• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Elinwyens
    Elinwyens skrev 2015-10-23 12:51:58 följande:

Ja visst är det svårt att förstå, speciellt när man inte har några symptomer.. men dom kommer nog! Är det ditt första barn? Det är vårat första, så allt är så nytt. Dock blev jag gravid förra året men då valde vi att göra abort. Och då hade jag alla möjliga symtomer... men jag har läst att det är normalt så oroa dig inte!???? kul att följa någon som är så nära.. kram

Haha det råkar komma med massa frågetecken.. vet inte varför dom kommer med! Glömde fråga, MA vad är det?
  • Taiga
    aprilbebisen skrev 2015-10-23 12:40:14 följande:
    Förstår att det känns jobbigt, fick göra en abort i början på augusti då ma konstaterades.. Skulle vart i v 12+ men bebisen hade stannat av i vecka 7+.

Jag fick veta igår att jag är gravid igen och ska på inskrivning om en månad. Kommer då va vi vecka 9 ca men ska kolla på gyn om jag kan få göra ett tidigt ul där innan typ vecka 7-8 för att se så det är ok.. 

Gjorde tidigt ul på gyn med andra barnet och då såg man en liten böna med tickande hjärta.. Ringde bara och förklarade att jag var orolig så fick jag en tid i vecka 6+ så borde fungera :)
    Jag måste fråga, hur funkar sånt där? Jag ska på hälsosamtal i Nov, sedan inskrivning. Första grav för mig. Det jag kan läsa mig till så får jag UL i v 17 typ, men hur vet man om det är MA innan? Jag är helhispig att jag ska behöva gå runt med ett dött foster ända till v 17, eftersom de inte kollar något innan den veckan. 
  • julmen

Hej! 
    Jag väntar nu mitt andra barn med bf 20e juni, har även fått mellan 18-22.. Har kollat diskussioner på familjeliv men blev medlem först nu så jag kan hänga med i denna grupp :) ska bli kul att följa alla!

• julmen
    Taiga skrev 2015-10-23 12:58:16 följande:
    Jag måste fråga, hur funkar sånt där? Jag ska på hälsosamtal i Nov, sedan inskrivning. Första grav för mig. Det jag kan läsa mig till så får jag UL i v 17 typ, men hur vet man om det är MA innan? Jag är helhispig att jag ska behöva gå runt med ett dött foster ända till v 17, eftersom de inte kollar något innan den veckan. 
    Jag har inte fått missfall, men vad jag förstått märker man det oftast. Sjävklart kan det uppstå andra saker också som visas på UL, men i dem flesta fall är ju allt som det ska. Prata med din BM om du känner dig orolig!

Jag gjorde under förra graviditeten tidigt ultraljud i v.9 (8+4) och då kan man se hjärtat slå, och slipper vänta till v.12 med att oroa sig. Ska göra samma sak denna gång också och det känns jätteskönt. Jag gick till privat klinik i Uppsala, där jag även går på gynbesök så var inte dyrt på något sätt. 
  • Elenius
    Elinwyens skrev 2015-10-23 12:51:58 följande:

Ja visst är det svårt att förstå, speciellt när man inte har några symptomer.. men dom kommer nog! Är det ditt första barn? Det är vårat första, så allt är så nytt. Dock blev jag gravid förra året men då valde vi att göra abort. Och då hade jag alla möjliga symtomer... men jag har läst att det är normalt så oroa dig inte!???? kul att följa någon som är så nära.. kram

Vad roligt grattis till första!

Om allt går som det ska är det vårat första också :)

Men nu jäklar ska de gå vägen, eller hur!?:D

Haha jag tyckte det var lite konstigt med alla frågetecken!

MA är missed abortion, fick reda på det i vecka 13 hade varit hos gyn en månad tidigare och fått se ett litet hjärta men tydligen så hade det lilla livet dött och tillbakabildats i vecka 7 ungefär. Fick ta abortpiller för att få ut hinna som var kvar, men blödde så mkt så fick opereras! Menar inte att skrämma dig eller så hoppas du förstår :)

Vi får försöka hålla kontakten tycker jag!
  • Taiga
    julmen skrev 2015-10-23 13:04:49 följande:
    Jag har inte fått missfall, men vad jag förstått märker man det oftast. Sjävklart kan det uppstå andra saker också som visas på UL, men i dem flesta fall är ju allt som det ska. Prata med din BM om du känner dig orolig!

Jag gjorde under förra graviditeten tidigt ultraljud i v.9 (8+4) och då kan man se hjärtat slå, och slipper vänta till v.12 med att oroa sig. Ska göra samma sak denna gång också och det känns jätteskönt. Jag gick till privat klinik i Uppsala, där jag även går på gynbesök så var inte dyrt på något sätt. 
    Fast jag får ju inget i v12 heller, om jag förstått det rätt. Vill jag göra ett privat här kostar det 1000 spänn.
  • Elinwyens

Tack så mycket och detsamma! Ja, klart det kommer gå vägen! För oss båda!

Åh, sånt kan inte vara roligt... Är så rädd för att det ska hända mig! Vi ska på VUL den 3e november.. Har du instagram eller något? Skulle vara så kul att följa er längre fram i graviditeten och se hur allt går!

Kram

• Jennyyyy

Plussade i måndags. Första barnet! Hispig då jag fått missfall i mars men då mådde jag helkonstigt den graviditeten. Denna gången mår jag bra, har bara Molvärk och ont i brösten:). Hur mår ni? Läser så mkt om myter om kön ?????? att man mår bättre med pojkar än flickor, men vet mga det inte stämmer på. Någon som kan jämföra?:)

• aprilbebisen
    Taiga skrev 2015-10-23 12:58:16 följande:
    Om du menar hur man vet att man har fått ma? Det märkte inte jag direkt fick ytters lite rosa på pappret en gång efter sex sen typ 10 timmar senare kom lite mer rosa.. så åkte till gyn även om dom sa på 1177 att det förmodligen vart så för man har sköra slemhinnor under graviditet. 
    Så gjorde dom en vanligt ul eftersom jag skulle vara i 12 + men så fick dom göra vaginalt då fostret inte var i 12 + och det visade sig att det hade dött i vecka 7.

Min kropp fortsatte att tro att det va gravid och mådde illa som vanligt va koma trött mm.. 

Vill man kolla innan så kan man boka privat ul eller göra kub om man vill det (inte hos alla kommuner) men annars får man vänta till vecka 18-20 ca för RUL :)

Vill bara vara tydlig med en sak att det är vanligt att blöda under graviditeten för man har sköra slemhinnor. Jag hade dock inte gjort det mina två andra graviditeter men har kompisar som blödit i hela sina och dom har fått fullt friska barn :)
Svar på tråden Junibebisar 2016