• Kiimmiiy

Gå ner i vikt ihop!

Hej alla här på FL

Nu är det så här att jag har gett mig f*n på att gå ner i vikt till sommaren 2016.

Såg här att det sedan innan fanns vikttävlingar mm. Men det är inte riktigt det jag tänkt mig.

Här tänkte jag mest att man kan peppa och motivera varandra, ge tips, råd och berätta om sina framsteg för att viktminskningen ska bli lite lättare och roligare.

Hoppas någon är mer tycker detta verkar kul och vill vara med.

Kram

• Svar på tråden Gå ner i vikt ihop!
  • Ananass

Va duktiga ni är allihopa, själv har jag tappat motivationen under en riktigt dryg förkylning som fortfarande håller i sig sedan förra veckan. Så fort jag blir frisk igen ska jag dra igång med träningen ingen. Försöker tänka på vad jag äter iallafall :P

• Kiimmiiy

Bara fortsätta kämpa.

Motivationen kommer tillbaka jag lovar :)

Nu har jag kört igenom 2 av PT passen för den här veckan, jag har sån träningsvärk att det gör ont att sätta sig på toaletten. Knyta skorna ska vi inte ens tala om, men så sjukt kul det är men oj vad jobbigt och svettigt. På måndag är första invägningen, ska bli spännande att se om det hänt nått på vågen.

• Tjillevippens

Spännande med online-PT! Har ni avstämningar någon gång i veckan eller hur fungerar det rent praktiskt? :) Och kul att du kommit igång med träningen nu! Är det även kost de lägger upp åt dig?

Jag vägde in på 81,0 i dag = -0,7 den här veckan. Med tanke på att jag inte tränat en minut denna veckan är jag positivt överraskad! Jag jobbar som projektledare och just nu vill ALLA starta upp höstens projekt, och ALLA känner sig viktigast i världen... jag har ju legat på dem under sommaren för att undvika det här... ja... det är inte mycket energi över när jag är klar på jobbet, men det får vara så just nu. Jag vet att så fort planeringsstadiet är över blir det lättare, och då kommer jag ha mer energi över till just träning. Till dess har jag bestämt att jag koncentrerar mig på att sköta maten, helt enkelt :) Gör vad jag kan.

• Kiimmiiy

Ja de är jätte spännande, jag har mailkontakt med honom när jag behöver det, invägning en gång i veckan (måndagar, så i morgon får vi se första veckans resultat) plus formbilder efter varje slutförd fas som är ca 5 veckor per fas. Jag antar att jag ska få ett kostschema eller redan fått det, är inte jätte teknisk så kan ha missat att han lagt upp det. Men har mailat honom och frågat om det. Men som det står i ansökan så ska man få ett kostschema också.

-0.7 är ju super bra, speciellt om du inte tränat nått. Inte alltid lätt att få ihop det när man har mycket på jobbet. Själv jobbar jag några nätter i månaden utöver mina dag pads och får då svårt att hinna träna på dagarna om man ska hinna med att sova också. Men de är bara vara positiv och fortsätta kämpa ändå.

• Anonym (BIG MAMA)

Så roligt att läsa när det går så bra för alla Jag har nu gått ner 13 kg sedan jag började promenera i mitten av juli. Fortfarande så väger jag ju mycket men det går framåt!!

När började ni få kommentarer och komplimanger på er viktnedgång? Inte för att jag bryr mig så egentligen men det skulle vara kul att höra när det börjar synas... Skulle bli mer peppead! Det är ju inte så att jag säger att jag gått ned si och så till omgivningen eller som andra som skryter om minsta hekto.. Eller skryter var väl fel ord men ni fattar?

• hallonvaniljte

Hej!

Har inte haft möjlighet att skriva sen i fredags. Jag väger mig ju en gång per vecka. Är nöjd då jag nu fått bort semesterkilot igen och nu är det bara att fortsätta.... Sakta men säkert!

1 jan 2015: 110 kg

15 mars: 103,6 kg

29 maj: 90.9 kg

23 juli: 86.6 kg

Semester......mycket gott...

27 aug: 87.4 kg

6 sep : 86.4 kg

Gått ned: 23.6 kg

Nästa delmål: 85 kg

• Tjillevippens
    Anonym (BIG MAMA) skrev 2015-09-08 10:55:21 följande:

Så roligt att läsa när det går så bra för alla Jag har nu gått ner 13 kg sedan jag började promenera i mitten av juli. Fortfarande så väger jag ju mycket men det går framåt!!

När började ni få kommentarer och komplimanger på er viktnedgång? Inte för att jag bryr mig så egentligen men det skulle vara kul att höra när det börjar synas... Skulle bli mer peppead! Det är ju inte så att jag säger att jag gått ned si och så till omgivningen eller som andra som skryter om minsta hekto.. Eller skryter var väl fel ord men ni fattar?

Gud så bra jobbat av dig! :) -13 kg syns helt klart, det är jag övertygad om!

Jag började få komplimanger/kommentarer av personer som jag inte träffar så ofta när jag gått ner ca 10-11 kg, nu är det några kilo till som försvunnit men har ännu inte hört ett ord från personer som träffar mig ofta, men räknar kallt med att det kommer ta längre tid för dem att märka något :)
  • Anonym (börjat kämpa)

Start 25/8

Vikt 88.8kg

Idag 86.2kg.

• hallonvaniljte

Fredag=vägdag. Har ju haft delmål på 85 kg rätt länge å i dag kom jag i mål! 84.7 kg visade vågen i dag! Så nu fortsätter jag mot 80 kg och få då se den efterlängtade 7an först! Det var många å sen! Typ 20 år sen!!!

11 sep: 84.7 kg

Gått ned: 25.3 kg

Nästa delmål: 80 kg

• Anonym (BIG MAMA)
    hallonvaniljte skrev 2015-09-11 08:26:29 följande:

Fredag=vägdag. Har ju haft delmål på 85 kg rätt länge å i dag kom jag i mål! 84.7 kg visade vågen i dag! Så nu fortsätter jag mot 80 kg och få då se den efterlängtade 7an först! Det var många å sen! Typ 20 år sen!!!

11 sep: 84.7 kg

Gått ned: 25.3 kg

Nästa delmål: 80 kg

HÄRLIGT!!

Ja -13 kg märks ju i alla fall på kläderna
Svar på tråden Gå ner i vikt ihop!