• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Grus grus
    Annaleo90 skrev 2015-10-08 06:36:44 följande:

Har bara haft ljusrosa flytningar 2 ggr och imorse kom det mörkt blod o två små klumpar :(

Ska man ringa barnmorskan? Vad kan dom göra? Kollar som vul då eller man tar ett gravtest? Eller man får bara vänta o se??

Är i v. 5 typ

Fan :(

Vecka 5 är alldeles för tidigt för att det ska synas något på vul. Vissa kanske kan få fram att de ser en hinnsäck, men ett embryo är otroligt svårt. Tyvärr är det bara att vänta. Blöder du mer och får som mensvärk, är det nog tyvärr inga roliga nyheter. Men annars kan man blöda lite utan att det behöver betyda något. Hoppas att allt blir bra!
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Moneal
    Inheaven skrev 2015-10-08 06:01:28 följande:

Kände mig verkligen loj igår.

Gyn skrev aldrig ut fragmin (antar tidsbrist)

Men det här är ingen lek för mig... jag behöver dom omgående, för varje sekund räknas...

Fick för mig att det kommer skita sig...

Så testade jag mig nyss och blev genast gladare då pluset var starkare än någonsin :)

så himla dåligt!!

Skönt för dig att du kan se att det går frammåt!

När är du på bim+2?
  • Inheaven
    Moneal skrev 2015-10-08 06:44:40 följande:

så himla dåligt!!

Skönt för dig att du kan se att det går frammåt!

När är du på bim+2?

Jag är på bim+1 idag så imorgon.

Men hon sa inget om bim+2 igår...

Vad är det som är så svårt? :(
  • Inheaven
    Annaleo90 skrev 2015-10-08 06:36:44 följande:

Har bara haft ljusrosa flytningar 2 ggr och imorse kom det mörkt blod o två små klumpar :(

Ska man ringa barnmorskan? Vad kan dom göra? Kollar som vul då eller man tar ett gravtest? Eller man får bara vänta o se??

Är i v. 5 typ

Fan :(

Förstår din oro. Men försök att inte oroa dig alldeles för mycket, det är vanligare än man tror. Blir det värre så testa med ett gravtest och se om det fort.f är lika starkt/ starkare.

Håller tummarna.
  • Orolig och gravid

hej.

Jag har inte vågat skriva här då det känns overkligt att jag är gravid. Iof plussat två gånger men inte haft några symtom.

Inatt har jag däremot haft väldigt svårt att sova då jag varit ledsen och orolig över de smärtor jag haft i magen. Kändes som att någon tog tag och vred om. Var uppe och kissa men inga blödningar. Är detta normalt?

( läst om att mensvärk kan förekomma och har tidigare haft problem med kraftig mensvärk men inte på senaste tiden. Spekulerar även i att vi åt thaimat på kvällen som kanske var för starkt?!)

• Inheaven
    Orolig och gravid skrev 2015-10-08 07:15:52 följande:

hej.

Jag har inte vågat skriva här då det känns overkligt att jag är gravid. Iof plussat två gånger men inte haft några symtom.

Inatt har jag däremot haft väldigt svårt att sova då jag varit ledsen och orolig över de smärtor jag haft i magen. Kändes som att någon tog tag och vred om. Var uppe och kissa men inga blödningar. Är detta normalt?

( läst om att mensvärk kan förekomma och har tidigare haft problem med kraftig mensvärk men inte på senaste tiden. Spekulerar även i att vi åt thaimat på kvällen som kanske var för starkt?!)

Växtvärk och inget du ska oroa dig för :)
  • Orolig och gravid

Tack, hade inte räknat med smärtor på detta viset redan nu. Men då räknar jag med växtvärk ????. Mer illamående har man läst om.

Svårt att veta nr det är första!

Är det någon som har tips på bra appar, bloggar, hemsidor, böcker med bra och nyttig information så är vi väldigt tacksamma ??

• Moneal
    Orolig och gravid skrev 2015-10-08 07:15:52 följande:

hej.

Förstår din oro men som tidigare skrev så är växtvärk och smärtor i ligamenten vanliga när magen växer och även om det kanske inte märks utanpå så händer det massor inuti :)

med mina två första hade jag inga symtom alls genom hela graviditeten förutom lite foglossning mot slutet.

Super skönt tyckte jag!

Är du väldigt orolig kan ett tidigt vul eller ul vara bra, hör med din bm om det kanske går att ordna :)

stort grattis till din graviditet :)
  • Moneal
    Inheaven skrev 2015-10-08 06:47:14 följande:

Jag är på bim+1 idag så imorgon.

Men hon sa inget om bim+2 igår...

Vad är det som är så svårt? :(

vad är det för idioter ni har där borta?

Nä nu får de faktiskt ta och skriva ut det åt dig!!

tycker inte dom har någon rätt att ta ditt blivande barns öde i sina händer.

Det tar knte så lång tid att skriva ett recept.

lycka till! :)
  • Inheaven
    Moneal skrev 2015-10-08 07:52:06 följande:

vad är det för idioter ni har där borta?

Nä nu får de faktiskt ta och skriva ut det åt dig!!

tycker inte dom har någon rätt att ta ditt blivande barns öde i sina händer.

Det tar knte så lång tid att skriva ett recept.

lycka till! :)

Vanligtvis är de verkligen sjukt bra och väldigt tillmötesgående.

Jag vet ju egentligen inte bakrunden till varför det inte blev av igår så ska inte spy galla. Men jag ringde dom och pratade in på telefonsvararen för ett tag sen och förklarade min besvikelse. Får se om de ringer upp.
Svar på tråden Junibebisar 2016