jag förstår faktiskt inte. Är det så att man är trevliga, hövliga, sover tillsammans, gör saker tillsammans osv, om den ena parten varit otrogen? Du kan ju omöjligt haft kvar några känslor för barnens pappa om du hittat en annan kärlek. Jag hade inte klarat det. Så mycket vet jag.

Jag gjorde ju det andra valet och stannade kvar. Vi har hittat tillbaka till varandra. Jag tror att känslor kan komma och gå i olika perioder. Är helt övertygad om att barnen inte märkt något. Mannen har inte gjort det.
  • Anonym (Har varit där)
    Anonym (moralisten) skrev 2015-05-28 18:16:33 följande:

Att man inte har känslor kvar innebär inte att man inte kan vara trevliga mot varandra.

Vi hade kunnat leva som vänner, det hade varit mycket bättre.
  • Anonym (moralisten)
    Anonym (Har varit där) skrev 2015-05-28 18:23:19 följande:
    Att man inte har känslor kvar innebär inte att man inte kan vara trevliga mot varandra.

Vi hade kunnat leva som vänner, det hade varit mycket bättre.
    Hade din man velat leva som kompisar? Utan sex? Utan kärlek? Och OM du velat ha sex med honom - hade han fixat det med tanke på att du varit ihop med en annan man under er relation? Att vara den som är bra att ha därför att barnen går först?
  • Anonym (Sara)
    Anonym (moralisten) skrev 2015-05-28 18:27:32 följande:

Hade din man velat leva som kompisar? Utan sex? Utan kärlek? Och OM du velat ha sex med honom - hade han fixat det med tanke på att du varit ihop med en annan man under er relation? Att vara den som är bra att ha därför att barnen går först?

Det hade väl han kunnat ta ställning till. Ingen hade ju kunnat tvinga honom.
  • Anonym (moralisten)
    Anonym (Sara) skrev 2015-05-28 18:31:20 följande:
    Det hade väl han kunnat ta ställning till. Ingen hade ju kunnat tvinga honom.
    Jag hade kunnat ta en otrohet. En one night stand. Men inte en affär som pågått i månader. Om min man kommit hem och sagt det, och att han vill fortsätta med mig för barnens skull, så hade han åkt ut med huvudet före. Trots barn.
  • Anonym (Har varit där)

[quote=75360357][quote-nick]Anonym (moralisten) skrev 2015-05-28 18:27:32 följande:[/quote-nick]

[/Det

Det var ju inte direkt så att vi hade en massa sex innan...

• Anonym (anonym)
    BengtH skrev 2015-05-27 23:53:24 följande:
    Visst, det är enklast att ljuga. Du tänker inte på din man som lever med din lögn och tror dig om gott.

Man måste vara väldigt speciell för att kunna titta sin partner i ögonen som om inget hänt efter otroheten.

Det var jättejätte-jobbigt för dig i början att ljuga för din stackars krake till man som inget visste. För din man är inte otroheten jobbig för han är lyckligt ovetandes. Hur tror du det skulle kännas för honom att få reda på att han har levt med  en falsk hustru i flera år ?
    Nu säger ju Ts att hennes och mannens relation varit dåligt under något år och mannen lär ju inte varit ovetande om att relationen inte varit bra det senaste året. Inget som Ts säger visar på någon falskhet under flera år där är ju faktiskt så att par slutar vara ett kärlekspar och istället bara blir vänner och då är det inte konstigt om de blir kära i någon annan.
  • Rixa
    Anonym (Sara) skrev 2015-05-28 13:42:20 följande:
    Fast det ts frågade efter var "Ni som varit i liknande situation, hur gjorde ni? Lämnade ni eller stannade ni kvar?" Hon har inte frågat efter att någon ska klappa henne på huvudet. Men det ni skriver är ju inga svar på frågorna. Eller?
    Anonym (lm) skrev 2015-05-28 13:25:49 följande:
    Men håll tyst själv! Om man gjort något så vidrigt som att svika sina 3 barn och make på det sätt TS gjort så har man förtjänat att få skit kastat på sig. 

Vad finns att diskutera, antingen berättar hon eller så gör hon det inte. Satsar mina pengar på det senare, ynkliga människor brukar fungera så...

Men jag har väl inte bett någon att hålla tyst? Alltid någon som ska hamna på den nivån i diskussioner.
    Om du inte ens ser vad man kan diskutera skulle jag föreslå att du inte ger dig in i diskussionen heller.
    Håller med. Ni som vill moralisera, starta en egen tråd lr håll er till TS. 

TS, förmodligen behövde du någon form av "uppvaknande". Hade ert förhållande varit bra hade du säkerligen inte blivit kär i någon annan. Ibland (ganska ofta) behöver man något som ruskar om en för att själv kunna granska sin situation. Sätt dig ner i ensamhet och fundera över hur det var när ni var nykära, vad som gått snett, om det finns något att göra osv osv. Bry dig inte om dina känslor för den nya i det läget för de kan vara övergående. Säkert har du varit utsvulten på kärlek, sex o omtanke under lång tid, kanske längre tid än du förstått själv. 

Kom fram till om det finns något hos din man som gör att du vill fortsätta ihop och om du vill jobba på det. Eller om du vill avsluta förhållandet. Men håll dig saklig utan att tänka på den nya! Ta sedan ett beslut och handla vidare efter vad du kommit fram till. Det är aldrig lätt att separera men finns det inget att bygga vidare på kommer du att bli en lyckligare person efter en separation. Tvärtom så kommer ert förhållande att bli starkare om ni reder ut vad som gått snett.
    "Säkert är att alla ska dö men inte lika säkert är det att alla levt sitt liv!"
  • Anonym (moralisten)
    Anonym (anonym) skrev 2015-05-28 19:48:09 följande:
    Nu säger ju Ts att hennes och mannens relation varit dåligt under något år och mannen lär ju inte varit ovetande om att relationen inte varit bra det senaste året. Inget som Ts säger visar på någon falskhet under flera år där är ju faktiskt så att par slutar vara ett kärlekspar och istället bara blir vänner och då är det inte konstigt om de blir kära i någon annan.
    Då får man väl vara öppen med det och inte smyga runt och ljuga. Vilket hon ju faktiskt gjort när hon inte berättat.
Svar på tråden Hjälp, jag är kär i en annan man