• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Natt91
    Inheaven skrev 2015-10-09 14:06:44 följande:
    Testa med ett digitalt.

Grattis :)
    Jag tog ett i morse och fick inte gravid, därför ringde jag mvc och dom sa att det kan vara för tidigt. Jag har molvärk/växtvärk till och från och haft det sedan förra veckan. Det var normalt sa hon. Blir så orolig då jag fick tidigt missfall för 2 månader sedan Rynkar på näsan
  • Natt91

Glömde tillägga att jag tagit flera testa tidigt som ger starkt plus.
    Hoppas på att det håller i sig och det är min tur denna gång Glad

• Inheaven
    Natt91 skrev 2015-10-09 14:18:55 följande:

Glömde tillägga att jag tagit flera testa tidigt som ger starkt plus.

Hoppas på att det håller i sig och det är min tur denna gång

Ja men dåså :) då hade jag väntat 1,2 dygn och sen tagit ett digitalt igen.
  • grodan999

Hej på er! Jag plussade som sagt i måndags men det känns sjukt overkligt. De enda symptomen jag har är lite halsbränna (än). Med dottern spydde jag i 14 veckor, håller tummarna att jag slipper nu! Men jag har fått extremt mycket finnar på ena kinden. Är det någon annan som fått det? Sedan känner jag mig frusen och är jättehård i magen.. Tvekar till att betala för kub test eller inte för att stilla oron, jag menar mitt Rul kommer vara i januari någon gång (!). Jag har berättat min bror som står mig närmast, funderar också på att berätta för min kompis som är i v 20, skulle vara kul att prata gravidsaker med henne men det känns för tidigt än (jag har bf 12 juni)..

• Ankissen

Grodan999: Jag känner igen mig mycket i det du skriver. Finnar, både i ansiktet och på halsen. Frusen är jag med, i natt fick jag sova med både raggsockar och extra filt.

• Natt91
    Inheaven skrev 2015-10-09 14:25:29 följande:
    Ja men dåså :) då hade jag väntat 1,2 dygn och sen tagit ett digitalt igen.
    Jag tänkte vänta tills söndag eller måndag, min bm sa att jag även kunde få komma på kontroll nästa vecka om jag inte fick ett starkare plus.
  • Inheaven
    Natt91 skrev 2015-10-09 14:50:13 följande:

Jag tänkte vänta tills söndag eller måndag, min bm sa att jag även kunde få komma på kontroll nästa vecka om jag inte fick ett starkare plus.

Sicken bra bm du har. Väldigt tillmötesgående får jag säga.

Ja vänta tills dess du :)
  • Qem

Hejsan! får man hoppa in här?

Testade positivt 27/9 på bim +- 7 kanske. Ingen aning faktiskt, men jag är just nu inriktad på bf 6 juni. Gjorde digitalt test 30/9 som visade 2-3 veckor sedan befruktningen, så jag antar att mina beräkningar kanske kan stämma. :) har tid hos bm 26 oktober och det känns som en evighet!

Vi har inte berättat för någon än, men tänkte säga det till närmsta familjen nu i helgen. Har ett syskon som får barn vilken dag som helst nu, och har lite svårt att bestämma mig för om jag ska berätta det för dem och de andra syskonen innan det lilla barnet kommer, eller om det är bättre att vänta tills någon vecka senare.Dock kan det ju dröja två veckor till innan ungen tittar ut och det är ju lite tråkigt att vänta så länge. Vill egentligen stjäla så lite uppmärksamhet som möjligt från dem nämligen. Vad tycker ni?

Har egentligen bara två symtom (utöver utebliven mens då) och det är framför allt ömmande och växande bröst (min man börjar bli tokig, har normalt väldigt små bröst) och ökad kissnödighet. Min hy är i och för sig finare än normalt också :D

Svar på tråden Junibebisar 2016