• Kiimmiiy

Gå ner i vikt ihop!

Hej alla här på FL

Nu är det så här att jag har gett mig f*n på att gå ner i vikt till sommaren 2016.

Såg här att det sedan innan fanns vikttävlingar mm. Men det är inte riktigt det jag tänkt mig.

Här tänkte jag mest att man kan peppa och motivera varandra, ge tips, råd och berätta om sina framsteg för att viktminskningen ska bli lite lättare och roligare.

Hoppas någon är mer tycker detta verkar kul och vill vara med.

Kram

• Svar på tråden Gå ner i vikt ihop!
  • Anonym (My)

Oj det var en tuff 8-v plan, lycka till! Tänk på att det tar tid för nya vanor att fastna så det kommer behövas mycket tid att arbeta in det.

Jag har bestämt mig för att starta 1 augusti, funderar på Itrim, någon som testat det?

Annars har jag full fokus på kost, som ger mest viktminskning varvat med lite träning och promenader för min kondition är värdelös!

• Anonym (BIG MAMA)

Jag hänger på här!!

Fick barn för snart 4 månader sedan och inskrivningsvikten låg då på 96 tror jag... Kan ha varit 94.. Aja, i alla fall så är målet just nu att komma under 100, vilket är om si sådär 25 kg kanske... Är för övrigt 172,5 cm & 31 år. Vägde för en lååång tid sedan 75-78 kg men dit kommer jag nog aldrig att komma igen. Var då medlem i viktklubb. Men nu har jag fått 2 barn sedan dess... Funderar på om man skulle bli medlem där igen så man får lite mat & motionskoll.

Jag har börjat med promenader, nyttigare mat & mindre portioner. Har också en crosstrainer som jag precis har dammat av Börjar lite lugnt då jag hade en hemsk foglossning..

• Anonym (BIG MAMA)

Egentligen så trodde jag ärligt inte att jag var så stor fören jag ställde mig på vågen och den visade då närmare 125! I huvudet kände jag mig bra mycket mindre. Det blev som en käftsmäll rent ut sagt!! Mår riktigt dåligt över det, men har inte talat om det för någon..

Men nu är jag på G och satsar på beach 2016! Vilken tur att det hittills inte är någon beachsommar

Inte för att jag egentligen bryr mig om hur jag ser ut utan det är att jag ska må bra och orka mer.

Så småningom vill jag börja jogga, det är ytterligare ett mål jag har Men vågar inte nu när jag är så tung då jag är rädd att skada mig & så ammar jag en gång nattetid.

• Ananass
    Anonym (BIG MAMA) skrev 2015-07-18 15:54:44 följande:

Egentligen så trodde jag ärligt inte att jag var så stor fören jag ställde mig på vågen och den visade då närmare 125! I huvudet kände jag mig bra mycket mindre. Det blev som en käftsmäll rent ut sagt!! Mår riktigt dåligt över det, men har inte talat om det för någon..

Men nu är jag på G och satsar på beach 2016! Vilken tur att det hittills inte är någon beachsommar

Inte för att jag egentligen bryr mig om hur jag ser ut utan det är att jag ska må bra och orka mer.

Så småningom vill jag börja jogga, det är ytterligare ett mål jag har Men vågar inte nu när jag är så tung då jag är rädd att skada mig & så ammar jag en gång nattetid.

Du jag kände precis likadant! Min våg visar väl för tillfället runt 105kg, trodde aldrig någonsin det kunde vara så illa! :P

Själv försöker jag och min sambo bli gravida och har gjort det sedan januari-14. Går inte så bra med andra ord :P och jag vill gärna komma ner i lite normalare bmi innan vi söker hjälp! Har alltid varit överviktig och det har egentligen aldrig stört mig, jag trivs som jag är. Men nu har det gått lite väl långt!
  • Filiplopp

Jag är med. Behöver gå ner 15 kg.

• Anonym (Planneraren)
    Anonym (My) skrev 2015-07-18 15:14:23 följande:

Oj det var en tuff 8-v plan, lycka till! Tänk på att det tar tid för nya vanor att fastna så det kommer behövas mycket tid att arbeta in det.

Jag har bestämt mig för att starta 1 augusti, funderar på Itrim, någon som testat det?

Annars har jag full fokus på kost, som ger mest viktminskning varvat med lite träning och promenader för min kondition är värdelös!

Jag vet att det är ett tufft program, men det kan behövas. Det är mycket på kort tid, men det känns bättre än att göra mycket över lång tid, för då blir jag lätt uttråkad och ger upp. Då känns det bättre för mig att börja om om det inte går tillräckligt bra.
  • Anonym (BIG MAMA)
    Ananass skrev 2015-07-18 17:37:14 följande:

Du jag kände precis likadant! Min våg visar väl för tillfället runt 105kg, trodde aldrig någonsin det kunde vara så illa! :P

Själv försöker jag och min sambo bli gravida och har gjort det sedan januari-14. Går inte så bra med andra ord :P och jag vill gärna komma ner i lite normalare bmi innan vi söker hjälp! Har alltid varit överviktig och det har egentligen aldrig stört mig, jag trivs som jag är. Men nu har det gått lite väl långt!

Vad jobbigt det verkar vara för er och jag hoppas att ni får den hjälp som ni behöver! Jättebra att du tar tag i det nu Hur gamla är ni?

Jag har 4 barn och inskrivningsvikten med nr 1 var 115 och nummer 2 119... 3 & 4 var något på 90 så det minskar Vi har aldrig haft problem med att bli gravida trots övervikt. Hoppas att du förstår mig rätt här och inte tar illa upp Ville bara säga att det gick trots övervikt. Vad har du för "plan"?
  • Ananass
    Anonym (BIG MAMA) skrev 2015-07-18 18:22:05 följande:

Vad jobbigt det verkar vara för er och jag hoppas att ni får den hjälp som ni behöver! Jättebra att du tar tag i det nu Hur gamla är ni?

Jag har 4 barn och inskrivningsvikten med nr 1 var 115 och nummer 2 119... 3 & 4 var något på 90 så det minskar Vi har aldrig haft problem med att bli gravida trots övervikt. Hoppas att du förstår mig rätt här och inte tar illa upp Ville bara säga att det gick trots övervikt. Vad har du för "plan"?

Jag är 23 och min sambo 24, så än så länge har vi rätt gott om tid att få till det :P

Nä jag vet, det är olika för alla, behöver inte ha med vikten att göra alls! Men känner att man nog får ett trevligare bemötande om man söker hjälp med detta problem om man är någorlunda normalviktig eller åt de hållet iallafall. Men jag kan ha fel :) känns som dem ändå kommer säga typ:"prova gå ner typ 30kg och prova igen" eller något sånt :P

Jag var gravid för ca 9-10 år sedan (och ca ja sådär 30kg sen ;) ) så det borde ju gå, kanske har det med vikten att göra, kanske inte :)

Jadu, min plan för tillfället är att komma igång och röra på mig, crosstrainer samt promenader främst. Även se över maten, äta mindre kolhydrater och mer grönsaker skulle jag gissa på att det blir! Och sluta knapra chips som är min stora svaghet hehe :)
  • Anonym (BIG MAMA)
    Ananass skrev 2015-07-18 19:08:47 följande:

Jag är 23 och min sambo 24, så än så länge har vi rätt gott om tid att få till det :P

Nä jag vet, det är olika för alla, behöver inte ha med vikten att göra alls! Men känner att man nog får ett trevligare bemötande om man söker hjälp med detta problem om man är någorlunda normalviktig eller åt de hållet iallafall. Men jag kan ha fel :) känns som dem ändå kommer säga typ:"prova gå ner typ 30kg och prova igen" eller något sånt :P

Jag var gravid för ca 9-10 år sedan (och ca ja sådär 30kg sen ;) ) så det borde ju gå, kanske har det med vikten att göra, kanske inte :)

Jadu, min plan för tillfället är att komma igång och röra på mig, crosstrainer samt promenader främst. Även se över maten, äta mindre kolhydrater och mer grönsaker skulle jag gissa på att det blir! Och sluta knapra chips som är min stora svaghet hehe :)

Ja men det låter ju toppen! önskar er all lycka! Det har ju gått en gång förut så.

Jag har haft superbra barnmorskor hittills som inte har sagt ett knyst om vikten så det känns skönt! Har inte haft några komplikationer heller utan alla graviditeter har varit normala (förutom foglossning då).

Ja det låter som min plan ungefär. Jag är inte så mycket för chips och godis heller förutom choklad! Och limpa Pågenlimpa doppad i the med ost, eller messmör... Mmmm.... Glass tycker jag inte om.. Har kommit på att man faktiskt blir mätt på EN portion också..
  • Mantrasina

Jag hänger också på! 

Jag har ungefär 20 kilo att gå ner, men mitt mål ät att ha ett midjemått på under 80 cm. Nu ligger det på 98, och jag väger nog nånstans runt 90 kg (även om ajg inte har batteri i vågen och kan väga mig). 

Min strategi innebär främst att få ordning på maten. Jag är superdålig på att äta ordentlig mat på ordentliga tider, vilket hänger ihop med att jag sedan jag slutade plugga för ett gäng år sedan har jobbat oregelbundet dygnet runt, veckan runt. Jag tar väldigt lätt till enkla lösningar som en påse godis eller en pizza när det bästa vore att göra en fruktsallad eller steka en laxfile och koka potatis till. Så att försöka äta regelbundet, laga maten, och undvika att köpa hem sötsaker är min förstahandsplan, jämte att försöka hålla mig på max 1700 kcal per dag.

Eftersom jag har en knäskada så har jag svårt att träna, men jag yogar och gör en del enkel styrketräning. Så småningom ska jag kunna komma igång med att gå ordentliga promenader och också köra crosstrainer, men först måste knät komma igång ordentligt. 

Jag tänker börja på måndag, när allt onyttig jag har är ur huset och en ny ecka alltid känns som en ny start och en ny chans för mig.

Svar på tråden Gå ner i vikt ihop!