• Kiimmiiy

Gå ner i vikt ihop!

Hej alla här på FL

Nu är det så här att jag har gett mig f*n på att gå ner i vikt till sommaren 2016.

Såg här att det sedan innan fanns vikttävlingar mm. Men det är inte riktigt det jag tänkt mig.

Här tänkte jag mest att man kan peppa och motivera varandra, ge tips, råd och berätta om sina framsteg för att viktminskningen ska bli lite lättare och roligare.

Hoppas någon är mer tycker detta verkar kul och vill vara med.

Kram

• Svar på tråden Gå ner i vikt ihop!
  • Ahernbaby

Hej allihopa! Hoppas det inte är alldeles försent att haka på denna tråden. Jag väger just nu ca 86 kg och har som mål att väga 78 kg tills nyår. Slutgiltiga målvikten är 68 kg!

Har inga problem med träningen, tränar nästan varje dag och promenerar mycket. Sött äter jag väl då och då också men mitt allra största problem är maten. Jag kan äta hur stora portioner som helst och gärna mellanmål hela tiden också.. Några tips? 

• Kiimmiiy

Ahernbaby: I den här tråden är alla välkomna även fast jag startade den för ett tag sen :)

Vad skönt för dig att träning och godisätande inte är något problem :)

Jag försöker att äta mindre portioner och lite oftare. 4-6 gånger om dagen. Nått som även är bra är måltidsmåttet man kan köpa på apotea. Kan vara ett bra sätt att minska portionerna till rekommenderad storlek.

Lycka till med träning, kost och viktminskningen. Ser fram emot att läsa om dina resultat.

• Marie357

Har varit borta lite ifrån denna tråden.. Blev sjuk värsta förkylningen och då tappade jag också gnistan.. 

Men det är bara dags för nya tag nu..Idag är det också noll tolerans emot godis & sambon har slutat snusa. Får se vem som flippar först.. Haha..

Kram på er...

• Ahernbaby

Kiimmiiy: Tack!! Och vilka bra förslag. Jag försöker äta frukost, lunch, middag och minst ett mellanmål. Problemet är bara att inte överäta haha.. Har ni någon kalorigräns eller går ni på känn? Jag räknar ibland, och ibland inte. Men försöker hålla mig mellan 1200 och 1500 iallafall.

• hon mot strömmen

Vikt 85.15kg

Start 88.8kg.

Nu är jag inte långt från första målvikten som är 85kg. Bara fortsätta kämpa vidare, måste bara bli årerställd från lunginflammationen först.

• Tjillevippens

Här går det fruktansvärt segt och jag har varit väldigt nära att ge upp. 80,7 klarade jag till oktober månads intåg. -0,3 på 3 veckor?! Jag var ledsen, besviken, för jag vet hur jag kämpat och hur väl jag jobbat på. Jag var nära att ge upp, men så bestämde jag mig för att inte sätta upp sånna mål längre. Så länge det går nedåt varje månad, oavsett hur långsamt, ska jag vara nöjd. Jag tränar 3 gånger i veckan, tar minst 3 hyfsat långa promenader i veckan och äter nyttigt och äter inom de kalorier jag satt upp. Nåja, insidan lär må fantastiskt bra vid det här laget :) Nu ska utsida bara piffa till sig lite.

• mathildis

Hejsan!

Jag heter Mathilda Grennborg och är Återförsäljare av Forever Living Products.

I sortimentet finns allt du behöver inom kosttillskott, kroppsvård och makeup. Produkterna är baserade på ekologiskt odlad Aloe Vera. Grund tanken är enkel: visa din kropp omtanke inifrån och ut!

Jag vill gärna tipsa er om våra boxar vi har! Kanske kan vara nått för dej som vill få en liten kickstart, få hjälp att hitta träningen å gå ner i vikt, och för att till sist hjälpa er att forma kroppen!

C9

Lägg grunden till att må bättre, och att se bättre ut. CHANGE 9 är programmet som på nio dagar kan hjälpa dig att kickstarta din resa mot ditt smalare, hälsosammare jag. Det är effektivt, enkelt att följa och ger dig verktygen du behöver för att starta din förändring i dag!

Med CHANGE 9 tar du det första steget mot att etablera livslånga vanor som kommer hjälpa dig att uppnå varaktig viktkontroll. C9 är grunden i Forever F.I.T.-programmet och kommer att placera dig i bästa möjliga position för att nå optimal hälsa och bygga ditt nya, slankare jag.

F1

Få ny inspiration och ta nästa steg mot att må bättre och att se bättre ut. Forever F.I.T. 1 kommer lära dig ett nytt sätt att se på kost och träning. Det ger dig också kunskapen du behöver för att få ny inspiration och förändra din kropp till det bättre! Du KAN gå ner i vikt, du KAN må bättre och se bättre ut än du någonsin gjort. Du KAN åstadkomma en permanent förändring. Forever F.I.T.1 visar dig hur.

Forever F.I.T. 1 är ett 30-dagars kost- och träningsprogram framtaget speciellt för att ge dig verktygen du behöver för en hälsosammare livsstil. Verktygen som ger dig medvind på din viktresa.

F2

Bygg muskler, forma och förändra. Forever F.I.T. 2 tar dig till nästa nivå, genom att hjälpa dig att forma och förändra din kropp ? och att bränna kalorier. Muskelmassa är viktigt vid viktkontroll, Forever F.I.T. 2 hjälper dig att bygga upp den och att behålla den. Forma, förändra och förvandla med Forever F.I.T. 2.

Steg tre i programmet, Forever F.I.T. 2, är ett 30-dagars kost- och träningspaket som drar nytta av allt du lärt dig och tar din kropp till nästa nivå genom att öka muskelbyggande träning och finjustera din kost.

Verkar de intressant?
    Tveka inte till att kontakta mig så berättar jag mera :)
  • Anonym (BIG MAMA)

Hur går det för er alla?

Här visade vågen 104.6 kg i morse! Snart nere på mitt första STORA delmål dvs 99! Har gått ner över 20kg nu sedan mitten av juli ungefär

Köpte nya nike skor då när jag började mina promenader i juli och kollade på sulan igår... Det var inte mycket mönster kvar kan jag säga!

Har ett par sprittans nya Asics Kayano som ligger och väntar på posten, men nackdelen med nya skor är att jag får så jäkla lätt skavsår :-/

Hur tänker ni hålla igång med träning nu när det blir kallare? Jag är sjukt peppad att börja jogga regelbundet när jag kommit ner till 99 kg så jag har beställt dubbade skor till snö och is. Men sen då? Vad ska man ha för kläder osv?

Jag är verkligen ingen gym-människa heller... Har varken tid (4 barn!) eller pengar att komma dit just nu. På sommaren brukar jag passa på att gå på Friskis och svettis utejympa då det är gratis

• Kiimmiiy

Big mama shit vad du är duktig :)

Jag klockade precis in på 85 en vikt jag inte sett på 6 år. Nästa mål är 80.

Jag tränar på gym och promenerar. Men kan rekommendera att gå in på din kommuns hemsida och söka på ute gym dom är gratis.

Jag träna lite på vårt utegym i höstas/vintras och hade då underställ under tränings kläderna, en fleecejack, mössa och vantar. Bara man får upp pulsen så håller man sig varm.

• Anonym (BIG MAMA)

Tack Kiimmiiy!

Jag har kämpat på i ur och skur. Alla dagar har inte varit en dans på rosor precis

Oj! 85 är ju toppen!! Dit ska jag också

Ja utegym finns det något av fast på andra sidan stan... Men annars var det ett bra tips.

Jag måste nog åka ner på någon sportaffär och kolla in kläder och så

Svar på tråden Gå ner i vikt ihop!