• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • En del av oss
    Lutetzia skrev 2015-10-24 19:25:14 följande:

Hej alla! Är glad över att kunna hoppa in här i tråden. Plussade i tisdags och är i v 4+4, bf 27 juni. Har tidigare 2 mf bakom mig och hoppas verkligen att detta nu är vår tur. Har ännu inte så många symtom, lätt molvärk till och från samt lätt ömmande bröstvårtor. På något sätt så vill man ju ha symtom och känna sig gravid på riktigt.

Håller med dig att man vill ha mycket symtom för att verkligen kunna tro på det och sedan när man väl har det så undrar man hur man kunde önska sig det ha ha
  • En del av oss
    Lutetzia skrev 2015-10-24 19:25:14 följande:

Hej alla! Är glad över att kunna hoppa in här i tråden. Plussade i tisdags och är i v 4+4, bf 27 juni. Har tidigare 2 mf bakom mig och hoppas verkligen att detta nu är vår tur. Har ännu inte så många symtom, lätt molvärk till och från samt lätt ömmande bröstvårtor. På något sätt så vill man ju ha symtom och känna sig gravid på riktigt.

Vi plussade för övrigt på samma dag, är i v.3+4 idag och dagarna kryper fram känns som det var länge sedan jag plussade trots att det bara gått 4 dagar, konstigt för kan annars tycka att 1 vecka går jättefort.
  • Ankissen

Idag är jag äntligen i vecka sju. Det var efterlängtat eftersom jag gjort vecka sex två gånger tack vare min hoppiga menscykel. Vet fortfarande inte, jag kan nog vara i vecka åtta med, men jag lägger mig lågt för säkerhets skull. Känner mig ganska ogravid.

• Sussil

Är i vecka 7 nu och mår illa hela tiden och är extremt trött. Finns det någon här som blivit sjukskriven pga detta? Mår illa 80 % av min vakna tid. Jobbar som lärare och vet inte hur det här skall gå. Kommer jag att orka.

• Taiga
    Sussil skrev 2015-10-24 20:20:15 följande:

Är i vecka 7 nu och mår illa hela tiden och är extremt trött. Finns det någon här som blivit sjukskriven pga detta? Mår illa 80 % av min vakna tid. Jobbar som lärare och vet inte hur det här skall gå. Kommer jag att orka.

Du kan ju kolla om du kan bli sjuksriven en vecka eller två, korta perioder brukar inte vara något problem vad jag förstått det som. Så kanske du mår bättre sen :)
    Jag mår inte illa eller har någon trötthet nu, det drar lite i tjejmagen ibland och brösten är ömma på sidorna typ.
  • rpl
    Sussil skrev 2015-10-24 20:20:15 följande:

Då är vi två. Är också i  v7, lärare och mår illa dygnet runt och orkar knappt stå. Problemet är att jag är ny på skolan sedan augusti med världens bästa klass och vill verkligen inte berätta för någon på skolan än. 

Sista jag var gravid mådde jag lika illa och blev då sjukskriven utan att blinka pga yrket. Går inte att ha en klass och hålla lektioner när man mår såhär. Va sjukskriven från v 7 - 15 sist. Jag vill bara verkligen inte behöva det den här gången men vet inte hur det ska gå till. 

Vilken åk har du?
  • Sussil
    Taiga skrev 2015-10-24 20:27:29 följande:

Du kan ju kolla om du kan bli sjuksriven en vecka eller två, korta perioder brukar inte vara något problem vad jag förstått det som. Så kanske du mår bättre sen :)

Jag mår inte illa eller har någon trötthet nu, det drar lite i tjejmagen ibland och brösten är ömma på sidorna typ.

Tack. Jag skall kolla upp det. Skönt att du mår bra.
  • Mamma Lotta

Hej på er, går in i v8 idag (7+0) och jag mår illa hela tiden, kan inte minnas att jag mått så här illa med de andra 7, det är nästan så jag ibland funderar på om det är värt det och trötthet ska vi inte prata om, kan sova konstant om jag fick! Ska till bm 4/11 och få remiss till mkp så då får jag se pyret! Har en del molvärk men inte ömma bröst, men det hade jag inte de sista två gångerna heller. Vill bara komma förbi v 12-13 så man slipper illamåendet!

Att tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter.
  • Sussil
    rpl skrev 2015-10-24 20:30:01 följande:

Då är vi två. Är också i  v7, lärare och mår illa dygnet runt och orkar knappt stå. Problemet är att jag är ny på skolan sedan augusti med världens bästa klass och vill verkligen inte berätta för någon på skolan än. 

Sista jag var gravid mådde jag lika illa och blev då sjukskriven utan att blinka pga yrket. Går inte att ha en klass och hålla lektioner när man mår såhär. Va sjukskriven från v 7 - 15 sist. Jag vill bara verkligen inte behöva det den här gången men vet inte hur det ska gå till. 

Vilken åk har du?

Jag är slöjdlärare i ån 2 och 3. Får lite panik vid tanken på att jobba. Kanske kan hota eleverna att om de inte sköter sig kräks jag på dem.
  • Sussil
    Sussil skrev 2015-10-24 20:37:37 följande:

Jag är slöjdlärare i ån 2 och 3. Får lite panik vid tanken på att jobba. Kanske kan hota eleverna att om de inte sköter sig kräks jag på dem.

Vilken årskurs har du?
Svar på tråden Junibebisar 2016