• Kiimmiiy

Gå ner i vikt ihop!

Hej alla här på FL

Nu är det så här att jag har gett mig f*n på att gå ner i vikt till sommaren 2016.

Såg här att det sedan innan fanns vikttävlingar mm. Men det är inte riktigt det jag tänkt mig.

Här tänkte jag mest att man kan peppa och motivera varandra, ge tips, råd och berätta om sina framsteg för att viktminskningen ska bli lite lättare och roligare.

Hoppas någon är mer tycker detta verkar kul och vill vara med.

Kram

• Svar på tråden Gå ner i vikt ihop!
  • hallonvaniljte

Här har vi fortfarande semester och inget fokus på kalori-räkningen. Men på måndag är det dags att kliva på tåget igen, bara jag vågar titta på vågens siffror efter ett par veckors semester. .. Då jag hållit på sen januari och gått ner ca 24 kg, så var detta ett planerat break. Planen för . dessa veckor var att försöka hålla vikten. (Max 2 kg upp). Leva sunt men med lite mer guldkant.

Så på måndag gäller det tjejer!

• Kiimmiiy

För mig har det stått stilla nu ett tag och motivationen börjar komma tillbaks lite långsamt. Men eftersom jag har gett mig f*n på det här nu så ger jag inte upp.

Har också investerat i mig själv genom att skaffa en PT i fyra månader, så den 31e drar det igång med PT träning, träningsschema och kostschema uttaget helt utefter mig. Så det ska bli sjukt spännande. Uppdaterar er så fort jag börjat med min PT träning. Fortsätt kämpa ni är BÄST!!

• Tjillevippens

I dag vägde jag in på 82.7, lägst hittills under min resa! :)

I söndags blev jag gräsänka, min sambo bor numer 60 mil bort pga studier, han kommer hem nästan varje helg men detta ger mig lite mer tid under veckorna att träna och jag kan anpassa maten helt enligt mig. Min plan är att träna tre gånger i veckan, söndag = minst 10 km promenad så länge vädret tillåter, tisdag = gym, spring samt crosstrainer, torsdag = simma. Det här ska nog göra susen!

• Tjillevippens
    Kiimmiiy skrev 2015-08-20 23:25:23 följande:

För mig har det stått stilla nu ett tag och motivationen börjar komma tillbaks lite långsamt. Men eftersom jag har gett mig f*n på det här nu så ger jag inte upp.

Har också investerat i mig själv genom att skaffa en PT i fyra månader, så den 31e drar det igång med PT träning, träningsschema och kostschema uttaget helt utefter mig. Så det ska bli sjukt spännande. Uppdaterar er så fort jag börjat med min PT träning. Fortsätt kämpa ni är BÄST!!

Spännande med PT! :) det kommer nog få igång din motivation tror jag. Om inte annat har man någon som sporrar en till tusen ;) du får uppdatera hur det går nu, håller tummarna för dig!
  • Tjillevippens

I fredags fick jag ny matchvikt, 81,7 kg. Sedan dess har jag varit på en hel dag med intern utbildning och kunde inte alls reglerna vad jag skulle äta. Igår var jag dessutom på en kick-off med jobbet och ja med de här två dagarna var jag rädd att jag skulle gå upp en del igen (har extremt lätt att samla på mig vatten) men i morse stod vågen ännu lägre :) jag tänkte verkligen efter innan jag stoppade något i munnen de här två dagarna, men tror även att 6 timmar dans inatt gjorde sitt ;) jag hoppas att det går bra även för er andra!

• Kiimmiiy

Vad härligt att höra :) skönt att kunna unna sig lite utan att vågen springer iväg åt fel håll hehe.

Jag börjar mina 4 månader med PT i morgon 31/8 och det känns VÄLDIGT nervöst om jag skall vara ärlig. Är så rädd att jag ska ge upp. Men som tur är så ligger motivationen högt. Så nu ska jag få mig en ordentlig nattssömn för i morgon sår tapetsering, handling, träning och jobbnatt på schemat.

• hallonvaniljte

Hej igen

Då var jag tillbaka efter semester och massa onyttigheter. Dags att fortsätta resan mot ett hälsosammare liv! Mitt mål under denna semester var att bara öka nåt kilo och det har ju gått bra. Det blev 0,8 kg upp och det känns mer än ok med tanke på allt gott som slunkit ner

1 januari 2015: Startvikt:110 kg

15 mars: 103.6 kg

23 april: 95.7 kg

29 maj: 90.9 kg

25 juni: 88.6 kg

23 juli: 86.6 kg

Semester!!!!!!!!!!

27 aug:87.4 kg

Totalt gått ner:22.6 kg

Nästa delmål: 85 kg

Hur går det för er andra?

• Tjillevippens

Vad spännande, Kiimmiiy! Hur har det gått hittills med PTn? :) Hur ofta ska ni ses? Jag tror på dig och att du klarar det! Motivationen går upp och ner, det gör den nog för oss alla. Man får samla ihop allt man har då, vara stark och inte ge upp. Sen kommer motivationen igen. Just nu är jag nere i en liten motivationssvacka, det är tufft. Men jag försöker att hålla i mig själv, jag vet att om några dagar är det över.

Bra jobbat, hallonvanijte! Är riktigt imponerad :) Äter du enligt någon speciell diet?

• hallonvaniljte

Ingen speciellt diet. Räknar kallorier i lifesum, å det känns som ett enkelt sätt att få koll! Men i dag har jag ätit pizza!! ???? Fy, mig!!! Men sonen fyllde år å valde mat å då fick det bli så! Förr åt jag det då och då, men detta var första ggr sen mars! Man måste ju leva oxå, eller nåt!! nya tag i morgon. ...

• Kiimmiiy

Gud va kul att läsa om era framsteg.

Tråkigt dock med motivationssvacka.

Eftersom jag jobbar väldigt olika har jag PT online så jag träffar inte min PT utan har online kontakt med honom. Dag två och ingen träning än, jobbat vaken natt igår och i natt, men i morgon ska jag iväg till gymmet äntligen. Sten hårt schema så detta kommer bli tuft men roligt.

Fortsätt kämpa ni är otroliga kämpar :)

Svar på tråden Gå ner i vikt ihop!