Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Har bara haft ljusrosa flytningar 2 ggr och imorse kom det mörkt blod o två små klumpar :(
Ska man ringa barnmorskan? Vad kan dom göra? Kollar som vul då eller man tar ett gravtest? Eller man får bara vänta o se??
Är i v. 5 typ
Fan :(
Hej!
Jag vill gärna vara med här. Jag plussade för snart en vecka sedan och har "tjuvläst" lite i tråden. Det känns fortfarande overkligt att vara gravid, kanske för att vi inte har planerat det. Men härligt ändå!
Så nu blir det till att hitta större boende, vi bor idag i en etta så det kanske blir lite trångt annars.
Jag fyller snart 36 år och detta är första gången jag är gravid. BF 9/6.
Lägger till i mina favoriter. Har BIM på måndag men har spytt sen i söndags, mensvärk och brösten är som två bollar som gör så sjukt ont att jag blir galen.
Det är fjärde barnet om allt går vägen, har en son på snart 13 och två döttrar på 11 & 6.
Så jag testar på måndag men vet redan resultatet, och det här är en "hoppsan" då vi skyddat oss, det är 6-åringen också så efter denna blir det nig sterilisering
Här är mina test. Testet med plusset är taget 4 dagar innan bim, tog 5 sekunder knappt innan det blev ett väldigt starkt plus. Blev chockad då jag inte trodde det skulle visa nåt så många dagar innan bim. :) det digitala är taget dagen efter. Är idag i vecka 5+6, går alltså in i vecka 7 imorgon och mår illa som en tok.
Gic visst inte att bifoga bilden från telefonen. ..
Hej alla nygravida.
Är i v 5+ 1 idag. Var på ett tidigt besök på KK idag i ett annat ärende, fick då ett vaginalt ultraljud.
Hinnsäcken var 4 mm och slemhinnan var förtjockad som den skulle. Allt såg helt normalt ut, sa doktorn.
Kan inte låta bli att nojja mig. Borde inte hinnsäcken vara större?
Hej alla nygravida.
Är i v 5+ 1 idag. Var på ett tidigt besök på KK idag i ett annat ärende, fick då ett vaginalt ultraljud.
Hinnsäcken var 4 mm och slemhinnan var förtjockad som den skulle. Allt såg helt normalt ut, sa doktorn.
Kan inte låta bli att nojja mig. Borde inte hinnsäcken vara större?
När börjar man se foster och hjärtslag på vul?
Jag är i v 6 ( 5+ 1)
Idag hade vi hälsosamtal hos bm. Känns lite mer på riktigt nu och jag är så nöjd med barnmorskan.
Däremot blev jag flyttad till 31 maj men det lär ju bli ett junibarn. Jag har en menscykel på ca 36 dagar men när bm räknar så räknar de inte med det.
Antar att man får ett mer korrekt datum vid RUL.
Nästa besök med provtagning blir 4 november.