• Kiimmiiy

Gå ner i vikt ihop!

Hej alla här på FL

Nu är det så här att jag har gett mig f*n på att gå ner i vikt till sommaren 2016.

Såg här att det sedan innan fanns vikttävlingar mm. Men det är inte riktigt det jag tänkt mig.

Här tänkte jag mest att man kan peppa och motivera varandra, ge tips, råd och berätta om sina framsteg för att viktminskningen ska bli lite lättare och roligare.

Hoppas någon är mer tycker detta verkar kul och vill vara med.

Kram

• Svar på tråden Gå ner i vikt ihop!
  • Kiimmiiy
    Ananass skrev 2015-07-21 19:33:23 följande:

Jag blir otroligt taggad och peppad av att läsa allt ni skriver, så duktiga ni är allihop!!! Hoppas jag kan klara av att få lika fina resultat som ni andra när jag väl kör igång, börjar på måndag! Aldrig varit så taggad :)

Klart du också kommer få super bra resultat, bara man har ställt in sig på att det ska gå så kommer man lyckas. Lycka till :) Ser fram emot att få höra om dina resultat framöver.
  • Anonym (Det lilla extra)

hehe. tredje dagen för mig och jag kunde inte låta bli att köpa två wienerbröd. Jag kan bara inte stoppa mig! Hur ska jag göra egentligen!?

• Anonym (BIG MAMA)

Jag tycker att när man väl kommer igång med träning osv och ser att tex vågen visar minus, så lockar inte sötsaker m.m längre.

Känns onödigt att träna för att sedan trycka i sig en massa onödigt skit... Jag blir i alla fall mer peppad

Skulle jag ändå bli sötsugen kan jag ta några russin, torkade frukter, keso & äppelbitar med lite flytande honung på... Kanske en mörk chokladbit..

Nu finns det ju okså så mycket söta och goda frukter som man kan plocka med framför tv.n.

• hallonvaniljte

Känner igen mig. Själv är jag i barnens skålar å tar allt från godis till chips! Som tur öäär får de bara gott på helgen och de brukar inte bjuda på så många Men fattar inte varför jag inte kan stå emot! Dock har jag inte köot choklad eller ngt bakverk sedan mars. Men i bland unnat mig då jag blivit bjuden!

• Jessica4

Hej! Kan jag hoppa in här? Vet inte exakt hur mycket jag behöver gå ner eftersom jag inte äger någon våg men kan gissa på runt 10-15 kg. Det jag vet är att kläderna inte sitter som de gjorde för några år sedan.

Jag rör hyfsat på mig men jag äter alldeles för mycket och för onyttigt. Är riktigt beroende av socker så det blir min största utmaning, att försöka minska på det. Har ni några tips?

• hallonvaniljte

Hej igen!

Jag brukar väga mig på fredagar men då jag är bortbjuden på en liten grillfest i kväll, så känner jag att jag klarar av den biten redan i dag. Vem vet hur pigg man är i morgon?

Sen så sover vi borta inatt, å tänker inte packa med mig vågen...haha!

Mitt delmål har varit 87.7 då det är BMI-gränsen för att inte längre vara fet, utan "bara" överviktig. Juppie, jag har nu nått den!

1 Januari :110 kg skrämmande mycket!

15 mars: 103.6 kg

23 april: 95.7 kg

29 maj: 90,9kg

25 juni: 88.6 kg

17 juli: 88.1 kg

23 juli: 86.6 kg

Totalt gått ner: 23.4 kg

Nytt delmål:85 kg.

• Ananass

Bra jobbat hallonvaniljte :) och GRATTIS till att ha nått ditt delmål :D

• Saz

Hej!

Vilken kul tråd - får jag vara med? Jag har ca 10kg att gå ner för att nå min drömvikt. Jag väger 67 och är 163 men jag *får inte till det* att gå ner i vikt. Nu är jag däremot taggad som bara den!

Jag har insett att det tyvärr är kalorier in-kalorier ut som gäller och det svåra är att inte äta för mycket. Tror aldrig jag skulle komma under 2000 kcal/dag om jag inte tänker mig riktigt noga för. En fråga: Är det verkligen 2000 som gäller för kvinnor? När jag gjorde ett test så sa det att jag endast behövde 1600kcal per dag vilket är sjukt lite... Hur tänker ni andra här? ???? hur mycket underskott försöker ni få till per dag?

Ha det så bra!

• Anonym (Det lilla extra)

Nu inne på femte dagen. Har inte varit lätt med redan flera fuskanden. =/ 
    MEN! Jag har iallafall gjort mitt mål med att promenera minst 10000steg per dag och det har jag klarat superbra! (Igår gick jag 15000) Så igår var jag inte så sötsugen (jo lite) men då tog jag en skiva ost istället och drack vatten så släppte det. Kanske inte bästa alternativet att äta en skiva ost istället för en frukt men jag har å andra sidan när sugit dragit in bakat en kaka och ätit upp hela =P så det är ett jättebra steg för mig! =)
    Kan inte vänta tills jag väger mig på måndag igen och ser om jag har gått ner något alls nu. 

Svar på tråden Gå ner i vikt ihop!