• Kiimmiiy

Gå ner i vikt ihop!

Hej alla här på FL

Nu är det så här att jag har gett mig f*n på att gå ner i vikt till sommaren 2016.

Såg här att det sedan innan fanns vikttävlingar mm. Men det är inte riktigt det jag tänkt mig.

Här tänkte jag mest att man kan peppa och motivera varandra, ge tips, råd och berätta om sina framsteg för att viktminskningen ska bli lite lättare och roligare.

Hoppas någon är mer tycker detta verkar kul och vill vara med.

Kram

• Svar på tråden Gå ner i vikt ihop!
  • Kiimmiiy
    Tjillevippens skrev 2015-07-20 09:40:34 följande:

Jag hänger gärna på med er om det finns plats :) jag väger i dag 84 kg, och har jobbat på vikten sedan april. Då vägde jag 95 så jag har redan gått ner en bit. Målet är 70 kg, ca, och att nå det under hösten. Senast nyår, så det ska gå! Har hittills använt mig av lifesum och främst promenerat som träningsform. Just nu är det semester, och då.även från detta, men om två veckor när jobbet börjar igen tänkte jag testa 16:8, och kommer att köra mer crosstrainer och fortsätta med promenaderna :) har någon av er testat 16:8?

Absolut finns det plats för dig med. Här är alla välkomna. Super bra kämpat :)

Jag körde 16:8 ett tag och det funkar om man lägger ut tiderna rätt, jag är ingen frukost människa så jag åt första målet vid 12 och sista innan 20. Bra att tänka på är att även om man bara "äter" i 8 timmar är att ligga på ca 1500 kalorier om dagen så man har ett fortsatt underskott på 500 om dagen. Hoppas du har en trevlig semester och lycka till med träningen sen :)
  • Kiimmiiy
    hallonvaniljte skrev 2015-07-20 10:56:40 följande:

Hej igen!

Läste om måttbandet som redskap och kom i morse på att det var ett tag sedan jag mätte mig. Har gått ner 22.1 kg, från 110 till 87.9 kg.

Det var glädjande resultat.

Brösten: -18 cm

Midjan: - 26 cm

Höft: - 16 cm

Lår: - 12 cm

Lägger jag ihop alla mina 8 mätpunkter så är det sammanlagt -101 cm mindre! Inte konstigt att kläderna sitter lite si och så!

Nu fick jag motivation och bita i!

Sjukt bra kämpat :) det är kul när man ser bra resultat och motivationen är uppe. :)
  • Anonym (Anonym)

Suck jag fuskade idag. Var ledsen och upprörd och vad händer då? Jo Jag hetsäter. Ska verkligen gå till gymmet idag och springa för att bränna en bit av det sockret jag tryckte i mig. Min PCO gör verkligen INTE sig bra med hetsätandet. Önskar jag bara åt morötter vid hetsätning men det är socker jag vill ha när Jag är såhär.

• Kiimmiiy

Må inte dåligt för det, alla har vi dåliga dagar och dagar då motivationen sviker. Men det är bara ta ett par djupa andetag och ge sig på det igen .

Ett tips är att inte ha så mycket godis och sötsaker hemma då är det inte lika stor chans att man faller för sötsuget vid sådana tillfällen. Fortsätt kämpa. :)

• Anonym (Planneraren)

Hej allihopa!

Idag har jag både ätit frukost tillagad i mitt egna kök, omelett, hembakat bröd och kaffe, och tagit en annan väg hem från jobbet som "tvingar" mig att gå 4 km.  Jag känner mig lagom duktig, mallig och utmattad.

Jag kanske också ska ta fram måttbandet. Jag erkänner: Jag har inte ens en våg Skäms

• Kiimmiiy
    Anonym (Planneraren) skrev 2015-07-20 19:07:37 följande:

Hej allihopa!

Idag har jag både ätit frukost tillagad i mitt egna kök, omelett, hembakat bröd och kaffe, och tagit en annan väg hem från jobbet som "tvingar" mig att gå 4 km.  Jag känner mig lagom duktig, mallig och utmattad.

Jag kanske också ska ta fram måttbandet. Jag erkänner: Jag har inte ens en våg 

Super bra, det bästa är ju egen lagad mat, då vet man exakt vad den innehåller.

Vågen är inte jätte viktig, skit i den och kör på måttbandet och spegel. Det viktigaste är ju att man själv är nöjd med hur man ser ut. Eller har jag fel?

Men mät inte och kolla inte skillnad i spegeln för ofta för det slutar ofta med att man stirrar sig blind. Jag mäter en gång i veckan med måttband och väger mig på gymmet en gång i månaden.

Keep up the good work :)
  • Tjillevippens
    Anonym (Anonym) skrev 2015-07-20 15:35:03 följande:

Suck jag fuskade idag. Var ledsen och upprörd och vad händer då? Jo Jag hetsäter. Ska verkligen gå till gymmet idag och springa för att bränna en bit av det sockret jag tryckte i mig. Min PCO gör verkligen INTE sig bra med hetsätandet. Önskar jag bara åt morötter vid hetsätning men det är socker jag vill ha när Jag är såhär.

Åh, må inte dåligt för det! Vi trillar alla dit ibland, men ge inte upp, fatta smarta och bra val resten av dagen och fortsätt så imorgon med :) det handlar om ett lägre kaloriintag över en längre tid, inte speciella måltider eller dagar. Du fixar det här!
  • hallonvaniljte

Tack för det! Det har inte varit lätt alla dar och kan inte fatta att jag faktiskt gått ner 22 kg sen nyår. Jag har oxå haft många sämre dar med massa onyttigt Men det viktigaste denna gång jar varit att jag sett det som en erfarenhet rikare. Det är skillnad motför innan då alla dar var onyttiga och nån gång i bland. Det viktigaste är att kliva upp på hästen nästa dag och hoppa på sin plan igen! Man måste få unna sig i bland men inte alltid!

• Anonym (Det lilla extra)

Åh jag behöver vara med i denna tråd!
    Jag behöver gå ner minst 20 kg. (Gärna 30 men det är ju lite överdrift och drömmande) 
    Jag väger idag 88kg till mina 157cm.
    Många mammakilon där. 

Jag började igår med att försöka äta "rätt". Gud vad jobbigt. jag fick gå runt i lägenheten och slänga allt som är "farligt" för mig. såsom bakchoklad, socker.
    Annars skulle jag bara baka något igen. =P

• Ananass

Jag blir otroligt taggad och peppad av att läsa allt ni skriver, så duktiga ni är allihop!!! Hoppas jag kan klara av att få lika fina resultat som ni andra när jag väl kör igång, börjar på måndag! Aldrig varit så taggad :)

Svar på tråden Gå ner i vikt ihop!