• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • evaaki

Jag blir nästan liiiite avundsjuk på er som

Mår illa.

Jag har två barn sedan tidigare och mått illa från tidigt. Men nu känner jag inget, kissar inte mer än vanligt, ingen växtvärk, inga ömma bröst.

Mår lite illa ngn timme per dag, tappat sug på mat och godis det enda jag vill ha är sockerdricka och rostade mackor.

Men annars inget

• princess77

JaninaH,förstår att du är orolig men det är inte så mycket man kan göra eller säga tyvärr. Antingen har du blivit gravid senare än vad du tror,då är det inte konstigt att det inte syns något foster. Eller så har graviditeten avstannat.
    Nästa gång du går kommer du få ett definitivt svar. Om graviditeten ser ut som den ska då så ser man både foster och hjärtaktivitet.
    När jag var på mitt första ultraljud trodde jag att jag var i v.6 och man såg tydligt fostret och man kunde se hjärtaktivitet. Å andra sidan blev jag framflyttad en vecka nästa gång så antagligen var jag redan i slutet av v.7.

• Inheaven
    JaninaH skrev 2015-10-22 18:49:25 följande:

ingen som reagerade eller citerade det jag skrev, jag som behövde stöd.. lite uppmuntran, jag är så sjukt orolig..

Lyckas inte hitta ditt inlägg.

Men vad sa dom?

Att du var 1v mindre gången?
  • Pyretsmamma82

Igår fick jag världens smärta långt ner till vänster i magen och låg i fosterställning på badrumsgolvet.

Åkte till gynakuten på Sahlgrenska. Väntade i 3 timmar. Fick träffa läkare och de gjorde ultraljud. Där låg pyret och såg nöjd ut. Hjärtat tickade på och pyret är nu 7 mm lång. Ingen fara med mig och alla symtom jag känner är tydligen normala. Jag hann bli rädd och kände: helvete!!!

Fick bild på pyret och nu känns inte smärtan mer. :)

• Grus grus
    JaninaH skrev 2015-10-22 11:56:03 följande:

va på scan idag, visste att jag inte va i vecka 6+2, trodde jag va i 5+4  typ men vart tillbaka flyttad 1 VECKA?!  jag menar jag trodde det skulle bli 4 dagar men.. för jag vet exakt på dagen, minuten, när vi hade sex, enligt mina beräkningar är 7 dagar konstigt.. det betyder då att ägget levde 7 dagar efter befruktning för att sedan slå rot! vilket inte låter normalt för mig?

Jag är sjukt orolig för att det va en liten säck sade dom med..

Yolk sac seen but no obvious fetal pole noted. ? to early. Står det vilket oroar mig.....

ska tillbaka om 2 veckor, den 5e nov, då borde jag vara i vecka 7+2.. så hittills är det BF 21 Juni och inte 14 Juni.. så håller vi tummarna att allt ser bra ut den 5e..

Jag kan inte säga något positivt tyvärr. Hemkommen från kk där läkaren daterade mig bakåt nio dagar. Det finns ingen möjlighet att det kan stämma, så känns jobbigt. Men samtidigt vet jag att när jag var på rul med dottern för många år sedan, blev jag tillbakaflyttad en vecka. Så det är ganska vanligt. Men nio dagar...
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • princess77

Jag är själv livrädd för att man inte skall se något på VUL på onsdag. Detta är första gången jag har blivit gravid på 4 år och jag är snart 38 år.
    Känns lite som sista chansen för syskon till våran son som är 4.5 år...

• Moneal
    JaninaH skrev 2015-10-22 11:56:03 följande:

va på scan idag, visste att jag inte va i vecka 6+2, trodde jag va i 5+4  typ men vart tillbaka flyttad 1 VECKA?!  jag menar jag trodde det skulle bli 4 dagar men.. för jag vet exakt på dagen, minuten, när vi hade sex, enligt mina beräkningar är 7 dagar konstigt.. det betyder då att ägget levde 7 dagar efter befruktning för att sedan slå rot! vilket inte låter normalt för mig?

Jag är sjukt orolig för att det va en liten säck sade dom med..

Yolk sac seen but no obvious fetal pole noted. ? to early. Står det vilket oroar mig.....

ska tillbaka om 2 veckor, den 5e nov, då borde jag vara i vecka 7+2.. så hittills är det BF 21 Juni och inte 14 Juni.. så håller vi tummarna att allt ser bra ut den 5e..

Men ägget kan ju bli befruktat 1-2 dagar sedan vandrar det 4-5 dagar på 5:e dagen blir det en blastocyst och då kläcks ägget och bäddar in sig så 5+2 är ju 7 vilket är en vecka så är inte alls omöjligt :)

förstår att det är jobbigt, sitter lite i samma sits, ska tillbaka 4 nov 3 veckor efter mitt första ul.
  • Ankissen
    evaaki skrev 2015-10-22 19:12:11 följande:

Jag blir nästan liiiite avundsjuk på er som

Mår illa.

Jag har två barn sedan tidigare och mått illa från tidigt. Men nu känner jag inget, kissar inte mer än vanligt, ingen växtvärk, inga ömma bröst.

Mår lite illa ngn timme per dag, tappat sug på mat och godis det enda jag vill ha är sockerdricka och rostade mackor.

Men annars inget

Precis som mig. Har haft ont i bröstet och kissat oftare men nu känner jag mig normal . Inte skoj alls. Går in i v7 på lördag.
  • Wielkip
    JaninaH skrev 2015-10-22 18:49:25 följande:

ingen som reagerade eller citerade det jag skrev, jag som behövde stöd.. lite uppmuntran, jag är så sjukt orolig..

Den dagen som jag får hålla dig i min famn, den dagen kommer mitt liv vara fullbordat!
    Vet du när du hade äl? Ägget lever väl bara ca. 24 timmar men spermier kan leva upp till 7 dagar.
Svar på tråden Junibebisar 2016