• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Tiana

Stort grattis till alla er som fått era små!

Hinner inte läsa ikapp i tråden men säger bara lite snabbt att livet är heeeelt annorlunda nu :D

• Oscarsmamma84

Har fått livmodersinflammation så äter 2 sorters stark penicillin. Så amningen fick ett snabbt slut. Fick 40 graders feber i lördags.

• Gweny

Ostpaj>> men fy din stackare! Hoppas det blir bättre fort.

Oscaramamma>> oj så jobbigt, inte hört nån fått innan så. (Bara inom hund, är hunduppf)

Krya på dig!!

Evaaki>> Grattis!!

Är verkligen svårt med namn. Vi var inte 100 om några innan.

• Liinaa91

Nu börjar det nog hända saker här med. Har haft värkar med 10 min mellanrum förutom ett stopp på 45 min och sen började det igen.

Hoppas det fortsätter. Bf på onsdag !!

• ostpaj
    Oscarsmamma84 skrev 2016-06-27 18:31:55 följande:

Har fått livmodersinflammation så äter 2 sorters stark penicillin. Så amningen fick ett snabbt slut. Fick 40 graders feber i lördags.

Nej, vad tråkigt! (om man vill amma nu då eftersom det helt plötsligt blivit ett alternativ).

Vad innebär livmodersinflammation? Hur märkte du det?
  • annieh897

Det gör så jädra ont första ca 30 sekunderna när jag ammar! Fattat som att det är utdrivningsreflexen. Flämtar av smärta varje gång. Inte så skönt att amma sen heller, det liksom sticker i bröstvårtorna. Undrar om det kommer gå över snart, känner nån igen sig?

• evaaki

[quote=76745742][quote-nick]annieh897 skrev 2016-06-27 23:00:48 följande:[/quote-nick]Det gör så jädra ont första ca 30 sekunderna när jag ammar! Fattat som att det är utdrivningsreflexen. Flämtar av smärta varje gång. Inte så skönt att amma sen heller, det liksom sticker i bröstvårtorna. Undrar om det kommer gå över snart, känner nån igen sig?[

Googlade just det samma

Gör sjukligt ont sticker i hela kroppen

Vet att jag hade så med sonen iaf en månad ???? Usch hoppas jag står ut

• Oscarsmamma84
    ostpaj skrev 2016-06-27 21:09:44 följande:

Nej, vad tråkigt! (om man vill amma nu då eftersom det helt plötsligt blivit ett alternativ).

Vad innebär livmodersinflammation? Hur märkte du det?

Jag fick feber under natten o mådde skit. Fick nära 40 grader. Har aldrig svettats så mycket i mitt liv o frossan ska vi inte tala om.Hade så jäkla ont i svanken. Men vad jag förstått så är det i magen man ska ha ont men inte jag inte. De sa när jag blev utskriven att fick jag feber måste jag åka in. Ringde 1177 o de ringde akuten o de sa jag måste in. Blev prioterad på akuten o tog miljoner prover plus blev undersökt. Då såg han att det var en pågående infektion.Läkaren ville lägga in mig men jag vägrade så fick medicin istället.
  • ostpaj
    Oscarsmamma84 skrev 2016-06-28 01:02:13 följande:

Jag fick feber under natten o mådde skit. Fick nära 40 grader. Har aldrig svettats så mycket i mitt liv o frossan ska vi inte tala om.Hade så jäkla ont i svanken. Men vad jag förstått så är det i magen man ska ha ont men inte jag inte. De sa när jag blev utskriven att fick jag feber måste jag åka in. Ringde 1177 o de ringde akuten o de sa jag måste in. Blev prioterad på akuten o tog miljoner prover plus blev undersökt. Då såg han att det var en pågående infektion.Läkaren ville lägga in mig men jag vägrade så fick medicin istället.

Oj, låter som det tog det på allvar. Jag sa till BVC att jag trodde att jag fått stockning och hade feber. Jag frågade vad jag ska göra om jag får feber igen. "det får du inte om du ammar det onda bröstet". Men om? Det får du inte. "OM. Vill du att jag ska stava det åt dig?! Vad ska j göra om jag får feber om en kvart igen?" det får du inte". AAARGH! Korkade jävel. Fick liksom inget svar. Fick ju feber 2 ggr till men vet inte vad jag ska göra, f jag kommer inte få feber....

Nu efteråt ångrar jag att man inte står på sig mer. Tjatar tills man känner sig säker och vet vad man ska göra. :( att man alltid är så mesig och accepterar. "ja, ja, du har väl rätt" liksom.
Svar på tråden Junibebisar 2016