• Kiimmiiy

Gå ner i vikt ihop!

Hej alla här på FL

Nu är det så här att jag har gett mig f*n på att gå ner i vikt till sommaren 2016.

Såg här att det sedan innan fanns vikttävlingar mm. Men det är inte riktigt det jag tänkt mig.

Här tänkte jag mest att man kan peppa och motivera varandra, ge tips, råd och berätta om sina framsteg för att viktminskningen ska bli lite lättare och roligare.

Hoppas någon är mer tycker detta verkar kul och vill vara med.

Kram

• Svar på tråden Gå ner i vikt ihop!
  • hallonvaniljte

Tack Big mama! Det känns härligt och märks på kläder osv.Behöver en ny garderob! ???? Vill dock inte handla en massa då jag fortfarande har drygt 15 kg kvar. Men då jag haft en mycket högre vikt i ca 20 år så har jag inget sparat! Men har iaf unnat mig två par jeans med tum-storlek 31, en jeanskjol i stl 40 och några toppar i L. Känns konstigt att kunna handlla på vanliga affärer igen när man så många år har varit på storvuxna avd. Men så klart kul!

Underkroppen är nu i stl 38-40. Men när ska jag börja minska upptill? Någon fler som har samma problem? Men då det inte finns mycket kvar å ta på ben å rumpa ni, så borde det väl bli överkroppens tur nu?

• Anonym (BIG MAMA)

Var på kalas i går... Vi hade inte träffat de sedan i slutet av juli.. Så började de kommentera "Har du gått ner i vikt? Du ser mindre ut!" osv till MIN MAN!!? Han som inte gör något eller motionerar mer än han "måste".. Han äter flottiga pizzor, dricker öl, chips godis osv osv.. Fikar m.m.. Men vafasen! ??

Här går jag och släpar VARJE dag och kämpar med motion och mat för att få något resultat.. Matt jag blev men fick lite jävla anamma också..

Härligt att kunna handla kläder från "normala" avdelningen Ja kroppen tar aldrig från de delar som man själv vill ska minska. .

När jag gifte mig för 4,5 år sedan så blev jag häpen när expediten tog fram en klänning i storlek 38 som de till och med fick syn in! Så "små" kläder hade jag aldrig haft.. DIT ska jag komma igen!!... Men lustigt nog så kände jag mig inte "smal" då heller.. Tror det sitter i huvudet.

Ursäkta mitt svamliga inlägg

• Tjillevippens

I dag kom jag iväg för att träna för första gången på två veckor, känns så skönt nu! :) Blev ingen invägning den här veckan då jag fick min mens, och går alltid upp 1-2 kg i vätska inför det, som sedan försvinner när mensen tar slut. Väger alltså in på fredag nästa gång. Vägde 81,0 sist, och målet är att nå 7X,X innan september månad tar slut! Det vore så härligt, att få se en 7a först :)
    Imorgon börjar ett träningsintiativ på jobbet, vi tävlar i lag och samlar pengar till välgörenhet. Skitkul intiativ, kommer helt klart sporra mig att rör på mig mer nu!

• Ananass

Blir visst en liten paus i viktminskningen för min del då jag nyss fått reda på att jag är gravid :D men hejar fortfarande på alla er andra! :)

• Anonym (BIG MAMA)
    Ananass skrev 2015-09-15 17:24:01 följande:

Blir visst en liten paus i viktminskningen för min del då jag nyss fått reda på att jag är gravid :D men hejar fortfarande på alla er andra! :)

Nej men gud vad roligt!! Jättestort GRATTIS!!!
  • Ananass
    Anonym (BIG MAMA) skrev 2015-09-15 18:00:49 följande:

Nej men gud vad roligt!! Jättestort GRATTIS!!!

Tack :D svårt att förstå. Tog ändå 20 försök och plötsligt efter all denna tid så är jag gravid. Galet :)
  • Anonym (BIG MAMA)
    Ananass skrev 2015-09-15 18:55:06 följande:

Tack :D svårt att förstå. Tog ändå 20 försök och plötsligt efter all denna tid så är jag gravid. Galet :)

Oj 20! Då kan jag förstå att ni är överlyckliga!! Vad roligt för er
  • Kiimmiiy
    Ananass skrev 2015-09-15 17:24:01 följande:

Stort grattis och lycka till med allt :) gruppen finns kvar sen när bebisen kommit och du vill fortsätta med träningen.
  • hallonvaniljte

Fredag igen. Missade visst förra fredagen, men de två senaste veckorna har gått riktigt bra. Har kommit i gång med promenaderna varje dag nu .

1 jan 2015: 110 kg

11 sep: 84.7 kg

18 sep: 83.0 kg

25 sep: 81.9 kg

Gått ner: 28.1kg

Nästa delmål: 80 kg

• hallonvaniljte

En fundering så här på morgonen:.

Hur tänker ni med målvikt.?

Kollade lite på vad som är rekommenderat förr mig och då jag är 171 cm lång är spannet mellan 62-73. Rätt stort spann, så vad bör man lägga sig?

Svar på tråden Gå ner i vikt ihop!