• Kiimmiiy

Gå ner i vikt ihop!

Hej alla här på FL

Nu är det så här att jag har gett mig f*n på att gå ner i vikt till sommaren 2016.

Såg här att det sedan innan fanns vikttävlingar mm. Men det är inte riktigt det jag tänkt mig.

Här tänkte jag mest att man kan peppa och motivera varandra, ge tips, råd och berätta om sina framsteg för att viktminskningen ska bli lite lättare och roligare.

Hoppas någon är mer tycker detta verkar kul och vill vara med.

Kram

• Svar på tråden Gå ner i vikt ihop!
  • lillinejja

Hej hej!

Vill bara börja me o säga guuud va duktiga alla är!! Jag ser att ingen har skrivit i tråden på ett tag... Har den flyttats någon annan stans eller har den dött ut? :/ jag skulle gära vara med då jag verkligen behöver lite pepp! Skulle vilja gå ner de ca 10 kg ja gått upp sen jag träffade min sambo för 2år sedan. Men av någon jäkla anledning vill det sig liksom inte :( försöker äta nyttigt men mitt största problem är nog småätandet. Jag är även diabetiker vilket gör det lite svårare att ta bort/ kraftigt minska på kolhydrater. började på 82kg, har varit nere på 78,7 men är nu uppe på 80,9 igen...

Har delmål på 77kg och därefter 2kg i taget

• Erica01

Hej!

Massa pepp till dig som vill ta tag i din vikt. Just småätande och för min del tröstätande är så kämpigt att få tag i. Ofta hänger det ihop med känslor, att man äter för att man är stressad, trött, uttråkad, ledsen osv.
    Vet inte heller hur aktiv denna tråd är, men om du inte får napp är du hemskt välkommen i min tråd. Den är superaktiv, dvs jag skriver som en galning hehe... Jag skriver mycket om känslor och varför jag vill äta och vad jag kan göra i stället för att trösta mig osv.

Just nu är jag ganska ensam i den och får gärna sällskap. Hoppas vi blir fler efter nyår kanske.

www.familjeliv.se/forum/thread/75938389-sluta-trostataata-godis-tillsammans-hang-med

• Tjillevippens
    Anonym (BIG MAMA) skrev 2015-11-16 07:03:26 följande:

98.8!!! Tjohoo!!

Har börjat jogga lite på promenaderna men jag blir så sjukt larvig när jag möter någon eller märker att någon kommer, då stannar jag! Haha.. Fjantigt jag vet...

Sjuuukt nöjd är jag!!! -26 kg sedan mitten av juli

Haha, jag gör likadant om jag får för mig att börja jogga under en promenad - jag går igen om jag ser någon Flört Det är så härligt att kika in här och se dina fantastiska resultat! Har du förändrat din kost något eller var det endast mer motion som blev lösningen för dig? Så härligt att du kommit ner under 100 nu! Vad är nästa delmål? Glad
    lillinejja skrev 2015-12-07 15:13:37 följande:

Hej hej!

Vill bara börja me o säga guuud va duktiga alla är!! Jag ser att ingen har skrivit i tråden på ett tag... Har den flyttats någon annan stans eller har den dött ut? :/ jag skulle gära vara med då jag verkligen behöver lite pepp! Skulle vilja gå ner de ca 10 kg ja gått upp sen jag träffade min sambo för 2år sedan. Men av någon jäkla anledning vill det sig liksom inte :( försöker äta nyttigt men mitt största problem är nog småätandet. Jag är även diabetiker vilket gör det lite svårare att ta bort/ kraftigt minska på kolhydrater. började på 82kg, har varit nere på 78,7 men är nu uppe på 80,9 igen...

Har delmål på 77kg och därefter 2kg i taget

Hej och välkommen! Glad Jag tror inte tråden dött ut, vi är nog varken många eller speciellt aktiva bara. Jag har tyvärr ingen erfarenhet av att vara diabetiker och viktnedgång, men vad småäter du? Tänker om du byter det mot nyttigare alternativ kanske det är steg på vägen? Glad Jag svajar också en del i vikten, upp och ner - upp och ner... haha vissa av oss kanske helt enkelt är sånna?! Solig
  • Tjillevippens

Jag ligger kvar där jag låg sist jag skrev - ca 78,5-79 kg. Jag märker stor skillnad i mitt sinne nu, känner mig inte lika plufsig längre. Huvudet kanske äntligen har kommit ikapp? Det är skönt att ha släppt pressen på mig själv, och att inte ha något speciellt kg/vecka mål eller så utan att det får ta lite den tid det tar. 

Jag funderade mycket på en periodisk fasta som heter 16:8 i början av hösten men kom aldrig riktigt igång med den då. I förra veckan tog jag äntligen tag i det för att kanske få igång kroppen lite igen, och jag måste säga att såhär 8 dagar in känns det toppen! Jag har valt att äta mellan 12:00 och 20:00, och första två dagarna var förmiddagarna jobbiga men uthärdliga. Jag märkte direkt en skillnad i hunger, jag är inte längre UTSVULTEN när jag kommer hem från jobbet utan mättnadskänslorna sitter i längre. Nu är jag inte längre hungrig på morgonen och har inga problem att  hålla mig till lunchen längre. Hittills har jag kört detta måndag-fredag, vi får se om det går att hålla det alltid men målet är 4 dagar/vecka i alla fall. Det som är svårt för mig är att få i mig all den näring jag behöver under dessa 8 timmar, men med lite övning så ska det nog gå! {#emotions_dlg.flower}

• Teddis

Bra jobbat!!

Jag har gått 1,5 mil idag, tränat Pilates.

Händer inget på vågen! Men har laddat skafferiet med proteinkällor!!!

• Adamsmommy

Åh! Får man hänga på? Jag vill jätte gärna gå ner mellan 18-19kg. Har lyckats gå ner 3.1kg själv, många kilon har man kvar *usch*

Startvikt - 88kg

Nuvarande - 84,9

Mål - 66

• hon mot strömmen

I dag har jag nått min mål vikt på 85 kg, GRATTIS TILL MIG! Från det att jag startade i höstas så har jag hunnit passera en lunginflammation och december med värsta tiden på jobbet, sedan en riktigt kall kylig januari med -30 och kallare så var jag ute och gick 3 gånger a 4km förra veckan. Känner mig super nöjd, nu bara minska ännu mer med godis och läsk.

• Anonym (BIG MAMA)

Oj! Det var ett tag sedan jag kikade in här. Kul och se att alla sköter sig

Själv så har jag skrivit på ett årskort på ett gym! Väldigt peppade! Trodde aldrig att jag skulle göra det. Men det är inte bara gym utan de har en massa olika gruppaktiviteter också som dans, cirkelträning, yoga m.m. Superkul!!

Skulle ha vägt mig i dag men kom av mig då Minstingen har vattkoppor och knappt sovit..

Start vikt juli 2015: 125 kg

Senast vikt för någon vecka sedan: 93

Nästa delmål: 88

Målvikt: 75

Trots att jag legat på "latsidan" över jul och nyår så visade vågen minus sist jag ställde mig på den Det har inte varit väder för promenader och så fick jag något knas med ryggen. Antar för att jag varit still för länge och bär på en 11 kg guldklimp

• Anonym (BIG MAMA)

Usch... Har hamnat i en viktplatå där allt suger just nu!! I morse stod jag och bad till högre makter på en positiv siffra... Men då hade jag gått UPP ett kg!! Trots att jag tränar och äter sunt. Inbillar mig att det är för att jag har börjat på gym och byggt muskler . Fast jag har inte kört så mycket med vikter... vet att dessa platåer kommer och att det inte är mycket att göra åt. Men det är ju trots allt roligast när vågen visar minus.. Suck... Aja bara att bita ihop & kämpa på.. Motivation och tips mottages gärna

• Ananass

Hallå! Länge sedan denna tråd var aktiv:D provar ändå! Hur har det gått för er kämpar?? Jag blev ju gravid där helt plötsligt nästan, nu är det 6 månader sedan min dotter kom till världen och vågen ska vi ju inte ens prata om haha :) hoppas det har gått bättre för er med viktminskningen :D

Svar på tråden Gå ner i vikt ihop!