Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Den där när man med gravidillamående tvingas ta hand om sitt barns första kräksjuka nånsin, uuuuuh! :| i nästan 4 år har vi klarat oss, men nu var det vår tur uppenbarligen, hemskt är det!
Usch idag har jag varit extra nojig för MA :( finns inga egentliga orsaker. Brösten ömmar fortfarande och har gjort det sedan några dagar efter äl. Ingen mer blödning än de två små jag hade i v. 7. Går in i v. 9 idag och har under hela v. 8 varit lätt illamående, men skräcken att gå runt med ett dött foster är enorm!! Tänk om man berättar för alla tilladvent (v.14) för att efter rul behöva berätta att det inte var något att glädjas över. Försöker intala mig att det är väldigt få som går så länge som till v.14 utan att MF kommit igång. Är lite sugen på att ringa gyn på tisdag och ljuga mig till ett ul så jag kan få veta!! Hur överlevde ni, ni som väntade ända till v18 eller längre!??
Jag hittade en tråd från 2013 där många fått 2-3 på sin veckoindikator trots att de bedömde att de var i v. 7. Jag tror att jag ska skita i att ta det sista testet i skåpet om jag kan. Vanliga cb ser så starka och fina ut så jag försöker ta fasta på det. Jäkla sket att det ska vara så oroligt i början. Jag vill bara bli sövd och vakna upp typ i vecka 13. :D
Ja denna oro är så påfrestande tung och jobbig och jag tycker tiden går så sakta. Har så svårt att njuta för jag är som dig och många andra superorolig för att få MF MA och skit. Har ju tyvärr sånt i bagaget,senaste var i september.
Jo känner samma, kan man inte spola fram tiden till slutet av december då man är i v.13-14.
Vet inte heller om jag kommer våga testa nåt mer med CB digital, tänkte ta nästa på fredag då jag har ett kvar och det ska då visa gravid 2-3 och gör det inte det blir man ju superervös.
Väntar du ditt andra barn? Jag väntar första och är i v.3+4 idag.
Någon mer som har fått en stor och svullen mage redan? Måste åka och köpa större tröjor och leggings idag :) Har gått upp 3,2 kg haha :) Trevlig lördag till er!
Jag misstänker att jag projicerar lite, men just nu är min största fundering hut jag ska göra med inköp av vinterjacka. Slängde min i våras, och har stort behov av en ny nu när det börjar bli kallare.
Köpa en billig nu som funkar nån månad? Köpa en lite större som funkar nästan hela vintern (men om nåt går åt skogen som sen är för stor hela vintern)? Slå till på en gravidjacka direkt?
Hur tänker ni?
Någon mer med mensvärk och utan smärta i brösten?
När jag har tredje barnet i magen nu om allt går som det ska, men är gravid för femte gången. Jag hade ett mf i vecka sex och ett ma i vecka nio innan jag fick första barnet. Oron från då sitter i fast jag haft två lyckosamma graviditeter däremellan. Störigt, jag vill bara kunna njuta av denna lilla hoppsan. Det är så trist att få mf innan första barnet för då tappar man lite av sin naivitet och tro på att "detta går vägen". Det borde man få tro på!
Jag misstänker att jag projicerar lite, men just nu är min största fundering hut jag ska göra med inköp av vinterjacka. Slängde min i våras, och har stort behov av en ny nu när det börjar bli kallare.
Köpa en billig nu som funkar nån månad? Köpa en lite större som funkar nästan hela vintern (men om nåt går åt skogen som sen är för stor hela vintern)? Slå till på en gravidjacka direkt?
Hur tänker ni?