• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Mamma Lotta

Glömde ju, har bf 11 juni har redan träffat bm!

Att tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter.
  • Wielkip
    Ankissen skrev 2015-10-09 18:57:16 följande:

Var det fler här inne som väntade tredje barnet? Hur har ni det med magen? Jag är i v 6 om nån dag och tycker redan att byxor börjar strama.

Jag väntar tredje och har som sagt köpt första paret gravidbrallor idag :D
  • Wielkip
    mopstops skrev 2015-10-09 19:28:13 följande:

Märker att det hänt mycket i tråden när jag missat ett par dagar. . Tycker dagarna bara går..

Är ju bara i v 5 så tidigt som bara den, hade tänkt avvakta lite med att ringa bm. När tänker ni andra kontakta bm? ????

Vi ringde för typ 1,5 vecka sen, ska på första besöket nu på torsdag den 15/10, längtar! Det känns så mycket mer verkligt efter att man varit där :)
  • Krickelin med Naemi

Jag brukar ringa direkt och boka tid. Där jag bor är det svårt att få tid nämligen.

Så skönt, var hos bm idag på hälsosamtal och kommer få göra vul på tisdag för att se så att plutten lever och vilken vecka jag är i. Fick en bra bm denna gången . Passade även på att förvarna om att jag framöver vill träffa läkare och boka igångsättning då jag har så snabb förlossning (känner inte första öppningsskedet utan börjar känna strax innan krystdax).

Ska bli så skönt att komma t vul nästa vecka!

• Wielkip

Är det möjligt att känna av foglossning redan? Har egen häst så jobbar i stallet samt rider dagligen, och de senaste dagarna har jag börjat känna lite smärtor i bäckenet :(

• frestelsen
    annieh897 skrev 2015-10-09 18:53:47 följande:

Hej på er!

Jag plussade i onsdags. Första barnet, bf 8 juni enligt appen. Är så glad, men samtidigt så orolig för missfall. Kollar pappret efter blod varenda gång jag kissar... Vet inte hur jag ska sluta noja.

Gör lika.. som tidigare nämnda ord. " vi väntar barn inte missfall"

Tror nog rädsla finns inom många av oss. Ladda ned nån bra app o försök njut (lätt att säga när jag själv letar blod)
  • Inheaven
    Moneal skrev 2015-10-09 18:49:18 följande:

Det är svårt just med fagmin, men att försöka sticka så snällt som möjligt så såpass lite blodkärl går sönder som möjligt.

vet att det finns salvor mot blåmärke men inte helt hur de är eller om de är ok vid graviditet. :)

Nä jag förstår att det knte är så kul kanske :-/

Ha ha hur lätt är der och veta var man har blodkärlen. Jag har ganska mycket "fett" och även bristningar sen de andra barnen.

Salva? Kanske man ska kolla upp.
  • Inheaven
    Moneal skrev 2015-10-09 18:49:18 följande:

Det är svårt just med fagmin, men att försöka sticka så snällt som möjligt så såpass lite blodkärl går sönder som möjligt.

vet att det finns salvor mot blåmärke men inte helt hur de är eller om de är ok vid graviditet. :)

Nä jag förstår att det knte är så kul kanske :-/

• EmManny
    Moneal skrev 2015-10-09 11:51:11 följande:

Lycka till hos bm :)

kommer säkert gå bra ska du se :)

Tack! Fick göra vul idag och det såg bra ut. Det mätte 5+5 vilket är precis i enlighet med mina beräkningar. Fick tid igen på tisdag för att göra nytt vul för att då ska man tydligen kunna se ett hjärtslag. Här i Tyskland gör de fler ultraljud. Jag vet att det är både för- och nackdelar med det men för mig med missfallshistorik så är det alltid betryggande att se att allt ser bra ut.

Nu känns det lite lugnare för en stund! Det där med att vänta barn och inte missfall är mitt nya mantra!! Tack igen för det!

Ha en skön helg allihopa!!
  • Moneal

[quote=75856492][quote-nick]Inheaven skrev 2015-10-09 19:59:56 följande:[/quote-nick][/quote]

Ja denna har vi i jobbet :)

men vet inte om den är ok vid graviditet :)

Svar på tråden Junibebisar 2016