• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Sara222
    Ellaria skrev 2015-10-22 10:39:05 följande:

Hur slutar man oroa sig? BM sa att "så länge du har symptom så är det inget fel" men det är ju ren och skär lögn! Läser man trådar på familjeliv och andra ställen ser man ju många som haft symptom vars foster har varit döda i flera veckor.

Jag har bokat ett privat UL i v12, men det är inte kul att vara orolig i sex veckor till. Jag fattar inte varför de inte bara ger alla som vill ett VUL i vecka 8, det är ju nästan standard med viabilitets-VUL i andra länder. Varför plåga gravida kvinnor på det här sättet?

Om de upptäcker ett dött foster på mitt ultraljud vet jag inte var jag tar vägen.

Jag oroade mig HELA min första graviditet och det slutade i en rejäl förlossningsdepression. Jag var såååå orolig för ALLT. Med nr två så bestämde jag mig gör att aldrig må så igen och jag tänkte att det säkert kommer att få bra. Tänk inte på de två procent som inte föds friska utan tänk istället på de 98 som föds friska. Nu är jag gravid med nr 3 och tänker bannemej njuta för det här blir sista gången :)
  • ebe91
    Evigaväntan1 skrev 2015-10-22 14:02:28 följande:

Har mer värk i magen till och från. Är det normalt? Hur har ni det??

Med första hade jag lite molande värk och huggsmärtor i "tjejmagen", förmodligen växtvärk i livmodern. I denna graviditet är det än så länge inge sånt, men är bara 5+1 nu så.
  • majpan
    miiCaa skrev 2015-10-21 18:00:47 följande:

Vad roligt :) Hur mår du ? Är det ditt första barn?

Jag mår sjuuuukt illa, fått vara hemma från jobbet denna vecka!

Samma här! Har varit hemma tre dagar med kräkningar, trötthet och fruktansvärt uppblåst mage. Men imorgon blir det jobb för jag känner mig mycket bättre. Har börjat ta minifomkapslar och jag tror det är de som gjort susen.

Är mitt tredje barn. Är det ditt första?
  • miiCaa
    annieh897 skrev 2015-10-21 22:01:20 följande:

Är det bara jag som mår så dåligt att det inte går att jobba? Har suttit/legat i soffan mer eller mindre hela tiden sen i lördags. Så trött och illamående.

Samma här ! Varit hemma FN jobbet hela veckan :/ och ska till läkaren i em för fortsatt sjukskrivning :/ går in i vecka 8 imorgon! Hur långt gången är du?
  • frestelsen

Asså jag är hungrig HUNGRIG!! Idag är inte kul..

Nån som har bra nyttiga recept för preggofetton?

Vill proppa i mig choklad.. skulle vilja ta en aladin låda smälta ned o tycka över grädde.. fy fan..finns det nån typ av nyttig choklad som man kan göra? Typ kladfkaka på grus, bark o gräs?

• aomj

Tack för ditt svar! Jag "självmedicinerar" faktiskt med progesteronkräm och ca 60 mg albylminor (samma som trombyl) för att se om det kan hjälpa något. Vet att man inte ska mixtra med sånt själv, men jag har läst på väldigt mycket om det och är beredd att ta risken. Men som sagt, jag är väldigt förvirrad denna graviditet. Alla tester är lika svaga (fått plus på cb digital också) och min temp är längre än de andra graviditeterna. Så jag hoppas inte för mycket.

Men jag blir så otroligt glad över att höra att du fått barn efter 4 missfall <3 känns väldigt hoppfullt och jag blir superglad för din skull! Skönt att höra att det finns hopp även om detta inte heller vill gå vägen!

[quote=75908276][quote-nick]Sara222 skrev 2015-10-22 13:54:28 följande:[/quote-nick]Jag hade 4 missfall innan jag fick mina två barn. Är nu gravid med nr 3 och är i vecka 7. Jag fick progesteron och trombyl i båda mina lyckade graviditeter och även nu. Jag ska ta det fram till dess att moderkakan tar över produktionen, cirka i v 10. Be om det du med! Jag är övertygad om att det är det som hjälp mig att behålla mina graviditeter

• lilleskutt86

Hahaha!! Jag känner precis samma!!

frestelsen skrev 2015-10-22 15:29:52 följande:

Asså jag är hungrig HUNGRIG!! Idag är inte kul..

Nån som har bra nyttiga recept för preggofetton?

Vill proppa i mig choklad.. skulle vilja ta en aladin låda smälta ned o tycka över grädde.. fy fan..finns det nån typ av nyttig choklad som man kan göra? Typ kladfkaka på grus, bark o gräs?

• frestelsen
    lilleskutt86 skrev 2015-10-22 16:14:19 följande:

Hahaha!! Jag känner precis samma!!

Ah vi får försöka dela med oss av nyttiga goda saker här inne:)

Jag hatar banan just nu men halvnyttigt, steka bananer med lite sirap o kanel sen lättglass till. Men nu säger väl nån BM fyy du får äta sockerfri kvarg, makrill och pumpenickel bläää
  • frucgsvensson
    RockyKiwa skrev 2015-10-22 12:22:27 följande:

Hej! Vet att jag hade ägglossning sent på Lör kväll den 26/9 och testade svagt positivt i v. 4+2 och har haft tydliga graviditetstecken hela tiden,ömma bröst,yrsel,varm i kroppen,kissar ofta.Är i v.5+4 nu och har ömma bröst till och från och lite molvärk i magen men inte så mycket mer än det.Gjorde ett digitalt Clearblutest i morse och hoppades att det skulle stå 3+ men det stod bara 2-3! Blir orolig  då jag fick ett missfall förra hösten och jag har åldern emot mig.Vad tror ni ang resultat på testet.När borde det slå om till 3+ senast?

Jag tänker att befruktningen kanske skedde vid ett senare tillfälle? Bara för att du vet då du ägglossat så har du ju ingen aning om när befruktningen skedde.
Svar på tråden Junibebisar 2016