• Kiimmiiy

Gå ner i vikt ihop!

Hej alla här på FL

Nu är det så här att jag har gett mig f*n på att gå ner i vikt till sommaren 2016.

Såg här att det sedan innan fanns vikttävlingar mm. Men det är inte riktigt det jag tänkt mig.

Här tänkte jag mest att man kan peppa och motivera varandra, ge tips, råd och berätta om sina framsteg för att viktminskningen ska bli lite lättare och roligare.

Hoppas någon är mer tycker detta verkar kul och vill vara med.

Kram

• Svar på tråden Gå ner i vikt ihop!
  • Tjillevippens

Kul att gå in och se att det går så bra för er! :) Det värmer mig. 
    Jag ställde mig på vägen i dag för denna veckan, 79,8!! Senast jag var under 80 var... många år sen :)

• Anonym (BIG MAMA)
    Tjillevippens skrev 2015-10-14 20:29:51 följande:

Kul att gå in och se att det går så bra för er! :) Det värmer mig. 

Jag ställde mig på vägen i dag för denna veckan, 79,8!! Senast jag var under 80 var... många år sen :)

Underbart! Grattis
  • Kiimmiiy

Hej allihop!

Tänkte bara titta in här för att säga att ni är så sjukt duktiga. Ni är riktiga kämpar, ni alla borde få en extra guld stjärna i boken. :)

Fortsätt kämpa som ni gör så kommer vi alla nå våra mål. Ni är krigare allihopa. :)

Ha en super bra söndag.

• Tjillevippens
    Anonym (BIG MAMA) skrev 2015-10-15 07:07:12 följande:
    Underbart! Grattis
    Tack, och detsamma!! :) Så jädra bra du är, och häftigt att du redan promenerat ur ett par skor, så att säga :) Jag får också väldigt lätt skavsår, behöver nästan bara kolla på ett par (för mig) nya skor så ömmar hälarna... 

Under vintern tänker jag fortsätta promenaderna, jag älskar kyla och hur den biter tag i kinderna! Utegym tränar jag gärna på även vintertid, åker längdskidor och långfärdsskridskor mycket då också. Ut och pulsa i snön och göra snögubbar med barnen (tror även att det är lätt att få med barnen på t.ex. skidor eller skridskor?) är också härlig och helt ok träning! :)
    Kiimmiiy skrev 2015-10-18 07:41:10 följande:

Hej allihop!

Tänkte bara titta in här för att säga att ni är så sjukt duktiga. Ni är riktiga kämpar, ni alla borde få en extra guld stjärna i boken. :)

Fortsätt kämpa som ni gör så kommer vi alla nå våra mål. Ni är krigare allihopa. :)

Ha en super bra söndag.

Så härlig och peppande, STOR stjärna till dig med!! {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (BIG MAMA)
    Tjillevippens skrev 2015-10-18 16:42:22 följande:

Tack, och detsamma!! :) Så jädra bra du är, och häftigt att du redan promenerat ur ett par skor, så att säga :) Jag får också väldigt lätt skavsår, behöver nästan bara kolla på ett par (för mig) nya skor så ömmar hälarna... 

Under vintern tänker jag fortsätta promenaderna, jag älskar kyla och hur den biter tag i kinderna! Utegym tränar jag gärna på även vintertid, åker längdskidor och långfärdsskridskor mycket då också. Ut och pulsa i snön och göra snögubbar med barnen (tror även att det är lätt att få med barnen på t.ex. skidor eller skridskor?) är också härlig och helt ok träning! :)Så härlig och peppande, STOR stjärna till dig med!! 

Kollade på kvittot när jag köpte skorna och det var 17 juli .. alltså gått ut dem på mindre än 3 månader

Testade mina nya asics i går och än så länge verkar det lovande. Men har mina gamla med mig utifall jag känner skav

Mina skridskor snodde sonen i vintras... så jag får väl sno tillbaka dem Skidor äger jag inga men skulle vilja! Vi har en pytte liten pulkabacke ute på gården så jag får slita i den.. Våra ungar är nästan de enda som är ute här på gården. I ur och skur! Ja vi vuxna med för den delen. Haha..

De har spått att det ska bli en kall vinter också. Jag gillar kyla och dessa mornar när det varit frostigt! Så vackert också!

Idag visade vågen -4hg men efter förra veckans nedgång så var jag inte förvånad!

Pepp till er andra och guldstjärnor till Er med!!
  • Kiimmiiy

Usch nu står vågen stilla. Men som tur är växer kläderna. Jag tränar väldigt mycket styrka vilket gör att jag försvinner i fett men ökar i muskler. Så idag tänkte jag se om det blivit någon skillnad på kropps måtten. Vilket jag antar att det är. Men av någon anledning känns minus på vågen roligare än minus på måttbandet.

• Anonym (BIG MAMA)

Ja på något vis är vågen roligare

Idag visade den 102.4 Snart där!!!

• Tjillevippens

Jag håller helt med att vågen är roligare än måtten! Den känns som att det spelar större roll, och är betydligt roligare att få resultat där.

Här har jag nått 78,5, och jag skiner ikapp med solen i Karlstad! Det går låååångsamt, men jag har som sagt ingen stress utan det får ta den tid det tar nu :) det sista kilot har gått på en månad ungefär, men så länge det går minus från en månad till en annan är jag nöjd!

BIG MAMA, du är en inspirationskälla! 

• Anonym (BIG MAMA)
    Tjillevippens skrev 2015-11-11 20:27:29 följande:

Jag håller helt med att vågen är roligare än måtten! Den känns som att det spelar större roll, och är betydligt roligare att få resultat där.

Här har jag nått 78,5, och jag skiner ikapp med solen i Karlstad! Det går låååångsamt, men jag har som sagt ingen stress utan det får ta den tid det tar nu :) det sista kilot har gått på en månad ungefär, men så länge det går minus från en månad till en annan är jag nöjd!

BIG MAMA, du är en inspirationskälla! 

Haha nej men tack! Nu blev jag rörd!!

Vågen visade 100 prick i måndags så jag är supertaggad inför nästa vägning Okej ska erkänna... Har smygvägt mig lite fast på kvällen.. hehe..

Men det är ju jättebra så länge den visar minus eller stillastående Vad duktiga alla är som kämpar! !!

Jag har börjat att fundera lite på ett nyttigare julbord också. Är det någon som har några bra tips? Jag undviker helst potatis och sådant just nu men skulle kunna göra ett undantag på julafton...

Vi var in på ikea och skulle äta lunch en dag. Då tänkte jag ta grönsaksbullar som serverades med pasta. Jag sa att jag ville inte ha någon pasta utan enbart grönsaksröran... Jo tjena. . Grönsaksröran bestod till mesta delen av potatis!? Nån enstaka broccoli... Öööö? Blev jättebesviken.. 5 grönsaksbullar till lunch liksom. . Undrar varför det ens heter grönsaksröra då?
  • Anonym (BIG MAMA)

98.8!!! Tjohoo!!

Har börjat jogga lite på promenaderna men jag blir så sjukt larvig när jag möter någon eller märker att någon kommer, då stannar jag! Haha.. Fjantigt jag vet...

Sjuuukt nöjd är jag!!! -26 kg sedan mitten av juli

Svar på tråden Gå ner i vikt ihop!