• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Marinan
    Jag hoppar gärna in i denna grupp. Äntligen! 9 månader efter mitt MA. 9 månader av perfekt tajmat sex med sjukt regelbunden mens, äl-stickor och tempning. Ett tag trodde jag att jag aldrig skulle bli gravid igen. 

Idag är jag i vecka 5+2, och har bf 7:e juni.

Är sjuuuuuuukt nervös. I december förra året gjorde jag ett tidigt vul i vecka 8 och fick se ett embryo med fina hjärtslag. Två veckor senare i vecka 10 gjorde jag ett till vul och då upptäcktes MA. Min lilla ärta hade gått bort några dagar efter första vul. 

Jag har tagit tre gravtest på äl+12, äl+15 och äl+18 och de verkar öka fint, men ändå är jag så himla nervös. Har ni några tips på hur man hanterar oron i första trimestern? 

• Inheaven
    Marinan skrev 2015-10-09 15:10:28 följande:

Jag hoppar gärna in i denna grupp. Äntligen! 9 månader efter mitt MA. 9 månader av perfekt tajmat sex med sjukt regelbunden mens, äl-stickor och tempning. Ett tag trodde jag att jag aldrig skulle bli gravid igen. Idag är jag i vecka 5+2, och har bf 7:e juni.Är sjuuuuuuukt nervös. I december förra året gjorde jag ett tidigt vul i vecka 8 och fick se ett embryo med fina hjärtslag. Två veckor senare i vecka 10 gjorde jag ett till vul och då upptäcktes MA. Min lilla ärta hade gått bort några dagar efter första vul. Jag har tagit tre gravtest på äl+12, äl+15 och äl+18 och de verkar öka fint, men ändå är jag så himla nervös. Har ni några tips på hur man hanterar oron i första trimestern? 

Stort grattis och välkommen.

Jag förstår din oro. Jag har själv 2 mf och 1 ma bakom mig.

Det går tyvärr inte att stilla oron mer än att man får försöka ta 1 dag i taget och även försöka få täta vul för att se att allt ser bra ut.
  • frestelsen

Fick ett jätte starkt cb nyss o bestämt mig för att slappna av nu!! Känns otroligt att jag faktiskt ska få barn igen!!

• knaappeen
    Marinan skrev 2015-10-09 15:10:28 följande:

Jag hoppar gärna in i denna grupp. Äntligen! 9 månader efter mitt MA. 9 månader av perfekt tajmat sex med sjukt regelbunden mens, äl-stickor och tempning. Ett tag trodde jag att jag aldrig skulle bli gravid igen. Idag är jag i vecka 5+2, och har bf 7:e juni.Är sjuuuuuuukt nervös. I december förra året gjorde jag ett tidigt vul i vecka 8 och fick se ett embryo med fina hjärtslag. Två veckor senare i vecka 10 gjorde jag ett till vul och då upptäcktes MA. Min lilla ärta hade gått bort några dagar efter första vul. Jag har tagit tre gravtest på äl+12, äl+15 och äl+18 och de verkar öka fint, men ändå är jag så himla nervös. Har ni några tips på hur man hanterar oron i första trimestern? 

Grattis!!

Vi plussade också 9 månader efter MA!! Det upptäcktes i slutet nov i v 13(dog v6) o skrapades i december. Hade helt gett upp hoppet om en till graviditet o hade tid till fertilitetskliniken 22 okt. Åkte på semester en vecka i sept under ÄL och japp där tog det sig:-P. Fortfarande helt overkligt är på 5+1 o bf 9juni haha så vi ligger rätt lika med det mesta

Svårt o släppa den där oron första tiden.

Håller tummarna för oss alla!
    MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
  • Wielkip

Grattis och välkomna alla nya! :)

Har idag köpt mina första gravidbyxor, är så jäkla svullen, var ändå i behov av nya byxor så det kändes lika bra att köpa ett par preggopants, så bekväma!

• Moneal
    Inheaven skrev 2015-10-09 12:03:19 följande:

Moneal:

Har du något tips till mig som tar sprutor för att undvika blåmärkerna?

Så keligt när man ska utomlands och ligga och sola

Det är svårt just med fagmin, men att försöka sticka så snällt som möjligt så såpass lite blodkärl går sönder som möjligt.

vet att det finns salvor mot blåmärke men inte helt hur de är eller om de är ok vid graviditet. :)

Nä jag förstår att det knte är så kul kanske :-/
  • annieh897

Hej på er!

Jag plussade i onsdags. Första barnet, bf 8 juni enligt appen. Är så glad, men samtidigt så orolig för missfall. Kollar pappret efter blod varenda gång jag kissar... Vet inte hur jag ska sluta noja.

• Ankissen

Var det fler här inne som väntade tredje barnet? Hur har ni det med magen? Jag är i v 6 om nån dag och tycker redan att byxor börjar strama.

• Mamma Lotta

Hej, tänkte hoppa in här om det är ok, plussade med nr 8 för en vecka sedan!

Att tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter.
  • mopstops

Märker att det hänt mycket i tråden när jag missat ett par dagar. . Tycker dagarna bara går..

Är ju bara i v 5 så tidigt som bara den, hade tänkt avvakta lite med att ringa bm. När tänker ni andra kontakta bm? ????

Svar på tråden Junibebisar 2016