• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Ellaria
    Elenius skrev 2015-10-23 11:54:54 följande:
    Jag har BF samma datum som dig!

Tror inte du behöver vara orolig, plötsligt så slår de till, för mig hände det i vecka 6-7 ungefär!

Men klar man oroar sig...

Jag har inte ett dugg ont i brösten, det oroar jag mig för nu. Alla verkar ju ha det!

Hur var det för dig, var dina gravtest jättetydliga?

Kram
    Om ni har samma BF kan du ju omöjligt vara i 6-7 och hon i 5.
    You know nothing, Jon Snow
  • SSK13

Hej! Jag har precis fått positivt test och är i vecka 5 :) Hoppar gärna in här!

Har en flicka på nyss fyra år fyllda, BF 29-30 juni, jobbar som sjuksköterska.

• Elinwyens
    Ellaria skrev 2015-10-23 11:59:58 följande:

Står 4+5 för mig. Jobbigt att man ska behöva gå och vara orolig hela tiden.. jag fick ganska svagt streck, då testade jag igen nån dag efter, fortfarande svagt. Sen testade jag clearblue, då kom det upp att jag var gravid på engång ???? för dig då?
  • Elinwyens
    Elenius skrev 2015-10-23 11:54:54 följande:

Jag har BF samma datum som dig!

Tror inte du behöver vara orolig, plötsligt så slår de till, för mig hände det i vecka 6-7 ungefär!

Men klar man oroar sig...

Jag har inte ett dugg ont i brösten, det oroar jag mig för nu. Alla verkar ju ha det!

Hur var det för dig, var dina gravtest jättetydliga?

Kram

år 4+5 för mig. Jobbigt att man ska behöva gå och vara orolig hela tiden.. jag fick ganska svagt streck, då testade jag igen nån dag efter, fortfarande svagt. Sen testade jag clearblue, då kom det upp att jag var gravid på engång ???? för dig då? Kram ????
  • ebe91
    You know nothing, Jon Snow
    Ne, men möjligt är ju att hon varit gravid tidigare och hänvisade till den graviditeten...
  • Elenius
    Elinwyens skrev 2015-10-23 12:09:53 följande:

år 4+5 för mig. Jobbigt att man ska behöva gå och vara orolig hela tiden.. jag fick ganska svagt streck, då testade jag igen nån dag efter, fortfarande svagt. Sen testade jag clearblue, då kom det upp att jag var gravid på engång ???? för dig då? Kram ????

Typ samma som mig då, jag testade med clearblue digital i söndags, fick direkt ett gravid 1-2, testade med RFSU teststickor i onsdags och fick svaga plus! Så vi är ju båda gravida men visst är det ibland svårt att tro!

Blir galen på det här, jag fick ett MA i augusti så därför skrev jag om den graviditetens symtom, kanske lite otydligt av mig :)! Då hade jag väldigt ont i brösten, sen bruna flytningar. Idag var det ljusbrunt på pappret igen! Suck.

Kram till dig!
  • Elenius

Ja exakt du har rätt, kan ju omöjligt vara denna graviditeten. Så lite koll har jag inte! Haha.

Fick MA i augusti så de var om den graviditeten jag pratade.
  • aprilbebisen
    Juniloppan skrev 2015-10-23 06:11:03 följande:

Blev gravid i början av året och i fjärde månaden, v.14+6, var vi på vårt första ultraljud. Bm fann inget hjärtljud på grodan och ma kunde konstateras från vecka 6-7. Nu är jag f u l l s t ä n d i g t livrädd att det ska bli såhär för loppen som beräknas i juni...

Någon annan här som fått ma och det gått bra för sedan?

Eller någon som vet om man kan "kräva" VUL nu såhär tidigt?

Förstår att det känns jobbigt, fick göra en abort i början på augusti då ma konstaterades.. Skulle vart i v 12+ men bebisen hade stannat av i vecka 7+.

Jag fick veta igår att jag är gravid igen och ska på inskrivning om en månad. Kommer då va vi vecka 9 ca men ska kolla på gyn om jag kan få göra ett tidigt ul där innan typ vecka 7-8 för att se så det är ok.. 

Gjorde tidigt ul på gyn med andra barnet och då såg man en liten böna med tickande hjärta.. Ringde bara och förklarade att jag var orolig så fick jag en tid i vecka 6+ så borde fungera :)
  • Ankissen

Idag är jag hemma från jobbet. Efter att ha tappat mycket symptom igår kom det en illamåendeattack som gjorde det svårt att sova. Jag mådde illa efter frukost med och stannade hemma. Idag är symptomen tillbaka. Lite molvärk, bröstvärk, trött och illamående.

• Elinwyens
    Elenius skrev 2015-10-23 12:36:04 följande:

Typ samma som mig då, jag testade med clearblue digital i söndags, fick direkt ett gravid 1-2, testade med RFSU teststickor i onsdags och fick svaga plus! Så vi är ju båda gravida men visst är det ibland svårt att tro!

Blir galen på det här, jag fick ett MA i augusti så därför skrev jag om den graviditetens symtom, kanske lite otydligt av mig :)! Då hade jag väldigt ont i brösten, sen bruna flytningar. Idag var det ljusbrunt på pappret igen! Suck.

Kram till dig!

Ja visst är det svårt att förstå, speciellt när man inte har några symptomer.. men dom kommer nog! Är det ditt första barn? Det är vårat första, så allt är så nytt. Dock blev jag gravid förra året men då valde vi att göra abort. Och då hade jag alla möjliga symtomer... men jag har läst att det är normalt så oroa dig inte!???? kul att följa någon som är så nära.. kram
Svar på tråden Junibebisar 2016