• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Mamma30

Vad kul grattis till pluss! Här hoppas jag också hamna nästa vecka! vågar dock inte hoppas för mkt, men känner mig gravid!

SabaGbg skrev 2015-10-24 17:59:32 följande:

Hej allihop!

Tänkte hoppa in här om det är ok!

Väntar första barnet, enligt appen 24/6, och har ett par missfall i bagaget så har först nu börjat fatta detta trots att jag plussade för en vecka sedan. Läste att det var fler här i samma situation och tänkte att det kan vara kul att följas åt! Kan ju inte riktigt prata om det med andra än...

• En del av oss
    Tiana skrev 2015-10-24 13:44:17 följande:

Jodå, det finns :)

Jag tänker också lite att jag vill se bra ut, men ändå kommer jag inte till skott med att köpa jacka. Har provat och provat. Antar att det handlar om att jag har svårt att tro att jag faktiskt är gravid efter så lång tid som det tagit. 

Nån dag sen lyssnade jag på en diskussion om pojke/flicka och då trillade det ner att det faktiskt är ett barn det handlar om, inte bara ett plus hahahah

Det var mer än jag visste men det dröjer ju ett tag innan gravidmagen kommer så då kan nog jackan kännas för stor större delen av vintern.

Har också svårt att tro stundtals att jag faktiskt är gravid och har hemska tankar emellanåt att tänk om det inte går bra den här gången heller.

Ha ha jo det är ju ett barn man väntar och inte ett kön bara.
  • rpl

Lider med er som är så oroliga och har missfall av olika slag i bagaget. Säger som min barnmorska sa till mig. Ca 20% av alla graviditeter slutar i missfall men i dessa procent räknas även de som aldrig upptäcks och de är den största delen. Har det tagit sig är det stor sannolikhet att du kommer gå hela vägen och så länge du har symptom är du gravid.

Jag undrade också med min lille hur man klarade av att vänta till RUL men jag gjorde 13 UL med min kille och var inte lugnare för det. Det konstiga för mig var att det var inte UL som gjorde att jag fattade. Så fort jag kände sparkarna så behövs inga UL för att fatta, då hade jag kontakt med den lille hela dagarna. 

Jag håller tummarna för er alla att ni får era juveler till sommaren. 

• En del av oss
    Ankissen skrev 2015-10-24 13:44:38 följande:

Facebook kanske? Anki Fridell heter jag! :)

Joinat dig
  • En del av oss
    Erla skrev 2015-10-24 14:09:28 följande:

För mig är det tvärt om. Ont i brösten men ingen mensvärk. BM lugnade mig ganska rejält genom att berätta att det ser olika ut för alla.

Samma här brösten ömmar rejält igår kändes det ordentligt och gjorde så ont och idag knappt något, men det kommer och går.

Mensvärk hade jag precis efter ÄL i flera dagar och det högg långt ner i magen i livmodern vid hosta och det fick mig verkligen att börja hoppas att det kunde vara något vilket det är.
  • En del av oss
    rpl skrev 2015-10-24 19:08:44 följande:

Lider med er som är så oroliga och har missfall av olika slag i bagaget. Säger som min barnmorska sa till mig. Ca 20% av alla graviditeter slutar i missfall men i dessa procent räknas även de som aldrig upptäcks och de är den största delen. Har det tagit sig är det stor sannolikhet att du kommer gå hela vägen och så länge du har symptom är du gravid.

Jag undrade också med min lille hur man klarade av att vänta till RUL men jag gjorde 13 UL med min kille och var inte lugnare för det. Det konstiga för mig var att det var inte UL som gjorde att jag fattade. Så fort jag kände sparkarna så behövs inga UL för att fatta, då hade jag kontakt med den lille hela dagarna. 

Jag håller tummarna för er alla att ni får era juveler till sommaren. 

Tack detta fick mig att koppla av oron lite. Vill dock bara spola fram tiden till VUL den 19 nov och sen snabbspola till v.13 eller helst till RUL och sparkarna.
  • Erla
    En del av oss skrev 2015-10-24 19:13:27 följande:

Samma här brösten ömmar rejält igår kändes det ordentligt och gjorde så ont och idag knappt något, men det kommer och går.

Mensvärk hade jag precis efter ÄL i flera dagar och det högg långt ner i magen i livmodern vid hosta och det fick mig verkligen att börja hoppas att det kunde vara något vilket det är.

Kände aldrig någon värk alls från början :) var lite runt BIM men annars har brösten varit mitt symptom :P högg endel när jag hostade eller på något annat vis spände de nedre magmusklerna på mig också och nu med ibland. Himla spännande att det kan vara så olika :)
  • Lutetzia

Hej alla! Är glad över att kunna hoppa in här i tråden. Plussade i tisdags och är i v 4+4, bf 27 juni. Har tidigare 2 mf bakom mig och hoppas verkligen att detta nu är vår tur. Har ännu inte så många symtom, lätt molvärk till och från samt lätt ömmande bröstvårtor. På något sätt så vill man ju ha symtom och känna sig gravid på riktigt.

• Lutetzia
    emeliepettersson91 skrev 2015-10-24 13:42:22 följande:

Hallå allihopa, jag hakar på här då jag är beräknad till 26 juni.. tidigt men så spännande! Har 2 missfall bakom mig så man är lite extra orolig hela tiden!

Har ni känt några speciella symtom såhär pass tidigt?

Va roligt att någon tog initiativet att starta denna tråden ?

Oj vad jag känner igen mig, har också fått ett mf i v6 samt ma i v 11. Det är verkligen svårt att bara njuta och inte vara orolig. Även om det inte är någon garanti för något kommer jag att kunna slappna av mer om man får se ett hjärta på första ultraljudet. Kommer att göra ett tidigt.
  • En del av oss
    Erla skrev 2015-10-24 19:23:14 följande:

Kände aldrig någon värk alls från början :) var lite runt BIM men annars har brösten varit mitt symptom :P högg endel när jag hostade eller på något annat vis spände de nedre magmusklerna på mig också och nu med ibland. Himla spännande att det kan vara så olika :)

Då har vi haft en del liknande symtom. Jo det känns helt konstigt att träna magen nu, då dom inre magmusklerna och bäckenbotten men tydligen jätteviktigt enligt min PT.

Nu känner jag mest bara av dom tokömma brösten.
Svar på tråden Junibebisar 2016