Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Oj, låter som det tog det på allvar. Jag sa till BVC att jag trodde att jag fått stockning och hade feber. Jag frågade vad jag ska göra om jag får feber igen. "det får du inte om du ammar det onda bröstet". Men om? Det får du inte. "OM. Vill du att jag ska stava det åt dig?! Vad ska j göra om jag får feber om en kvart igen?" det får du inte". AAARGH! Korkade jävel. Fick liksom inget svar. Fick ju feber 2 ggr till men vet inte vad jag ska göra, f jag kommer inte få feber....
Nu efteråt ångrar jag att man inte står på sig mer. Tjatar tills man känner sig säker och vet vad man ska göra. :( att man alltid är så mesig och accepterar. "ja, ja, du har väl rätt" liksom.
Äntligen var det min tur. Inatt kl 02.30 föddes vår dotter Disa. Första värken kom 00.30 och blev direkt regelbundna med 3 minuter mellan så det var snabbt in på förlossningen och kort därefter var hon ute. Fick sy 4 stygn men allt gick otroligt bra. Nu blir det att försöka få igång amningen och träffa storasyster.
Grattis Blomman1985! Och vilket fint namn!
Nån mer som är kvar? :)
BF+2 idag :(
Jag är kvar. Bf imorgon! Hade värkar igår men dom har avtagit :(
Jag är kvar. Bf imorgon! Hade värkar igår men dom har avtagit :(
Det gör så jädra ont första ca 30 sekunderna när jag ammar! Fattat som att det är utdrivningsreflexen. Flämtar av smärta varje gång. Inte så skönt att amma sen heller, det liksom sticker i bröstvårtorna. Undrar om det kommer gå över snart, känner nån igen sig?
Nån mer som är kvar? :)
BF+2 idag :(
Också kvar, BF +11 här, klockat värkar sedan igår ca 23 tiden, inte sovit en blund inatt. Var nere på 4 min, men sedan har de glesats ut på morgonen. Är nu på ca 7-8 min och hoppas att de ger effekt och inte avtar. Men de är ganska intensiva... Hade även värkar natten till söndag, men de avtog helt på morgonen...
Håller tummarna för att vi får träffa våra små snart :)
Äntligen var det min tur. Inatt kl 02.30 föddes vår dotter Disa. Första värken kom 00.30 och blev direkt regelbundna med 3 minuter mellan så det var snabbt in på förlossningen och kort därefter var hon ute. Fick sy 4 stygn men allt gick otroligt bra. Nu blir det att försöka få igång amningen och träffa storasyster.