• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Oscarsmamma84
    ostpaj skrev 2016-06-28 02:53:51 följande:

Oj, låter som det tog det på allvar. Jag sa till BVC att jag trodde att jag fått stockning och hade feber. Jag frågade vad jag ska göra om jag får feber igen. "det får du inte om du ammar det onda bröstet". Men om? Det får du inte. "OM. Vill du att jag ska stava det åt dig?! Vad ska j göra om jag får feber om en kvart igen?" det får du inte". AAARGH! Korkade jävel. Fick liksom inget svar. Fick ju feber 2 ggr till men vet inte vad jag ska göra, f jag kommer inte få feber....

Nu efteråt ångrar jag att man inte står på sig mer. Tjatar tills man känner sig säker och vet vad man ska göra. :( att man alltid är så mesig och accepterar. "ja, ja, du har väl rätt" liksom.

Jo det e ju lätt att man bara håller med dem. Jag brukar vara likadan men denna gången bara hörde jag mig själv säga att jag vägrar bli inlagd. Hatar sjukhus.

Men ring 1177 de e rätt vettiga o prata med ibland. Du ska ju inte ha feber alls. Kanske behöver kolla upp det så det verkligen är mjölkstockning. Jo ibland är BVC riktigt korkade
  • Blomman1985

Äntligen var det min tur. Inatt kl 02.30 föddes vår dotter Disa. Första värken kom 00.30 och blev direkt regelbundna med 3 minuter mellan så det var snabbt in på förlossningen och kort därefter var hon ute. Fick sy 4 stygn men allt gick otroligt bra. Nu blir det att försöka få igång amningen och träffa storasyster.

• eliiinv

Nån mer som är kvar? :)

BF+2 idag :(

• eliiinv
    Liinaa91 skrev 2016-06-28 10:23:15 följande:

Jag är kvar. Bf imorgon! Hade värkar igår men dom har avtagit :(

Å va jobbigt :( håller tummarna för oss
  • UK Jennie
    annieh897 skrev 2016-06-27 23:00:48 följande:

Det gör så jädra ont första ca 30 sekunderna när jag ammar! Fattat som att det är utdrivningsreflexen. Flämtar av smärta varje gång. Inte så skönt att amma sen heller, det liksom sticker i bröstvårtorna. Undrar om det kommer gå över snart, känner nån igen sig?

Ja utdrivningsreflexen kan gora riktigt ont, jag uppfattar det som att det branner i brosten. Men det brukar reglera sig efter nagra dagar och inte gora lika ont - for mig kanns det ordentligt fortfarande (Thora ar 4 v nu), men gor inte alls ont. Ont i brostvartorna ar ocksa vanligt i borjan, men det ar viktigt att kolla att bebisen har ett bra tag. Om hen suger pa bara vartan sa kommer det bli varre och varre, sa se till att hen har en stor mun och far tag i stor del av brostet och inte bara vartan. Ett bra satt att kolla ar aven att vartan ska se ut som vanligt nar den kommer ut - inte vara platt/vit tex. Jag hade ont i ena brostvartan lange, och var noga med att se till att Thora tog rejalt tag om det brostet - nu efter 4 veckor har smartan avtagit och snart ar det nog helt bra. Lycka till! 
  • 13mila
    eliiinv skrev 2016-06-28 10:10:33 följande:

Nån mer som är kvar? :)

BF+2 idag :(

Också kvar, BF +11 här, klockat värkar sedan igår ca 23 tiden, inte sovit en blund inatt. Var nere på 4 min, men sedan har de glesats ut på morgonen. Är nu på ca 7-8 min och hoppas att de ger effekt och inte avtar. Men de är ganska intensiva... Hade även värkar natten till söndag, men de avtog helt på morgonen...

Håller tummarna för att vi får träffa våra små snart :)
  • eliiinv
    13mila skrev 2016-06-28 12:25:06 följande:

Också kvar, BF +11 här, klockat värkar sedan igår ca 23 tiden, inte sovit en blund inatt. Var nere på 4 min, men sedan har de glesats ut på morgonen. Är nu på ca 7-8 min och hoppas att de ger effekt och inte avtar. Men de är ganska intensiva... Hade även värkar natten till söndag, men de avtog helt på morgonen...

Håller tummarna för att vi får träffa våra små snart :)

Låter ju som att det verkligen är på G :) är det ditt första? :)
  • Gweny
    Blomman1985 skrev 2016-06-28 08:27:07 följande:

Äntligen var det min tur. Inatt kl 02.30 föddes vår dotter Disa. Första värken kom 00.30 och blev direkt regelbundna med 3 minuter mellan så det var snabbt in på förlossningen och kort därefter var hon ute. Fick sy 4 stygn men allt gick otroligt bra. Nu blir det att försöka få igång amningen och träffa storasyster.

Grattis till eran tjej.
Svar på tråden Junibebisar 2016