• Kiimmiiy

Gå ner i vikt ihop!

Hej alla här på FL

Nu är det så här att jag har gett mig f*n på att gå ner i vikt till sommaren 2016.

Såg här att det sedan innan fanns vikttävlingar mm. Men det är inte riktigt det jag tänkt mig.

Här tänkte jag mest att man kan peppa och motivera varandra, ge tips, råd och berätta om sina framsteg för att viktminskningen ska bli lite lättare och roligare.

Hoppas någon är mer tycker detta verkar kul och vill vara med.

Kram

• Svar på tråden Gå ner i vikt ihop!
  • Anonym (BIG MAMA)

Jag väger mig varje måndag och mäter 1 gång i månaden.

Förra måndagen 121.6

Denna måndag 120.4

Det går sakta men säkert!!

• Tjillevippens

Nu är jag hemkommen efter en vecka i tält, och redo för en nystart med viktnedgången! Jag höll mig under den uppsatta viktuppgångsgränsen, startvikten för hösten blir 85 kg, mål: 70 kg. Imorgon startar jag med 10 km gång, taggad till tusen!! Solig

• Anonym (Det lilla extra)

Tjohoo! 
    Jag gick ner 7 hekto denna veckan trots att jag fuskat massor!
    Det måste ha varit mina minst 10000steg varje dag som hjälpt. Men nu ska jag försöka att inte fuska denna veckan iallfall. (inte lika mycket =P )
    *Kämpa*Kämpa* Flört

• Jessica4

Har haft besök sen i söndags och trots mycket sötsaker och mat och chips så har jag varit ganska duktig. Hållit mig till små portioner och har inte känt att jag har överätit som jag brukar känna. Sen har jag varit ute och joggat några gånger trots besök och dåligt väder. 
    Så det känns faktiskt bra! Hoppas att det håller i sig bara.. :)

• Anonym (BIG MAMA)

Fy vad jag HATAR ordet BANTA!

Min svärmor var här och vi skulle till att äta.. övriga familjen tog makaroner och korv medan jag tänkte äta gårdagens kyckling och göra sallad..

"BANTAR du?" Häver hon ur sig..

"Alltså näe jag tönkte äta upp gårdagens rester bara och sallad äter jag alltid annars.." Blev lite sur.. Måste man banta bara för att man äter nyttigare och tänker på vad man stoppar i sig? Jag tycker det ordet har en sån negativ klang så jag blir illamående!! Jag gillar inte heller att använda ordet banta när barnen hör på och speciellt inte vid matbordet... Usch!!

Hur går det annars för er andra?

• Marie357

Hejsan tjejer..

Här sitter en med träningsvärk i armarna.. Haha..Vägde mig en dag i veckan, men hade då gått upp 1 kg i vikt. Men jag tänkte ha fredag som vägdag men glömde bort mig i morse så jag väger mig imorgon så får vi se..

Har varit ute och gått 1,7 mil denna veckan + varit med sambon och tränat på hans jobb (gratis) Me like!

Det som är det svåra är ju att låta bli det där jävla godiset, men jag ska verkligen försöka nu. Dels spara pengar men också min hälsa och så jävla gott är det ju inte egentligen.

Ska iväg och kolla på nya promenadskor sedan idag, hade tänkt köpa det senare i höst men känner att jag inte har någon dämpning kvar och får problem med skenben och vad när jag är ute och går..

Har inte börjat med lifesum ännu, men ska sätta igång snart.

nouw.com/pålivetsstig
  • Anonym (BIG MAMA)
    Marie357 skrev 2015-07-31 14:33:47 följande:

Hejsan tjejer..

Här sitter en med träningsvärk i armarna.. Haha..Vägde mig en dag i veckan, men hade då gått upp 1 kg i vikt. Men jag tänkte ha fredag som vägdag men glömde bort mig i morse så jag väger mig imorgon så får vi se..

Har varit ute och gått 1,7 mil denna veckan + varit med sambon och tränat på hans jobb (gratis) Me like!

Det som är det svåra är ju att låta bli det där jävla godiset, men jag ska verkligen försöka nu. Dels spara pengar men också min hälsa och så jävla gott är det ju inte egentligen.

Ska iväg och kolla på nya promenadskor sedan idag, hade tänkt köpa det senare i höst men känner att jag inte har någon dämpning kvar och får problem med skenben och vad när jag är ute och går..

Har inte börjat med lifesum ännu, men ska sätta igång snart.

Vet du om butikerna har börjat få in höstnyheterna? Är ute efter senaste Asics
  • Marie357
    Anonym (BIG MAMA) skrev 2015-07-31 20:03:24 följande:
    Vet du om butikerna har börjat få in höstnyheterna? Är ute efter senaste Asics
    Det vet jag dessvärre inte då jag köpte på rea.. Men såg ut som det fanns mycket nytt
    nouw.com/pålivetsstig
Svar på tråden Gå ner i vikt ihop!