• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • CarinS
    CarinS skrev 2015-10-08 21:13:12 följande:

Hej! Väntar andra barnet bf 10/6, Jönköping

Glömde skriva att jag är 33 år :)
  • Krickelin med Naemi

Nu har jag hittat till den nya listan .

Krickelin med Naemi, Tidaholm, 4:e barnet. 33år bf?

Imorgon ska jag på hälsosamtal och jag hoppas på ul för att se vilken vecka jag är i och om räkan lever. (Blöder fortfarande)

• Fru A

Hej och grattis alla som plussat!

Känns så spännande att få flytta över till en såhär tråd! :) har ett datum på BF den 16/6-16! Men har svårt att veta då min cykel varierat!

Detta är vårt första barn.

Vi hoppas kotten vill hänga med på resan, och att de första 12 veckorna ska gå fort!!! Så vi får andas ut!

Till BF lista:

16/6 Fru A (27år, Stockholm, 1:a barnet)

• Dagsmeja

Grattis alla nygravida! Tycker precis som Fru A att det är himla spännande att byta tråd från planerar barn till gravid. Plussade idag (ÄL +14) efter att ha testat negativt ÄL +8, 10 och 12. Hade i stort sett gett upp hoppet eftersom jag hade fått så många negativa test, men eftersom jag hade en teststicka kvar hemma kunde jag inte hålla mig.. Och det var ett (eller ja, två) tydligt streck! Fick hjärtklappning och trodde inte det var sant. Min sambo blev också jätteglad. Om det finns någon lista, så får någon gärna lägga till mig: Dagsmeja, 29 år, andra barnet (wow, första gången jag säger/skriver det). 

• frestelsen
    Moneal skrev 2015-10-08 19:37:03 följande:

Det är sbsolut positivt och det är stor skillnad från det till höger till det längst till vänster :)

tack:) vill bara att tiden ska gå.. tittar efter blod hela tiden. Är mega sjuk med o tänker att allt kan påverka så jag får mf..
  • Moneal
    frestelsen skrev 2015-10-09 04:48:56 följande:

tack:) vill bara att tiden ska gå.. tittar efter blod hela tiden. Är mega sjuk med o tänker att allt kan påverka så jag får mf..

Förstår din oro men det spelar egentligen ingen roll hur mycket vi än oroar oss så ska det bli missfall så blir det de, tyvärr.

Att man är sjuk spelar ju egentligen ingen roll (beroende på sjukdom) vanlig förkylning eller magsjuka ger dig inte missfall.

Jag förstår dig verkligen fullt ut, var super orolig med nr tre.

Men vi får försöka juta av att vara gravida
  • Moneal
    Moneal skrev 2015-10-09 05:06:59 följande:

Förstår din oro men det spelar egentligen ingen roll hur mycket vi än oroar oss så ska det bli missfall så blir det de, tyvärr.

Att man är sjuk spelar ju egentligen ingen roll (beroende på sjukdom) vanlig förkylning eller magsjuka ger dig inte missfall.

Jag förstår dig verkligen fullt ut, var super orolig med nr tre.

Men vi får försöka juta av att vara gravida

kul att den skickar innan jag var klar ;)

nä men försök njut av din graviditet, finns inget vi kan göra åt allt tyvärr och vi väntar faktiskt barn inte missfall.

kram på dig och hoppas du får en fin dag <3
  • Moneal
    Dagsmeja skrev 2015-10-08 23:07:26 följande:

Grattis alla nygravida! Tycker precis som Fru A att det är himla spännande att byta tråd från planerar barn till gravid. Plussade idag (ÄL +14) efter att ha testat negativt ÄL +8, 10 och 12. Hade i stort sett gett upp hoppet eftersom jag hade fått så många negativa test, men eftersom jag hade en teststicka kvar hemma kunde jag inte hålla mig.. Och det var ett (eller ja, två) tydligt streck! Fick hjärtklappning och trodde inte det var sant. Min sambo blev också jätteglad. Om det finns någon lista, så får någon gärna lägga till mig: Dagsmeja, 29 år, andra barnet (wow, första gången jag säger/skriver det). 

Fru A skrev 2015-10-08 22:52:57 följande:

Hej och grattis alla som plussat!

Känns så spännande att få flytta över till en såhär tråd! :) har ett datum på BF den 16/6-16! Men har svårt att veta då min cykel varierat!

Detta är vårt första barn.

Vi hoppas kotten vill hänga med på resan, och att de första 12 veckorna ska gå fort!!! Så vi får andas ut!

Till BF lista:

16/6 Fru A (27år, Stockholm, 1:a barnet)

stort grattis till er och välkomna hit :)
  • frestelsen
    Moneal skrev 2015-10-09 05:08:54 följande:

kul att den skickar innan jag var klar ;)

nä men försök njut av din graviditet, finns inget vi kan göra åt allt tyvärr och vi väntar faktiskt barn inte missfall.

kram på dig och hoppas du får en fin dag <3

Tack för de orden:) vi väntar barn inte missfall:) de tar jag med mig :)
  • tessan120
    Imorgon har vi en heldags kickoff med jobbet. Detta har vi planerat för länge och det kommer personal från hela norden för att vara med. Det kommer vara massa aktiviter och antagligen riktigt kul. 

MEN jag inser att det kommer bli en riktigt tung dag. Dagen börjar vid 9 och väntas sluta ca 23. Jag vet inte alls hur jag ska klara av hela denna dag då jag är helt slut efter en vanlig jobbdag (8-17). Jag är dessutom väldigt illamående på kvällarna. 

Jag har iaf redan planerat att ta bilen så jag har en vettig ursäkt till att inte dricka. Mina kollegor blev lite besvikna när jag sa att jag skulle ta bilen, men vi har precis flyttat ut på landet så de förstod ändå. 
Svar på tråden Junibebisar 2016