• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • emeliepettersson91

Hallå allihopa, jag hakar på här då jag är beräknad till 26 juni.. tidigt men så spännande! Har 2 missfall bakom mig så man är lite extra orolig hela tiden!

Har ni känt några speciella symtom såhär pass tidigt?

Va roligt att någon tog initiativet att starta denna tråden ?

• ebe91

Detdär med vinterjacka känns som ett mindre problem iår än vintern som var, lilleman föddes ju i början av mars och då var magen stor kan jag lova! Körde på sambons ena vinterjacka, var som ett tält. Iår borde jag klara mig med mina egna, alternativet är att ha typ en hoddie under och vinterjackan öppen senare delen av vintern. Man är ändå så varm i sig själv. O ska vi ut med skotern o grilla får jag väl i värsta fall låna sambons tält igen ;)

• Tiana
    En del av oss skrev 2015-10-24 13:29:02 följande:
    Finns det gravid vinterjacka? Jag gick och köpte mig en parkas i small runt 3 veckor före plusset och hade tanken i huvudet men tänkte hur stor är chansen att jag kommer plussa och jag vill i väntan på det åtminstone se anständig ut och inte som en sunkig luffare. Räknar med att om allt går bra så kommer nog magen dyka upp i mitten av februari och man får väl hoppas på en lika mild vinter som senast eller ha en tjock tröja under och ha jackan öppen. Har iofs en kappa också, inte så tjock då men den rymmer nog en liten kula och sen hoppas jag på en betydligt behagligare värme i vår och försommar än det var i år.
    Jodå, det finns :)

Jag tänker också lite att jag vill se bra ut, men ändå kommer jag inte till skott med att köpa jacka. Har provat och provat. Antar att det handlar om att jag har svårt att tro att jag faktiskt är gravid efter så lång tid som det tagit. 

Nån dag sen lyssnade jag på en diskussion om pojke/flicka och då trillade det ner att det faktiskt är ett barn det handlar om, inte bara ett plus hahahah
  • Ankissen
    En del av oss skrev 2015-10-24 13:21:56 följande:

Åh grattis till hoppsan. Här kallar vi den minimini. Jag är supernojjig, har en vän som tycker min oro är för mycket, det gjorde mig faktiskt väldigt ledsen när hon i stort sett bara suckar och inte alls förstår mig. Jag har varit med om 2 kemiska graviditeter som är supertidiga missfall och ett MA i v.7+ det var totalt fruktansvärt att gå runt och tro att man är gravid och sedan få reda på att graviditeten avstannat nästan på en gång bara några dagar efter jag testat positivt. Iofs så kändes det konstigt för jag hade inga symtom på att jag var gravid då förutom att mensen hade uteblivit då förstås. Ingen förstod mig då förrän jag sökte för riklig blödning. Var så bedrövligt ledsen när jag fick veta.

Nu hoppas jag på tredje gången gillt att jag äntligen ska ha turen på min sida och få bli mamma i sommar, men det är sååå långt dit och oron äter upp mig snart.

Precis, håller med man tar för givet vid ett positivt test att nu ska vi bli föräldrar, det gjorde jag med och så blir man så förkrossad när det inte gick vägen. Fy farao!

Ska du göra något VUL? Vi kanske inte ska skriva om vår oro i tråden och skrämmas utan vi kanske ska ta det via inbox. Vet inte riktigt hur forumet fungerar än då jag blev medlem igår.

Facebook kanske? Anki Fridell heter jag! :)
  • Erla
    Elenius skrev 2015-10-24 13:19:11 följande:

Någon mer med mensvärk och utan smärta i brösten?

För mig är det tvärt om. Ont i brösten men ingen mensvärk. BM lugnade mig ganska rejält genom att berätta att det ser olika ut för alla.
  • Roxxxan

Im en timme har jag överlevt en hel dag med högskoleprovet och gravidillamående.. Jobbigt! Ska åka till en kompis efter men vill helst bara hem å dö lite på soffan, haha

• corona
    Erla skrev 2015-10-24 10:58:35 följande:

Usch idag har jag varit extra nojig för MA :( finns inga egentliga orsaker. Brösten ömmar fortfarande och har gjort det sedan några dagar efter äl. Ingen mer blödning än de två små jag hade i v. 7. Går in i v. 9 idag och har under hela v. 8 varit lätt illamående, men skräcken att gå runt med ett dött foster är enorm!! Tänk om man berättar för alla tilladvent (v.14) för att efter rul behöva berätta att det inte var något att glädjas över. Försöker intala mig att det är väldigt få som går så länge som till v.14 utan att MF kommit igång. Är lite sugen på att ringa gyn på tisdag och ljuga mig till ett ul så jag kan få veta!! Hur överlevde ni, ni som väntade ända till v18 eller längre!??

Tycker du ska boka tid för tidigt ul, så du slipper oroa dig!  
    Jag kommer boka tid runt vecka 8-9 tänkte jag.  Min förra graviditet slutade med MA, och den här gången vill jag veta att allt ser ok ut.  
  • corona
    Elenius skrev 2015-10-24 13:19:11 följande:

Någon mer med mensvärk och utan smärta i brösten?

Ja, jag har bara mensvärk, men inte ont alls i brösten.  Förra gången hade jag sjukt ont i brösten, men det är väl olika... 
    emeliepettersson91 skrev 2015-10-24 13:42:22 följande:

Hallå allihopa, jag hakar på här då jag är beräknad till 26 juni.. tidigt men så spännande! Har 2 missfall bakom mig så man är lite extra orolig hela tiden!

Har ni känt några speciella symtom såhär pass tidigt?

Va roligt att någon tog initiativet att starta denna tråden ?

Grattis!   Hade missfall förra månaden, och plussade igen igår, så jag har liksom inte fattat det än FörvånadSkrattande
    Mina symptom än så länge är illamående, trötthet och "mensvärk". 
  • Erla
    corona skrev 2015-10-24 16:49:22 följande:

Tycker du ska boka tid för tidigt ul, så du slipper oroa dig!  

Jag kommer boka tid runt vecka 8-9 tänkte jag.  Min förra graviditet slutade med MA, och den här gången vill jag veta att allt ser ok ut.  

Jag ska boka på tisdag tänkte jag. Är det ditt första barn eller har du sedan tidigare? Känns som att MA är ganska vanligt ändå :/
  • SabaGbg

Hej allihop!

Tänkte hoppa in här om det är ok!

Väntar första barnet, enligt appen 24/6, och har ett par missfall i bagaget så har först nu börjat fatta detta trots att jag plussade för en vecka sedan. Läste att det var fler här i samma situation och tänkte att det kan vara kul att följas åt! Kan ju inte riktigt prata om det med andra än...

Svar på tråden Junibebisar 2016