• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Moneal
    EmManny skrev 2015-10-09 21:29:50 följande:

Tack! Fick göra vul idag och det såg bra ut. Det mätte 5+5 vilket är precis i enlighet med mina beräkningar. Fick tid igen på tisdag för att göra nytt vul för att då ska man tydligen kunna se ett hjärtslag. Här i Tyskland gör de fler ultraljud. Jag vet att det är både för- och nackdelar med det men för mig med missfallshistorik så är det alltid betryggande att se att allt ser bra ut.

Nu känns det lite lugnare för en stund! Det där med att vänta barn och inte missfall är mitt nya mantra!! Tack igen för det!

Ha en skön helg allihopa!!

vad härligt att få se liten :)

hoppas på ett tickande hjärta nästa gång :)

Varsågod!!

Det är väldigt tänkvärt :)

Kul att du glade det :)
  • Ankissen

Härligt för er som fått göra VUL. Jag fick det med mina andra 4vå pga två missfall, men denna gång tänkte jag försöka hålla mig till Kub.

• Inheaven
    Moneal skrev 2015-10-09 21:50:34 följande:

[quote=75856492][quote-nick]Inheaven skrev 2015-10-09 19:59:56 följande:[/quote-nick]

Ja denna har vi i jobbet :)

men vet inte om den är ok vid graviditet :)[/quote]

Läser man så står det att det inte finns några kända risker vid graviditet.

Undra om den är receptfri
  • Krickelin med Naemi
    Wielkip skrev 2015-10-09 19:49:22 följande:

Är det möjligt att känna av foglossning redan? Har egen häst så jobbar i stallet samt rider dagligen, och de senaste dagarna har jag börjat känna lite smärtor i bäckenet :(

Japp! Tyvärr Med andra barnet fick jag foglossning v 6, tredje i v 14 och nu har jag det oxå. Riktigt störande
  • Qem

Hur är det med er andra, när tänker ni berätta/när berättade ni för er familj och hur gjorde ni? Får lite panik här över hur jag ska formulera mig. Tänkte berätta för mina föräldrar och syskon nu under helgen och känner mig lite nervös. Har även lite skuldkänslor för att jag ännu inte sagt något till min bästa vän: när hon var gravid skickade hon en bild på testet, så jag fick veta direkt. Jag skulle gärna berätta för henne nu, men min man vill att vi inte berättar något förrän efter vecka 12 (kanske främst för att min vän kan ha lite svårt att hålla tyst ibland, men jag tror ändå att hon kunde klarat det). Tycker ni att hon har rätt att veta eftersom hon berättade för mig så tidigt? Är så delad i detta...

• Hansson88

Hej.

Har plussat i BIM oktober-tråden.

Bf 21 Juni enligt NC. Har inte ringt Mvc. Får göra det på måndag.

Det känns som rejäl mensvärk och min mage låter som ett sågverk. Ligger och funderar på att jag ska köra upp norr om Stockholm snart. Bor i Växjö. Har 54 mil. Måste vara upp strax efter 10. Klockan ringer 03 och allt jag ligger här och funderar på att jag är vrålhungrig! Det suger riktigt i magen.

• Mamma x3

Hej och hallå!

Här kommer det en till som väntar sitt tredje barn med bf den 8 juni ????

Är det någon som vet om man har mindre chans att få mf när man aldrig har haft det förut?

• frestelsen

Hur känns det i era boobs? Mina växer kliar o är jätte svullna redan?? Jag är 6+0 idag. O min mage är svullen o igår åt jag 2 packet bacon o pannkakor för 3 pers!!! Fy fan va äckligt med pannkakor o bacon.. men inte nu inte... sååå hungrig på kvällen så jag äter som en byggjobbare... buhu vill äta nyttigt o lagom

• Grus grus

Grattis till plusset alla nya och välkomna hit! Vi har också en hemlig fb-grupp som knaappeen fixat. Skicka pm till henne om ni vill vara med i gruppen! Jag och alla andra i gruppen kan också lägga in medlemmar, så ni kan skicka pm till mig också till exempel, så fixar jag det!

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
Svar på tråden Junibebisar 2016