• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • JaninaH
    Mamma30 skrev 2015-10-22 20:03:10 följande:

Dem kommer vara långsamma, men du kommer vara lycklig och stolt över dig själv att du gick igenom dem veckorna när barnet kommer!! <3 !

tack, förhoppningsvis har du rätt!
    Den dagen som jag får hålla dig i min famn, den dagen kommer mitt liv vara fullbordat!
  • JaninaH
    princess77 skrev 2015-10-22 20:05:03 följande:

Om ni hade sex den 24 sep och spermierna träffade ägget först den 28 sep är du idag i 5+3. Då är det inte konstigt att det inte syns något på VUL.
    Försök tänka positivt! Så länge du inte blöder och har ont så fortgår med allra största sannolikhet graviditeten precis som den ska. Kram!

ägget kan bara befruktas 24 MAX 48 timmar efter det lossnat..
    Den dagen som jag får hålla dig i min famn, den dagen kommer mitt liv vara fullbordat!
  • princess77

Ja men du kanske hade ÄL en dag eller två senare än vad du tro och spermierna lever ett par dagar.

• princess77

När jag väntade sonen blev jag uppenbarligen gravid en vecka innan jag trodde eftersom han följde den utvecklingen hela graviditeten och föddes på beräknad BF :) Detta är naturen,ingen exakt vetenskap.
    Hoppas som sagt att det ser bra ut på nästa VUL.

• Sandra07

Hej! Det verkar som många här inne har problem med illamående. Men hur är det med yrsel och att det svartnar för ögonen ibland? Är det fler som känner av det?

I mitt fall misstänker jag att det är kopplat till lågt blodtryck. Ska till läkaren på måndag för att kolla upp. Har inte kunnat jobba på nästan hela veckan pga detta. Om någon har erfarenhet av detta från tidigare graviditeter så berätta gärna.

• aprilbebisen

Hoppar in här då jag plussade idag :)

Vi skulle egentligen haft en liten i februari men fick veta i vecka 12 att bebisen dött i vecka 7 + så fick ett ma och är såklart lite nervösare och känner inte samma lycka som när man plussat tidigare.

Om bebisen stannar så blir det tredje barnet <3

• Emmaapersson

Säg att det spermierna lever i upp till 5 dagar, ägget blev befruktat på 6e dagen, och sedan kan det ta upp till 10 dagar innan ägget fäster sig. det är väl typ pågrund av detta men räknar +-2 veckor eller så?:)

Jag har haft bruna flytningar sen i tisdags kväll, det är inte alls mycket, men med min otur är det väl säkert början på missfall. Är i v7 (6+0) idag. Ska på mitt första VUL någonsin imorgon, är så super nervös :( någon annan som har haft/har bruna flytningar och det har gått bra för?

• Inheaven
    Emmaapersson skrev 2015-10-22 20:34:28 följande:

Säg att det spermierna lever i upp till 5 dagar, ägget blev befruktat på 6e dagen, och sedan kan det ta upp till 10 dagar innan ägget fäster sig. det är väl typ pågrund av detta men räknar +-2 veckor eller så?:)

Jag har haft bruna flytningar sen i tisdags kväll, det är inte alls mycket, men med min otur är det väl säkert början på missfall. Är i v7 (6+0) idag. Ska på mitt första VUL någonsin imorgon, är så super nervös :( någon annan som har haft/har bruna flytningar och det har gått bra för?

Ooh ja med båda barnen :)

Lycka till.
  • Inheaven
    JaninaH skrev 2015-10-22 20:03:00 följande:

om jag ska vara i vecka 5+2 så kan man väl räkna ut när jag hade äl.. om jag hade sex 24e.

Äl kan ha varit senare plus att du blir inte gravid vid äl utan när ägget fäster vilket kan ta upo till 10 dagar.
Svar på tråden Junibebisar 2016