Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Hej tjejer!
Har följt tråden i några veckor och hoppats att jag skulle kunna gå med här.
Har varit på VUL idag och sett det lilla hjärtat slå! V 7+1 BF 7/6.
Har haft 1 MF och 2 MA innan min dotter föddes för 3år sedan. Och är nu gravid med ett syskon till henne!
Önskat mig fler symtom - t.o.m illamående.
Idag kom allt på en och samma gång.
Va uppe och kissade 4ggr i natt men molande "mensvärk" hela natten.
Yrsel och fruktansvärt illamående hela dagen. Spydde i munnen några gånger på Ica....
Och ringde & sökte min epilepsi läkare i måndags eftersom EP och graviditet inte funkar jättebra ihop alltid. Fick prata med en sköterska som skulle sätta upp mig på "planering"....
Jaha, då var det min tur...
Rosa när jag torkade mig...
Hur ska jag kunna sova nu :(
Jaha, då var det min tur...
Rosa när jag torkade mig...
Hur ska jag kunna sova nu :(
Vad tråkigt! Hoppas att det inte blir värre <3
Själv har jag bruna flytningar som nu även syns lite i trosskyddet :(
Blev gravid i början av året och i fjärde månaden, v.14+6, var vi på vårt första ultraljud. Bm fann inget hjärtljud på grodan och ma kunde konstateras från vecka 6-7. Nu är jag f u l l s t ä n d i g t livrädd att det ska bli såhär för loppen som beräknas i juni...
Någon annan här som fått ma och det gått bra för sedan?
Eller någon som vet om man kan "kräva" VUL nu såhär tidigt?
Hej! Det verkar som många här inne har problem med illamående. Men hur är det med yrsel och att det svartnar för ögonen ibland? Är det fler som känner av det?
I mitt fall misstänker jag att det är kopplat till lågt blodtryck. Ska till läkaren på måndag för att kolla upp. Har inte kunnat jobba på nästan hela veckan pga detta. Om någon har erfarenhet av detta från tidigare graviditeter så berätta gärna.
Asså jag är hungrig HUNGRIG!! Idag är inte kul..
Nån som har bra nyttiga recept för preggofetton?
Vill proppa i mig choklad.. skulle vilja ta en aladin låda smälta ned o tycka över grädde.. fy fan..finns det nån typ av nyttig choklad som man kan göra? Typ kladfkaka på grus, bark o gräs?
kanske toppa bark-kladdkakan med lite grädde?
Blev gravid i början av året och i fjärde månaden, v.14+6, var vi på vårt första ultraljud. Bm fann inget hjärtljud på grodan och ma kunde konstateras från vecka 6-7. Nu är jag f u l l s t ä n d i g t livrädd att det ska bli såhär för loppen som beräknas i juni...
Någon annan här som fått ma och det gått bra för sedan?
Eller någon som vet om man kan "kräva" VUL nu såhär tidigt?
Brunt ska, vad som sägs inte vara farligt.
Jag har inte sovit på hela natten...
Blir nog akuten idag.