Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Vad betyder "spökveckorna"?
Vad betyder "spökveckorna"?
Jaha! Då förstår jag.
har ett dilemma med jobbet.. Vi har vår "termins" utbildning 2dagars i Stockholm nästa vecka.
Vilket innebär dag1 utbildning hela dan, sen middag med fri alkohol och "fest" på kvällen. från alla varuhus,..
hur ska jag lyckas dölja det för kollegorna... vill ju helst inte att dom ska veta än.. är ju "bara" i v. 5+4 nu så 6+4 då..
tips på hur jag kan smita igenom middagen utan att avslöja mig! :D
- Säg att du går på penicillin!
- Säg att du haft lite magkatarr-känning, så alkohol är ingen bra idé ikväll.
- Säg inget alls om ingen frågar just varför du inte dricker. Om någon bjuder kan du enkelt tacka nej utan förklaring. Men först när de frågar varför, kan du dra till med något. Annars blir lögnen så överdriven.
Sambon bjöd ut mig på middag ikväll. Hade det såå himla mysigt
Men nu.....rosa på pappret...igen.. 1 vecka sist o då var det på BIM. Inte vart orolig alls men nu vet jag inte vad jag ska tänka:' -(
Hej! Jag plussade i lördags. Bf 12e juni. Har också haft lite rosa flytningar, hänt två gånger och då i samband med att ha gjort nr 2. Är mitt andra barn och jag minns att jag hade rosa flytningar under första graviditeten också men som resulterade i en liten tjej som snart är 2 år :) Så det händer att det går bra trots rosa flytningar! Hade även en blödning i vecka 12 och det var heller ingen fara. Tror vissa är mer "lättblödande" än andra bara.
Sambon bjöd ut mig på middag ikväll. Hade det såå himla mysigt
Men nu.....rosa på pappret...igen.. 1 vecka sist o då var det på BIM. Inte vart orolig alls men nu vet jag inte vad jag ska tänka:' -(
Kände mig verkligen loj igår.
Gyn skrev aldrig ut fragmin (antar tidsbrist)
Men det här är ingen lek för mig... jag behöver dom omgående, för varje sekund räknas...
Fick för mig att det kommer skita sig...
Så testade jag mig nyss och blev genast gladare då pluset var starkare än någonsin :)

Har bara haft ljusrosa flytningar 2 ggr och imorse kom det mörkt blod o två små klumpar :(
Ska man ringa barnmorskan? Vad kan dom göra? Kollar som vul då eller man tar ett gravtest? Eller man får bara vänta o se??
Är i v. 5 typ
Fan :(