• livias

BIM September

Ny tråd för oss som inte fick det efterlängtade plusset i aug. Tänker att vi får väl fortsätta kämpa ihop och hjälpas åt att analysera äl tecken och graviditetssymptom:)

Äl: 23 aug

Bim: 6 sept

Försök: 4, första barnet

• Svar på tråden BIM September
  • Fian88
    Svejsan86 skrev 2015-09-10 09:42:44 följande:

8 eller 9.. Bara ><

Tips är att försöka hålla sig med testerna till i alla fall äl+10-12. Äl+10 är ju bim-4 om man har en lutealfas på 14 dagar, och på de flesta test står det att så få som 50% får ett rättvisande svar på bim-4. Men förstår att det är svårt! Håller tummarna
  • Kissekatten2014
    Suada86 skrev 2015-09-10 09:27:39 följande:

Hej tjejer..härkom mensen för tidigt en HEL vecka...konstigt...hade alltså bara en cykel på 20 dagar..aldrig hänt innan...nån som känner igen sig?

Har någon provat rosenrot? Vilken sort isåfall?

Kram på er kämpar

Men oj har du slutat nyligen med preventivmedel...Jag har rosenrot forte tror jag och tycker det helt okej känner större lustigt. . Köpte det på graviditetenkollen och glöm inte folsyran.
  • Svejsan86

Ja du har ju så rätt.. Beställde några nya idag så jag har i helgen.. Hahaa

Fian88 skrev 2015-09-10 12:38:37 följande:

Tips är att försöka hålla sig med testerna till i alla fall äl+10-12. Äl+10 är ju bim-4 om man har en lutealfas på 14 dagar, och på de flesta test står det att så få som 50% får ett rättvisande svar på bim-4. Men förstår att det är svårt! Håller tummarna

• Suada86
    Kissekatten2014 skrev 2015-09-10 12:55:24 följande:

Men oj har du slutat nyligen med preventivmedel...Jag har rosenrot forte tror jag och tycker det helt okej känner större lustigt. . Köpte det på graviditetenkollen och glöm inte folsyran.

Nej, slutade med pillren för 2 år sen :S därför vart det sååå konstigt...tänkte att vi vart så lugna över bebisskapandet o sen bara som en blixt från klar himmel....

Kör oxå på folsyra sen månader tillbaka...o idag börjar jag med rosenroten så om inget annat så kanske jag blir mindre trött :) känner du nån skillnad? Förutom lusten? Vilket altid är pluss såklart ;)
  • Miniflicka93
    Stassa skrev 2015-09-10 11:44:38 följande:

Hej!
    Jag har följt tråden i en vecka, men inte skrivit. Jag hade ÄL den 30/8 och BIM den 13/9, alltså på söndag. Jag har inte testar ännu, men är så sugen.
    Vi ska dock på middag på lördag, så jag tror att jag kommer ta ett test på då, för att veta om jag kan ta ett glas vin till middagen eller inte.
    Det är sjätte försöker med andra barnet. Har en underbar liten prinsessa hemma på snart 1,5 år, som jag tror vill bli storasyster.

Vad kul då har vi samma bim dag! Jag är super sugen på att testa redan i morgon men ska försöka att hålla mig! :)
  • Stassa
    Miniflicka93 skrev 2015-09-10 14:48:39 följande:
    Vad kul då har vi samma bim dag! Jag är super sugen på att testa redan i morgon men ska försöka att hålla mig! :)
    Jag är också supersugen på att testa redan imorgon. Jag har 4 test hemma, RFSU:s testa ofta. Jag vet inte hur tillförlitliga de är. När jag plussade med dottern, så använde jag ClearBlue Digitalt med veckoindikator. Men de är så dyra, så jag hoppas att jag plussar med RFSU:s test, så kan jag köpa en ClearBlue sen.
  • Miniflicka93
    Stassa skrev 2015-09-10 15:27:15 följande:
    Jag är också supersugen på att testa redan imorgon. Jag har 4 test hemma, RFSU:s testa ofta. Jag vet inte hur tillförlitliga de är. När jag plussade med dottern, så använde jag ClearBlue Digitalt med veckoindikator. Men de är så dyra, så jag hoppas att jag plussar med RFSU:s test, så kan jag köpa en ClearBlue sen.
    Jag har cb plus hemma o billiga test från test lagret! Då det enligt cb plus är 97% chans på dag -2 och 98% på -1 så funderar jag på att kanske testa redan i morgon med den! Då de bara skiljer någon procent borde de inte göra så stor skillnad? :O eller?
  • Stassa
    Miniflicka93 skrev 2015-09-10 15:31:38 följande:
    Jag har cb plus hemma o billiga test från test lagret! Då det enligt cb plus är 97% chans på dag -2 och 98% på -1 så funderar jag på att kanske testa redan i morgon med den! Då de bara skiljer någon procent borde de inte göra så stor skillnad? :O eller?
    Jag tycker inte att 97% och 98% är speciellt stor skillnad. Men jag hade nog först använt billiga test, och om du ser (eller tror dig se) något på dem, använda samma urin (om du kissar i mugg) och testa med cb. Men det är bara jag,som är lite småsnål när det gäller dyra test.
  • Molle90

Hej tjejer

Jag har idag börjat få ont vid vänster äggstock och pendlar över till höger precis som molande mensvärk men, mår även illa till och från vilket jag tror jag nämde tidigare. men är det normalt att ha molvärk så? kommer inte ihåg hur det var med dom andra.

Svar på tråden BIM September