• Kiimmiiy

Gå ner i vikt ihop!

Hej alla här på FL

Nu är det så här att jag har gett mig f*n på att gå ner i vikt till sommaren 2016.

Såg här att det sedan innan fanns vikttävlingar mm. Men det är inte riktigt det jag tänkt mig.

Här tänkte jag mest att man kan peppa och motivera varandra, ge tips, råd och berätta om sina framsteg för att viktminskningen ska bli lite lättare och roligare.

Hoppas någon är mer tycker detta verkar kul och vill vara med.

Kram

• Svar på tråden Gå ner i vikt ihop!
  • Kiimmiiy

Vad roligt att ni vill vara med ?ska bli kul att se hur tråden utvecklas. Kom gärna med tips och trix om hur ni gör, så ska jag försöka komma med lite tips jag med. ?

• Marie357
    Kiimmiiy skrev 2015-07-17 06:54:31 följande:

Vad roligt att ni vill vara med ?ska bli kul att se hur tråden utvecklas. Kom gärna med tips och trix om hur ni gör, så ska jag försöka komma med lite tips jag med. ?

Jadu jag ska försöka börja gå minst varannan dag är min plan.. försöka dra ner på det där hemska godiset med mera, Ska det vara läsk blir det light.. Men det kommer bli supersvårt, men jag vill verkligen nu...
  • Ananass
    Kiimmiiy skrev 2015-07-17 06:54:31 följande:

Jag har väl tänkt köra mest Cross-trainer och allmän hemmaträning samt försöka äta nyttigare. Har ett väldigt fysiskt ansträngande arbete så jag hoppas det ska gå vägen denna gången trots allt.

Har ni redan börjat? Vad är era "mål"? :) själv skulle jag vilka gå ner sådär typ.. 20kg eller ännu mer egentligen haha!
  • Anonym (My)

Jag är med, om ni har lite kilon att gå ner?? Inget sådant där småfjantbantande på 6-8 kg utan minst 20 kg att gå ner?!

• Anonym (Anonym)

Jag försöker gå ner 10 kg för att kunna bli gravid... Tips någon? LCHF och VV funkar inte för

Mig :/

• Anonym (Planneraren)

Jag hänger gärna med, och jag har en plan. Jag ska gå ner en massa kilon, minst 30, då hamnar jag under 100.

Min plan är 8 veckor lång och jag ska äta GI under tiden. Jag är dålig på att hålla måltider och få in motion, så planen är därefter. Jag är dålig på mat över huvud taget, grönsaker är jag nästan rädd för.

Min plan ser ut så här:
    Vecka 1: Koncentrerar mig på att få till frukost. Jag är jättedålig på frukost, köper drickyoghurt och en macka på pressbyrån oftast. Motionsmålet är sekundärt frukosten, men jag ska försöka få in en timme promenad, en timme dans och en timme på crosstrainern

Vecka 2: Ska jag få in träningen, den här veckan är den viktigast. Fortsätta äta frukost som man ska.

Vecka 3:  Fortsätta med frukosten och motionen. Se över lunchen, som jag slarvar mycket med. Det blir ofta pizza och sånt på jobbet. Så jag tänker samla lite recept den här veckan så jag kan göra matlåda. Och så ska jag lägga styrketräning till motionsschemat.

Vecka 4: Jag ska se över middagen, samla recept och lära mig att planera. Bra för hälsan och ekonomin. Hitta någon guide till säsongens frukt och grönt och lära mig äta sånt.

Vecka 5: Lägga till någon slags stretchträning. Jag funderar på yoga.

Vecka 6: Utvärdera hur det går. Om det går bra går jag vidare till vecka 7 och 8, annars får jag gå tillbaka/börja om.

Vecka 7 och 8: GI rivstart efter en meny jag hittade som gjorde mig extra peppad att börja.

Jag vet att man ska börja "nu" när man gör saker, men jag börjar på måndag istället, det känns bäst.

Lycka till, allihopa!

• Ananass

Jag tror det är viktigt att sätta ett startdatum, så man hinner förbereda sig mentalt samt läsa på och hitta det som passar just dig! Har ni något startdatum? Eller har ni redan kommit igång? :)

Svar på tråden Gå ner i vikt ihop!