Är mödomshinnan en myt?
Vad tror du? Är mödomshinnan äkta eller bara en myt? (Då menar jag att det är en hinna i slidan som spricker vid första samlaget)
Berätta gärna varför du tror att den finns, om du röstar på det.
Vad tror du? Är mödomshinnan äkta eller bara en myt? (Då menar jag att det är en hinna i slidan som spricker vid första samlaget)
Berätta gärna varför du tror att den finns, om du röstar på det.
Nu har ju varken du eller jag sett Johannas slidkrans, men jo... Du kan vara övertygad om att en tjej inte har haft ett vanligt vaginalt samlag om hon har en slidkrans där du inte får in ett finger utan att det tar emot. Förklara hur det skulle gå till! Ett vanligt vaginalt samlag då, för hon kan ha blivit slickad, knullat röv och tuggat bult (även annat) i åratal. Och kom nu inte draganees med att den är så töjbar, för det är den inte alltid.
Och du fattar fortfarande inte att den formuleringen eller frågan som slutar på "...oskuld eller ej" i sig är ett feltänk, OCH JAG HAR ALDRIG SAGT DET HELLER, så lägg inte i onödan mer tid på att skriva de orden. Det är nämligen lika korkat som att fråga "vill du ha mjölk i kaffet eller tyckte du att filmen var bra?"
...och ja, kan man dra den logiska slutsatsen så är det väl OK eller? Beviskravet är ju knappast så högt åt det hållet (att bevisa oskuld) så att någon av parterna skulle klaga om man kan dra just den logiska slutsatsen. Det är ju motsatsen, dvs att bevisa att någon inte är oskuld där saken ställs på sin spets och där svårigheten (eller snarare det omöjliga) ligger.
OK, du förklarar inte hur ett samlag med en tjej som Johanna skulle kunna ha utförts med intakt slidkrans utan förklarar istället att man bara kan dra den logiska slutsatsen att hon är oskuld. JA, det var ju det jag sa!
Men så den sista pucken då: Menar du att en slidkrans likt någon av dem nedan per definition är "missbildad" om den brister vid förta penetrationen? Belägg för det tack!
Sedan svarade du inte om det där med missbildning. Måste det verkligen vara en missbildning för att en slidkrans ska brista vid första penetreringen? Jag är starkt tvivlande.
Så, ska vi dissekera ordet bevisa nu då... Att dra den logiska slutsatsen kan anses vara att bevisa. Indicier och vittnesmål kan i domstol utgöra bevis nog. Här har vi dessutom starka tekniska indikationer på att någon normal penis varit och rotat. Att tekniskt bevisa frånvaron av något är ofta mycket knepigt, så då får man gå på det där med "logisk slutsats". Kan du bevisa att gud inte finns? Nä, men eftersom ingen kan bevisa att han finns så skulle det i ett rättsligt sammanhang räcka. Ska vi (när vi ändå håller på) dra in begreppet oskuld också kanske? För en tjej är ju knappast oskuld om hon knullat röv och tuggat bult heller...
...men nä, nu pratar vi om att "bevisa" en oskuld i de sjuka sammanhang där detta förekommer, och då är det så att man i vissa fall kan dra den logiska slutsatsen (bevisa) att vissa flickors intakta slidkransar (av t.ex det slag som Johanna hade) inte har haft kontakt med en penis under ett vanligt vaginalt samlag. (Punkt! Där är det slut, och strunta i eventuellt andra ord som flyger förbi i din hjärna nu.)
Sedan svarade du inte om det där med missbildning. Måste det verkligen vara en missbildning för att en slidkrans ska brista vid första penetreringen? Jag är starkt tvivlande.
En missbildning är det om man har en hinna som täcker öppningen. Hurvida man ändå kan ha penetrerande sex är upp till var och en och inget varken du eller jag kan veta. Inte heller läkaren.
Vad är det du inte förstår?
Eh.. Men om man har en missbildad slidkrans som täcker hålet på ett sådant sätt att det är fysiskt omöjligt med penetrerande sex är det ju ganska självklart att den kvinnan aldrig haft penetrerande sex(då det inte är fysiskt möjligt)?
Låt oss säga att en våldtäktsman skiter i om hon "fysiskt inte kan ha sex" o trycker ändå. Tror inte en våldtäktsman bryr sej om det. Är det fortf fysiskt omöjligt?
Oj. Här fick jag mina 15 minutes of fame pga min mödomshinna eller missbildning som det nu konstaterats att jag har/hade :)
Jag hade alltså en skinnflik tvärs över hålet. Det såg ut som jag hade två hål. Fick in en tampong en gång och höll på att inte få ut den igen :)
När väl en penis lyckades komma in sprack skinnfliken och jag illblödde. Finns rester kvar av skinnfliken än idag 30 år senare.
Så jag har alltid trott att det var en mödomshinna.