• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • EmManny
    Annaleo90 skrev 2015-10-08 06:36:44 följande:

Har bara haft ljusrosa flytningar 2 ggr och imorse kom det mörkt blod o två små klumpar :(

Ska man ringa barnmorskan? Vad kan dom göra? Kollar som vul då eller man tar ett gravtest? Eller man får bara vänta o se??

Är i v. 5 typ

Fan :(

Jag vet inte hur de gör i Sverige för jag bor i Tyskland men om det skulle visa sig att det är ett missfall kan det vara bra att få det dokumenterat. Här tar de gravtest och kollar hcg-nivån. Själv har jag haft tre missfall men det tredje skedde när jag var på semester i vecka sju och när jag kom hem hade allt hcg hunnit gå ur. Därför finns det missfallet inte i mina journaler. Här börjar de fertilitetsutredning efter tre missfall.

Ring bm och fråga hur de gör där du bor.

Missfall är hemskt! Hoppas att dina blödningar har avtagit och att det var mindre blod än du trodde. Annars är det bara att ta nya tag. Jag blev gravid drygt två veckor efter mitt förra missfall och hoppas så att jag får behålla det denna gång!
  • Annika79

Hej!

Jag vill gärna vara med här. Jag plussade för snart en vecka sedan och har "tjuvläst" lite i tråden. Det känns fortfarande overkligt att vara gravid, kanske för att vi inte har planerat det. Men härligt ändå!

Så nu blir det till att hitta större boende, vi bor idag i en etta så det kanske blir lite trångt annars.

Jag fyller snart 36 år och detta är första gången jag är gravid. BF 9/6. 

• Miew

Lägger till i mina favoriter. Har BIM på måndag men har spytt sen i söndags, mensvärk och brösten är som två bollar som gör så sjukt ont att jag blir galen.
    Det är fjärde barnet om allt går vägen, har en son på snart 13 och två döttrar på 11 & 6.
    Så jag testar på måndag men vet redan resultatet, och det här är en "hoppsan" då vi skyddat oss, det är 6-åringen också så efter denna blir det nig sterilisering

• tiinytoes

Här är mina test. Testet med plusset är taget 4 dagar innan bim, tog 5 sekunder knappt innan det blev ett väldigt starkt plus. Blev chockad då jag inte trodde det skulle visa nåt så många dagar innan bim. :) det digitala är taget dagen efter. Är idag i vecka 5+6, går alltså in i vecka 7 imorgon och mår illa som en tok.

• catzu

Hej alla nygravida.

Är i v 5+ 1 idag. Var på ett tidigt besök på KK idag i ett annat ärende, fick då ett vaginalt ultraljud.

Hinnsäcken var 4 mm och slemhinnan var förtjockad som den skulle. Allt såg helt normalt ut, sa doktorn.

Kan inte låta bli att nojja mig. Borde inte hinnsäcken vara större?

• Inheaven
    catzu skrev 2015-10-08 09:59:33 följande:

Hej alla nygravida.

Är i v 5+ 1 idag. Var på ett tidigt besök på KK idag i ett annat ärende, fick då ett vaginalt ultraljud.

Hinnsäcken var 4 mm och slemhinnan var förtjockad som den skulle. Allt såg helt normalt ut, sa doktorn.

Kan inte låta bli att nojja mig. Borde inte hinnsäcken vara större?

Nej absolut inte.

Inte alltid man ser något alls :)
  • tessan120

Idag hade vi hälsosamtal hos bm. Känns lite mer på riktigt nu och jag är så nöjd med barnmorskan.

Däremot blev jag flyttad till 31 maj men det lär ju bli ett junibarn. Jag har en menscykel på ca 36 dagar men när bm räknar så räknar de inte med det.

Antar att man får ett mer korrekt datum vid RUL.

Nästa besök med provtagning blir 4 november.

Svar på tråden Junibebisar 2016