• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Taiga
    aprilbebisen skrev 2015-10-23 13:38:53 följande:
    Om du menar hur man vet att man har fått ma? Det märkte inte jag direkt fick ytters lite rosa på pappret en gång efter sex sen typ 10 timmar senare kom lite mer rosa.. så åkte till gyn även om dom sa på 1177 att det förmodligen vart så för man har sköra slemhinnor under graviditet. 
    Så gjorde dom en vanligt ul eftersom jag skulle vara i 12 + men så fick dom göra vaginalt då fostret inte var i 12 + och det visade sig att det hade dött i vecka 7.

Min kropp fortsatte att tro att det va gravid och mådde illa som vanligt va koma trött mm.. 

Vill man kolla innan så kan man boka privat ul eller göra kub om man vill det (inte hos alla kommuner) men annars får man vänta till vecka 18-20 ca för RUL :)

Vill bara vara tydlig med en sak att det är vanligt att blöda under graviditeten för man har sköra slemhinnor. Jag hade dock inte gjort det mina två andra graviditeter men har kompisar som blödit i hela sina och dom har fått fullt friska barn :)
    Aha, men då fanns det någon slags indikation på ma innan (det rosa på  pappret). Jag såg skräckscenarion rulla förbi om att jag skulle gå till vecka 18 med ett dött foster och inte ha en aning. Jag får inte göra KUB heller tyvärr. Privata UL verkar vara pissdyrt här också.
  • Ellaria
    Taiga skrev 2015-10-23 12:58:16 följande:
    Jag måste fråga, hur funkar sånt där? Jag ska på hälsosamtal i Nov, sedan inskrivning. Första grav för mig. Det jag kan läsa mig till så får jag UL i v 17 typ, men hur vet man om det är MA innan? Jag är helhispig att jag ska behöva gå runt med ett dött foster ända till v 17, eftersom de inte kollar något innan den veckan. 
    Det vet man inte, isåfall. Jag är lika hispig, och bokade därför ett privat ultraljud i vecka 12.
    You know nothing, Jon Snow
  • Ankissen
    Inheaven skrev 2015-10-23 13:59:11 följande:

Sitter på akuten nu och hoppas på att få hjälp.

Håller tummarna!
  • Wielkip
    Inheaven skrev 2015-10-23 13:59:11 följande:

Sitter på akuten nu och hoppas på att få hjälp.

Hoppas du får vul! Har du bara haft lite flytningar eller har det tilltagit?
  • aprilbebisen
    Taiga skrev 2015-10-23 13:45:29 följande:
    Aha, men då fanns det någon slags indikation på ma innan (det rosa på  pappret). Jag såg skräckscenarion rulla förbi om att jag skulle gå till vecka 18 med ett dött foster och inte ha en aning. Jag får inte göra KUB heller tyvärr. Privata UL verkar vara pissdyrt här också.
    Nope ingenting sista månaden, när fostret var dött växte tom tuttarna massor mådde lite mindre illa men spydde fortfarande dagligen.. men tror inte det är så vanligt.. man ska såklart tänka att man vänatar barn inte mf/ma <3
  • Emmaapersson

Gjorde VUL idag, och dom såg INGENTING :( gravtesten visade fortfarande plus, dom såg ingen blödning. Men inte äns än hinnsäck. Ska tillbaka om en vecka, och dom kunde inte ge svar på vad som faktiskt har hänt. :(

• Auroraja

Hej! Jag fick oxå missfall i mars och plussade nu! Oxå första barnet ska bli super spännande med är såklart orolig att nått ska hända igen!!

Jennyyyy skrev 2015-10-23 13:30:28 följande:

Plussade i måndags. Första barnet! Hispig då jag fått missfall i mars men då mådde jag helkonstigt den graviditeten. Denna gången mår jag bra, har bara Molvärk och ont i brösten:). Hur mår ni? Läser så mkt om myter om kön ?????? att man mår bättre med pojkar än flickor, men vet mga det inte stämmer på. Någon som kan jämföra?:)

• princess77

Emmapersson,va konstigt :( När hade du sist mensen? Dom borde ju ha sett en fostersäck i allafall. Kan du ha blivit gravid mycket senare än vad du tror?

• Elenius

Någon här som har mensvärk fortfarande?

Min sitter ganska lågt ut ungefär vid höftbenen, värker i princip hela tiden men gör inte direkt ont, de hugger bara till ibland. Upptäckte även ljusbruna flytningar i trosskyddet :( är livrädd för ett till MA, men det kanske inte händer såhär tidigt?

Kram

Svar på tråden Junibebisar 2016