• Kiimmiiy

Gå ner i vikt ihop!

Hej alla här på FL

Nu är det så här att jag har gett mig f*n på att gå ner i vikt till sommaren 2016.

Såg här att det sedan innan fanns vikttävlingar mm. Men det är inte riktigt det jag tänkt mig.

Här tänkte jag mest att man kan peppa och motivera varandra, ge tips, råd och berätta om sina framsteg för att viktminskningen ska bli lite lättare och roligare.

Hoppas någon är mer tycker detta verkar kul och vill vara med.

Kram

• Svar på tråden Gå ner i vikt ihop!
  • Kiimmiiy

Jag har inte tyckt att -10 kg gjort nån större skillnad på mig kropps mässigt tills jag precis nyss insåg att jag gått och dragit upp shortsen hela kvällen och att dom går ut ca 8 VM i midjan (dom satt tajt innan) nu är jag ännu mer pepp på att komma igång med träningen ordentligt efter semestern. Ska bara klara av mina två vakna nätter först sen blir det gymmet som står på schemat.

• Anonym (BIG MAMA)
    Kiimmiiy skrev 2015-08-04 02:51:18 följande:

Jag har inte tyckt att -10 kg gjort nån större skillnad på mig kropps mässigt tills jag precis nyss insåg att jag gått och dragit upp shortsen hela kvällen och att dom går ut ca 8 VM i midjan (dom satt tajt innan) nu är jag ännu mer pepp på att komma igång med träningen ordentligt efter semestern. Ska bara klara av mina två vakna nätter först sen blir det gymmet som står på schemat.

Härligt!

Tycker också att ca -7 kg märks lite på kläderna.
  • Tjillevippens

Jag håller med om att viktnedgången märks mer på kläderna! Jag ser knappt någon skillnad, men mina jeans är helt klart större och jag har fått många kommentarer om vikten under semestern - tänk vad blind man kan bli!

• Kiimmiiy

Ja man blir lätt blind när det gäller sånt eftersom man ser sig själv i spegeln varje dag. Då slutar man märka sånt, men andra som inte ser än varje dag märker det lättare och de peppar ju en att fortsätta på samma väg. :)

• Tjillevippens

Fredag = vägdag! 83,4 visade den i dag, så -0,8 denna veckan. Jag hoppas det håller i sig, innan sommaren var det ungefär här det helt plötsligt stannade av och helt enkelt vägrade gå ner mer.

Nu ska vi ut och resa igen, fira 75 års dag och två hela dagar i bil. Får göra mitt bästa med matval, helt enkelt :) och ta ett par promenader när vi är på plats. Hur gör ni med mat och motion när ni reser?

• Kiimmiiy

Bea jobbat, klart det kommer fortsätta gå nerpt på vågen, du gör ett super bra jobba :)

Beroende på resmål så har jag kört på att tänka på vad man äter och försökt ta minst en pw om dagen.

• Ananass

-1,5kg denna veckan, helt ok för min del! Mitt löfte för mig själv denna vecka blir att ta mer tid åt träning, de två första veckorna har jag bara hunnit med ett ordentligt träningspass, får bli bättre på det!

• Sussaa

Hänger gärna med i den här tråden jag också! Har 25-30 kg att går ner för att komma till normalvikt.

Har i förra veckan börjat med att hålla koll på kalorierna med Lifesum och börjat med promenader. Ska försöka komma igång att träna lite styrka hemma utifrån Olgas bok i veckan.

Behöver komma ner i vikt av många anledningar men en av de viktigaste just nu är att kunna få till ett syskon, misstänker att jag har PCOS.

Har min egen tråd också som jag använder som en dagbok men kan vara skönt med en diskussionstråd där man kan peppa varandra!

• Tjillevippens
    Kiimmiiy skrev 2015-08-07 14:26:02 följande:

Bea jobbat, klart det kommer fortsätta gå nerpt på vågen, du gör ett super bra jobba :)

Beroende på resmål så har jag kört på att tänka på vad man äter och försökt ta minst en pw om dagen.

Åh vad söt du är :) Tack! Hur går det för dig?
  • Tjillevippens

Helgen gick sådär, tänkte få in ett par promenader men det gick inte. Så åt vi ute, och då jag är vegetarian finns det ofta inget att välja på, utan endast en rätt att ta... nåja, på't igen! Tränade ett riktigt pass igår med löpband och crosstrainer och det visade sig direkt på vågen Solig  verkade vara mest vatten som samlats. Ska bli spännande att se hur jag ligger till helgen...

Svar på tråden Gå ner i vikt ihop!