Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Har mer värk i magen till och från. Är det normalt? Hur har ni det??
Hur slutar man oroa sig? BM sa att "så länge du har symptom så är det inget fel" men det är ju ren och skär lögn! Läser man trådar på familjeliv och andra ställen ser man ju många som haft symptom vars foster har varit döda i flera veckor.
Jag har bokat ett privat UL i v12, men det är inte kul att vara orolig i sex veckor till. Jag fattar inte varför de inte bara ger alla som vill ett VUL i vecka 8, det är ju nästan standard med viabilitets-VUL i andra länder. Varför plåga gravida kvinnor på det här sättet?
Om de upptäcker ett dött foster på mitt ultraljud vet jag inte var jag tar vägen.
Har mer värk i magen till och från. Är det normalt? Hur har ni det??
Vad roligt :) Hur mår du ? Är det ditt första barn?
Jag mår sjuuuukt illa, fått vara hemma från jobbet denna vecka!
Är det bara jag som mår så dåligt att det inte går att jobba? Har suttit/legat i soffan mer eller mindre hela tiden sen i lördags. Så trött och illamående.
Asså jag är hungrig HUNGRIG!! Idag är inte kul..
Nån som har bra nyttiga recept för preggofetton?
Vill proppa i mig choklad.. skulle vilja ta en aladin låda smälta ned o tycka över grädde.. fy fan..finns det nån typ av nyttig choklad som man kan göra? Typ kladfkaka på grus, bark o gräs?
Tack för ditt svar! Jag "självmedicinerar" faktiskt med progesteronkräm och ca 60 mg albylminor (samma som trombyl) för att se om det kan hjälpa något. Vet att man inte ska mixtra med sånt själv, men jag har läst på väldigt mycket om det och är beredd att ta risken. Men som sagt, jag är väldigt förvirrad denna graviditet. Alla tester är lika svaga (fått plus på cb digital också) och min temp är längre än de andra graviditeterna. Så jag hoppas inte för mycket.
Men jag blir så otroligt glad över att höra att du fått barn efter 4 missfall <3 känns väldigt hoppfullt och jag blir superglad för din skull! Skönt att höra att det finns hopp även om detta inte heller vill gå vägen!
[quote=75908276][quote-nick]Sara222 skrev 2015-10-22 13:54:28 följande:[/quote-nick]Jag hade 4 missfall innan jag fick mina två barn. Är nu gravid med nr 3 och är i vecka 7. Jag fick progesteron och trombyl i båda mina lyckade graviditeter och även nu. Jag ska ta det fram till dess att moderkakan tar över produktionen, cirka i v 10. Be om det du med! Jag är övertygad om att det är det som hjälp mig att behålla mina graviditeter
Hahaha!! Jag känner precis samma!!
Asså jag är hungrig HUNGRIG!! Idag är inte kul..
Nån som har bra nyttiga recept för preggofetton?
Vill proppa i mig choklad.. skulle vilja ta en aladin låda smälta ned o tycka över grädde.. fy fan..finns det nån typ av nyttig choklad som man kan göra? Typ kladfkaka på grus, bark o gräs?
Hahaha!! Jag känner precis samma!!
Hej! Vet att jag hade ägglossning sent på Lör kväll den 26/9 och testade svagt positivt i v. 4+2 och har haft tydliga graviditetstecken hela tiden,ömma bröst,yrsel,varm i kroppen,kissar ofta.Är i v.5+4 nu och har ömma bröst till och från och lite molvärk i magen men inte så mycket mer än det.Gjorde ett digitalt Clearblutest i morse och hoppades att det skulle stå 3+ men det stod bara 2-3! Blir orolig då jag fick ett missfall förra hösten och jag har åldern emot mig.Vad tror ni ang resultat på testet.När borde det slå om till 3+ senast?