• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Mamma30

Eftersom att du blev tillbaka flyttad en vecka, så tycker inte jag att det är konstigt iaf att säcken är liten heller! Försök att slappna av och njuta dessa två veckor innan nästa ul. <3 Du ska se att det går bra, och dem har ju koll på dig! Förstår samtidigt din oro, ingen vill ju att nåt ska hända, men jag är sån jobbig typ som ser nåt positivt i allt!

Lycka till! <3

JaninaH skrev 2015-10-22 11:56:03 följande:

va på scan idag, visste att jag inte va i vecka 6+2, trodde jag va i 5+4  typ men vart tillbaka flyttad 1 VECKA?!  jag menar jag trodde det skulle bli 4 dagar men.. för jag vet exakt på dagen, minuten, när vi hade sex, enligt mina beräkningar är 7 dagar konstigt.. det betyder då att ägget levde 7 dagar efter befruktning för att sedan slå rot! vilket inte låter normalt för mig?

Jag är sjukt orolig för att det va en liten säck sade dom med..

Yolk sac seen but no obvious fetal pole noted. ? to early. Står det vilket oroar mig.....

ska tillbaka om 2 veckor, den 5e nov, då borde jag vara i vecka 7+2.. så hittills är det BF 21 Juni och inte 14 Juni.. så håller vi tummarna att allt ser bra ut den 5e..

• JaninaH

tack för alla svar! även om man vet inte vad man ska säga så sade ni tillräckligt för att lugna mig lite..

får helt enkelt vänta ut 2 veckor (kommer nog vara som mest sakta dagarna i mitt liv) och hålla tummarna..

Den dagen som jag får hålla dig i min famn, den dagen kommer mitt liv vara fullbordat!
  • Inheaven
    JaninaH skrev 2015-10-22 19:50:36 följande:

tack för alla svar! även om man vet inte vad man ska säga så sade ni tillräckligt för att lugna mig lite..

får helt enkelt vänta ut 2 veckor (kommer nog vara som mest sakta dagarna i mitt liv) och hålla tummarna..

Vilken v sa de att du var i?
  • JaninaH
    Wielkip skrev 2015-10-22 19:38:28 följande:
    Vet du när du hade äl? Ägget lever väl bara ca. 24 timmar men spermier kan leva upp till 7 dagar.
    vi hade bara sex utan skydd 1 gång den månaden

hade senaste mens 8 sep
    hade sex 23 sep
    skulle bim 6 okt
    Den dagen som jag får hålla dig i min famn, den dagen kommer mitt liv vara fullbordat!
  • JaninaH

nej 24 sep hade vi sex

• Inheaven
    JaninaH skrev 2015-10-22 19:53:11 följande:

vi hade bara sex utan skydd 1 gång den månaden

hade senaste mens 8 sep

hade sex 23 sep

skulle bim 6 okt

Men vet du exakt när äl inträffade?

Spermierna kan överleva i ca 4 dagar.
  • JaninaH
    Inheaven skrev 2015-10-22 19:58:51 följande:
    Men vet du exakt när äl inträffade?

Spermierna kan överleva i ca 4 dagar.
    om jag ska vara i vecka 5+2 så kan man väl räkna ut när jag hade äl.. om jag hade sex 24e.
  • Mamma30

Dem kommer vara långsamma, men du kommer vara lycklig och stolt över dig själv att du gick igenom dem veckorna när barnet kommer!! <3 !

JaninaH skrev 2015-10-22 19:50:36 följande:

• princess77

Om ni hade sex den 24 sep och spermierna träffade ägget först den 28 sep är du idag i 5+3. Då är det inte konstigt att det inte syns något på VUL.
    Försök tänka positivt! Så länge du inte blöder och har ont så fortgår med allra största sannolikhet graviditeten precis som den ska. Kram!

Svar på tråden Junibebisar 2016