Anonym (BIG MAMA) skrev 2015-07-18 18:22:05 följande:
Vad jobbigt det verkar vara för er och jag hoppas att ni får den hjälp som ni behöver! Jättebra att du tar tag i det nu Hur gamla är ni?
Jag har 4 barn och inskrivningsvikten med nr 1 var 115 och nummer 2 119... 3 & 4 var något på 90 så det minskar Vi har aldrig haft problem med att bli gravida trots övervikt. Hoppas att du förstår mig rätt här och inte tar illa upp Ville bara säga att det gick trots övervikt. Vad har du för "plan"?
Jag är 23 och min sambo 24, så än så länge har vi rätt gott om tid att få till det :P
Nä jag vet, det är olika för alla, behöver inte ha med vikten att göra alls! Men känner att man nog får ett trevligare bemötande om man söker hjälp med detta problem om man är någorlunda normalviktig eller åt de hållet iallafall. Men jag kan ha fel :) känns som dem ändå kommer säga typ:"prova gå ner typ 30kg och prova igen" eller något sånt :P
Jag var gravid för ca 9-10 år sedan (och ca ja sådär 30kg sen ;) ) så det borde ju gå, kanske har det med vikten att göra, kanske inte :)
Jadu, min plan för tillfället är att komma igång och röra på mig, crosstrainer samt promenader främst. Även se över maten, äta mindre kolhydrater och mer grönsaker skulle jag gissa på att det blir! Och sluta knapra chips som är min stora svaghet hehe :)