Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Råkade skicka innan jag hunnit skriva!
Åh nej det var verkligen inte min menig att skrämma upp någon. Min kusin har fött fem barn och aldrig varit det minsta illamående!
En kompis till mig är just nu i vecka 15 och gjorde nyss ett ul som visade god tidsenlig utveckling och hon har inte haft tillstymmelse till symptom. Hon har känt sig precis som vanligt hela tiden och skulle aldrig förstått att hon är gravid om det inte varit för utebliven mens och positivt test.
[quote=75937562][quote-nick]Elenius skrev 2015-10-29 22:27:36 följande:[/quote-nick]
Läser massa om er som har alla möjliga starka symtom, och det där med om man mår illa på morgonen så är det 70% mindre risk med missfall!
Jag är i mitten av vecka 6 ungefär och har inga symtom, förutom massa mens/molvärk! Det känns verkligen som det är något fel eftersom alla har så mkt symtom men inte jag.. Orkar inte gå igenom ett MA till!
[/
Samma här befarar att det är kört här och får väl veta det jag innerst inne vet att det inte är bra...orkar inte en gång till. Vill bara sluta existera just nu...nu rinner tårarna oron river i hela kroppen nu.
Ni är alla välkomna att inboxa mig för att prata också! Vill inte att någon ska behöva känna sig ensam och ledsen <3
Läser massa om er som har alla möjliga starka symtom, och det där med om man mår illa på morgonen så är det 70% mindre risk med missfall!
Jag är i mitten av vecka 6 ungefär och har inga symtom, förutom massa mens/molvärk! Det känns verkligen som det är något fel eftersom alla har så mkt symtom men inte jag.. Orkar inte gå igenom ett MA till!
[/
Samma här befarar att det är kört här och får väl veta det jag innerst inne vet att det inte är bra...orkar inte en gång till. Vill bara sluta existera just nu...nu rinner tårarna oron river i hela kroppen nu.
Jag är också i v.6 och har bara ömma bröst molande värk i underlivet som symptom. Hade inte mer i mina förra graviditet heller och då var det ändå tvillingar! Var bara sjukt förstoppad! Så oroa dig inte! Alla har inte kraftiga symptom.
Råkade skicka innan jag hunnit skriva!
Åh nej det var verkligen inte min menig att skrämma upp någon. Min kusin har fött fem barn och aldrig varit det minsta illamående!
En kompis till mig är just nu i vecka 15 och gjorde nyss ett ul som visade god tidsenlig utveckling och hon har inte haft tillstymmelse till symptom. Hon har känt sig precis som vanligt hela tiden och skulle aldrig förstått att hon är gravid om det inte varit för utebliven mens och positivt test.
Varför skulle illamående minimera risken till missfall??! Mår inte illa det minsta. Hoppas jag slipper det med då jag har kräkfobi. Tror det är hur känslig man är för hormoner som gör en illamående.
Har molvärk, ömma bröst och mättnadskänsla pga gaser.
[quote=75937769][quote-nick]Jennyyyyy skrev 2015-10-29 23:50:20 följande:[/quote-nick]
Varför skulle illamående minimera risken till missfall??! Mår inte illa det minsta. Hoppas jag slipper det med då jag har kräkfobi. Tror det är hur känslig man är för hormoner som gör en illamående.
Har molvärk, ömma bröst och mättnadskänsla pga gaser.
[/
Bra fråga. Ursäkta men jag tog väldigt illa vid mig att slänga upp en sån här artikel bland massa oroliga själar är verkligen inte schysst gjort. Jag kan inte slappna av ett dugg nu!
Blir en natt till med gråt. Skulle kunna ta hypremesis gravidarum (kraftig graviditetsillmående) bara jag får ett friskt barn i slutändan för det.
Asså om jag överanstränger mig får jag ont i magen.. jag pluggar geovetenskap o de innehåller en del klättra upp o ned i berg och kolla grus på marken. Jag va på gotland nyss o efter knata runt blad alla stenar på stranden får jag bokstavligt skit ont i livmodern. Som livmodern får håll eller nått. Men man ska ju röra på sig. Inte så att jag kastar mig som donky kong mellan blocken men blir en del Oohej ohhåå upp för kullar.. läste om spinning osv hur orkar ni? Min gubbe får fan ha mig i bärsele när vi går ut
Inte för att vara så men för några dagar sen var denna tråden till för allt och alla fick skriva precis vad dom ville. Kunde man inte acceptera de så fick man lämna eller välja att inte läsa. Vad jag minns blev denna tjejen väldigt upprörd och tyckte att alla som skrev hur oroliga dom var gjorde henne orolig. Hon fick snällt backa och lämna tråden.
Nu la en av töserna här upp en text om en studie om illamående som hon tyckte kändes bra för att hon kände sig illamående vilket lättade hennes orolighet. Men helt plötsligt är de då inte okej för henne att lägga upp denna text för de gör andra här inne oroliga.. Tjejen bad dessutom om ursäkt om hon gjorde någon orolig och berättade även att hon hade vänninor som inte hade känt något alls och ändå fått friska barn.
Blir inte klok på hur ni vill ha de utan att man ska bli påhoppad här inne så jag har inte vågat skriva något på ett bra tag utan bara hängt med i läsningen. Kan någon snälla berätta om de är okej att skriva vad som eller inte?!?!?! Alla har ju olika tankar och funderingar och jag vill inte, precis som ingen annan här, bli påhoppad för att man skriver om sina funderingar!